Annons
40 posts / 0 new
Last post
2019, May 25 - 13:04
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 5 days ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

Ok du har uppenbarligen felaktig information och du verkar inte intresserad av min upplevelse. Tack!
Jag skrev ett meddelande till Patrik till hans mobil på en onsdag 15e maj 9:33. Kan skicka en screen shot på det. Fick inget svar. Skickade mail till sköterskorna för att be dom säga till honom och har skickat kanske 5-6 mail till dom där dom skriver att de ska be Patrik kolla på detta och svara. Inget svar.
Till slut skrev jag under instagram bilden att det skulle vara bra om han kunde svara på meddelanden också ;). Och då fick jag till svar att han visst svarat och att jag ska kolla skärpposten. Varför ska jag kolla skräpen när det var jag som initierade mailkonversationen. Och efter det tyckte jag eftersom det gått en vecka för att få ett jäkla svar att han inte bryr sig tillräckligt.
Fick ett samtal från verksamhetschefen och efter det valde dom att blockera mig från instagram. Dessutom sa han att Patriks fokus är nya patienter och inte gamla. Bara så ni alla vet!!!
Det är lite väl drastiskt att göra så med en person som inte har skrivit något konstigt.

Det enda Patrik hade behövt skriva att jg kan inte svara på ditt meddelande just nu. Ber att få återkomma. Istället för att jag ska behöva jaga honom via andra. Kan tillägga att ja, han brukade svara på max en timme innan op men nu dröjde det. Som sagt bra att veta vad ni har att vänta er.

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

2019, May 25 - 13:15
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 5 days ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

Vill tillägga att han inte motsagt sig någon korrigering utan han var väldigt snabb med att själv säga att det här korrigerar vi. Vilket var förtroendeingivande.
Och ja, det finns en del info jag inte kan dela med mig än då jag fortf behöver ha med dom att göra. Byter ju kirurg nu.

Men ärligt kände jag att den där extra försäkringen var onödig nu i efterhand men det är lätt att vara efterklok.

Och ja Jennka87 jag håller med om att alla erfarenheter behöver delas vilket känns extra surt att de väljer att ta bort mina inlägg på insta och även att bli uppringd på det sättet... det är tur att jag är såpass stark som jag är och inte tar skit...

Hur som, det här är bara för er att förstå att förvänta er inte samma typ av beteende efter en op som innan.

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

2019, May 25 - 13:20
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 5 days ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

ok Måste säga att den info du har är felaktig och jag förstår att det är den nivån som gäller där.
Jag skrev ett meddelande till Patrik till hans mobil på en onsdag 15e maj 9:33. Kan skicka en screen shot på det. Fick inget svar. Skickade mail till sköterskorna för att be dom säga till honom och har skickat kanske 5-6 mail till dom där dom skriver att de ska be Patrik kolla på detta och svara. Inget svar.
Till slut (en vecka efter på torsdagen) skrev jag under instagram bilden att det skulle vara bra om han kunde svara på meddelanden också ;). Och då fick jag till svar att han visst svarat och att jag ska kolla skräpposten. Varför ska jag kolla skräpen när det var jag som initierade mailkonversationen. Och efter det tyckte jag eftersom det gått en vecka för att få ett jäkla svar att han inte bryr sig tillräckligt.
Fick ett samtal från verksamhetschefen och efter det valde dom att blockera mig från instagram. Dessutom sa han att Patriks fokus är nya patienter och inte gamla. Bara så ni alla vet!!!

Det är lite väl drastiskt att göra så med en person som inte har skrivit något konstigt.

Det enda Patrik hade behövt skriva att jag kan inte svara på ditt meddelande just nu. Ber att få återkomma. Istället för att jag ska behöva jaga honom via andra. Kan tillägga att ja, han brukade svara på max en timme innan op men nu dröjde det. Som sagt bra att veta vad ni har att vänta er.

Och bara för att jag har en op inplanerad längre fram betyder det inte att det jag skriver nu inte är viktigt. Jag ska väl också kunna planera min framtid och mina sommarplaner och ifall han inte är rätt person att motta ett mail så borde han ju säga det. Men istället köra tysta leken gynnar ju ingen. Och jag tror inte någon vill bli behandlad såhär.

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

Annons
2019, May 25 - 13:32
arli
arli's picture
Offline
Last seen: 2 years 1 month ago
Silver
Joined: 2013-08-10 21:46

Sjukt dåligt agerat av kirurgen och Nordiska kliniken. Jag tycker att hur en missnöjd kund behandlas säger allt om kliniken/kirurgen, väljer man att nonchalera en missnöjd kund så är man en riktig skit-klink/kirurg.

1 barn, 28år, 168 cm, 63 kg
Bröstförstoring
Op -13 Laser & Estetik
400 cc hp Perthese framför bröstmuskeln
Strl före op:75C
Strl efter op: 75G (efter sista op)
2018:
Operation lyft bakomflytt förstoring
Motiva 550 full profil
Operation/korrigering
Motiva 625 full profil

2019, May 25 - 13:38
arli
arli's picture
Offline
Last seen: 2 years 1 month ago
Silver
Joined: 2013-08-10 21:46

1. Extremt märkligt beteende av dig. Gamig much?
2. Otroligt oproffsigt av kirurgen att svara dig annat än att ”det har inte du med att göra”

Men bra att du sprider att de hänger ut sina patienter såhär och inte tvekar på att berätta sånt som kan vara känsligt för andra, så att folk kan välja bort NK som klinik. Tummen upp för det!

Bella94 wrote:

Jag blev så nyfiken på det här eftersom jag själv är så nöjd med Patrik så jag mejlade honom och frågade vad som hade hänt..
Han berättade att det var en patient som var planerad för en gratis justering efter sommaren som mailade frågor tisdag förmiddag. Under torsdagen samma vecka skrev patienten på instagram att hon inte fått svar och i ett senare inlägg att hon skulle rekommendera att inte anlita honom.

Han sa att han personligen inte har något med instagram och sociala medier att göra utan detta sköts av andra. De som sköter detta ansåg att det var orimliga kommentarer med tanke på att en kostnadsfri justering var planerad, mailet hade skickats 2 dagar tidigare, vilket är en kort tid. Därför valde dom som sköter Instagram att ta bort inläggen. Men Patrik själv hade inget med detta att göra eller beslutet att ta bort inläggen.

Kan förstå att han inte hinner besvara alla mejl direkt, han är ju mänsklig liksom, och 2 dagar är inte farligt =)

Svårt att säga att Patrik och nordiska inte är sjyssta och fantastiska på alla sätt, tror du kommer bli nöjd till slut =)

Lycka till

1 barn, 28år, 168 cm, 63 kg
Bröstförstoring
Op -13 Laser & Estetik
400 cc hp Perthese framför bröstmuskeln
Strl före op:75C
Strl efter op: 75G (efter sista op)
2018:
Operation lyft bakomflytt förstoring
Motiva 550 full profil
Operation/korrigering
Motiva 625 full profil

2019, May 25 - 14:00
Thisisizz
Thisisizz's picture
Offline
Last seen: 3 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2019-04-28 13:06

Ok så nu är Patrik Höijer en skit kirurg och nordiska kliniken en skit klinik? ? För att en kvinna som ska opereras efter sommaren (om ett par månader) inte fått svar av kirurgen på 1 vecka? ? Fast hon har fått svar av kliniken, men inte av Patrik personligen. Buhu, han lägger antagligen sin tid på att vara kirurg och operera folk och svarar på frågor från folk som ska opereras inom väldigt snar framtid. Något annat hade varit väldigt märkligt, dygnet har bara x antal timmar och dom har ju uppenbarligen redan haft kontakt då dom bokat in en justering?

När jag bokade min operation så kommer jag ihåg att jag tänkte ”wow vad mycket pengar Patrik måste tjäna!”, det ändrades snabbt på operationsdagen. När jag kom in i operationssalen möttes jag av 3 sköterskor och en narkosläkare utöver Patrik, på uppvaket tappade jag räkningen på alla sköterskor jag träffade, när jag tryckte på knappen fick jag hela tiden hjälp på en gång. Lokalen är otroligt fin och fräsch, det är en arbetsplats för sååå många människor. När jag gick där ifrån tänkte jag snarare ”wow, vilken stor apparat att dra runt, undrar hur många operationer om dagen kirurgerna måste göra för att täcka alla omkostnader?” Helt plötsligt kändes det inte dyrt alls, snarare billigt. Jag som själv har eget företag med personal vet hur mycket pengar som går åt till avgifter, skatt, hyra, inköp, löner osv. Tycker att vi ska ställa lite rimliga krav här...

Ålder: 27 år, Längd: 165 cm, Vikt: 55kg
Op: 16/5 -19. 320 cc ergonomix demi.
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken / Patrik Höijer

Annons
2019, May 25 - 14:06
arli
arli's picture
Offline
Last seen: 2 years 1 month ago
Silver
Joined: 2013-08-10 21:46

Att ignorera och nonchalera en missnöjd kund gör en till en dålig kirurg, ja!

Att dessutom berätta för andra om patienten och hänga ut denna är allt annat än okej.

1 barn, 28år, 168 cm, 63 kg
Bröstförstoring
Op -13 Laser & Estetik
400 cc hp Perthese framför bröstmuskeln
Strl före op:75C
Strl efter op: 75G (efter sista op)
2018:
Operation lyft bakomflytt förstoring
Motiva 550 full profil
Operation/korrigering
Motiva 625 full profil

2019, May 25 - 14:53
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 5 days ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

LOHOSE wrote:

Sjukt dåligt agerat av kirurgen och Nordiska kliniken. Jag tycker att hur en missnöjd kund behandlas säger allt om kliniken/kirurgen, väljer man att nonchalera en missnöjd kund så är man en riktig skit-klink/kirurg.


Tack! Eller hur!!! Det här säger ju allt och bara det att jag blir blockerad på instagram och de tar bort mina kommentarer visar ju på deras agerande och hur dom tar hand om saker. Sen att verksamhetschefen ringer och alltså den tonen och saker han sa till mig, som sagt jag förstår att folk tar bort sina trådar härifrån och ja instagram styr dom ju själva över och de vill ju bara lägga ut allt som är till fördel för dom. Tur det finns andra forum!

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

2019, May 25 - 15:05
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 5 days ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

LOHOSE wrote:

Att ignorera och nonchalera en missnöjd kund gör en till en dålig kirurg, ja!

Att dessutom berätta för andra om patienten och hänga ut denna är allt annat än okej.

Exakt! Var är det för en kirurg som ens pratar om instagram om du nu inte styr över instagram???? Vilket jag har svårt att tro. Och hänga ut en patient och dessutom ljuga om händelseförloppet. Jag har tagit screen shots på inläggen och vilket datum det var och det han säger (tis-torsdag) stämmer inte.

Han orkar svara på ett sånt mail (haha) från nån som opererade sig 2017 om drama på instagram men inte på mitt mail eller meddelande som faktiskt rör ett ingrepp. Ok bra kirurg och bra prioriteringar!!!

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

Annons
2019, May 25 - 15:58
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 5 days ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

Thisisizz wrote:

Ok så nu är Patrik Höijer en skit kirurg och nordiska kliniken en skit klinik? ? För att en kvinna som ska opereras efter sommaren (om ett par månader) inte fått svar av kirurgen på 1 vecka? ? Fast hon har fått svar av kliniken, men inte av Patrik personligen. Buhu, han lägger antagligen sin tid på att vara kirurg och operera folk och svarar på frågor från folk som ska opereras inom väldigt snar framtid. Något annat hade varit väldigt märkligt, dygnet har bara x antal timmar och dom har ju uppenbarligen redan haft kontakt då dom bokat in en justering?

När jag bokade min operation så kommer jag ihåg att jag tänkte ”wow vad mycket pengar Patrik måste tjäna!”, det ändrades snabbt på operationsdagen. När jag kom in i operationssalen möttes jag av 3 sköterskor och en narkosläkare utöver Patrik, på uppvaket tappade jag räkningen på alla sköterskor jag träffade, när jag tryckte på knappen fick jag hela tiden hjälp på en gång. Lokalen är otroligt fin och fräsch, det är en arbetsplats för sååå många människor. När jag gick där ifrån tänkte jag snarare ”wow, vilken stor apparat att dra runt, undrar hur många operationer om dagen kirurgerna måste göra för att täcka alla omkostnader?” Helt plötsligt kändes det inte dyrt alls, snarare billigt. Jag som själv har eget företag med personal vet hur mycket pengar som går åt till avgifter, skatt, hyra, inköp, löner osv. Tycker att vi ska ställa lite rimliga krav här...

Nej jag hade inte kontakt med Patrik när jag bokade in en justering. Jag bokade den via sköterskan, mailade in. Vi bestämde på min återbesökstid att jag skulle få en korrigering.

Den enda som använt ordet skit och kirurg och klinik för att beskriva dom är du. Och det är just såna tjejer jag pratar om som slänger med såna ord och nedvärderar andras erfarenhet och försvarar kirurgen.

Och uppenbarligen lägger han tid på att prata OM mig med andra patienter istället för att prata MED mig och svara på ett litet meddelande. Som sagt, hade varit nöjd om han kunde hänvisat mig vidare.

Och nej jag fick INTE svar på en vecka. Jag fick svar först när de reagerade på mitt insta inlägg och verksamhetschefen ringde upp mig. Efter 3 samtal fick jag svar. Så P har inte svarat ännu... men jag förstår att han inte har tid att svara mig när han prioriterar att svara på alla andra personer som pratar med om honom OM mig :D

Som sagt, hittills har jag inte berättat om min upplevelse där av diverse anledningar. Men hur man blir bemött som patient vid såna här tillfällen är superviktigt. Det här har skapat enorm stress, ilska och ledsamhet hos mig och så vill jag ju absolut inte känna inför en klinik, kirurg eller kring själva operationen.

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

Annons
Annons
Annons