Annons
40 posts / 0 new
Last post
2019, May 25 - 15:55
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

Thisisizz wrote:

Ok så nu är Patrik Höijer en skit kirurg och nordiska kliniken en skit klinik? ? För att en kvinna som ska opereras efter sommaren (om ett par månader) inte fått svar av kirurgen på 1 vecka? ? Fast hon har fått svar av kliniken, men inte av Patrik personligen. Buhu, han lägger antagligen sin tid på att vara kirurg och operera folk och svarar på frågor från folk som ska opereras inom väldigt snar framtid. Något annat hade varit väldigt märkligt, dygnet har bara x antal timmar och dom har ju uppenbarligen redan haft kontakt då dom bokat in en justering?

När jag bokade min operation så kommer jag ihåg att jag tänkte ”wow vad mycket pengar Patrik måste tjäna!”, det ändrades snabbt på operationsdagen. När jag kom in i operationssalen möttes jag av 3 sköterskor och en narkosläkare utöver Patrik, på uppvaket tappade jag räkningen på alla sköterskor jag träffade, när jag tryckte på knappen fick jag hela tiden hjälp på en gång. Lokalen är otroligt fin och fräsch, det är en arbetsplats för sååå många människor. När jag gick där ifrån tänkte jag snarare ”wow, vilken stor apparat att dra runt, undrar hur många operationer om dagen kirurgerna måste göra för att täcka alla omkostnader?” Helt plötsligt kändes det inte dyrt alls, snarare billigt. Jag som själv har eget företag med personal vet hur mycket pengar som går åt till avgifter, skatt, hyra, inköp, löner osv. Tycker att vi ska ställa lite rimliga krav här...

Av nån anledning har du blivit väl bemött. Bra för dig!
När jag klev in i operationssalen möttes jag av en sköterska, Ove och Patrik. Jag reagerade på det och sa ska det bara vara ni tre???

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

2019, May 25 - 15:55
Bella94
Bella94's picture
Offline
Last seen: 4 years 6 months ago
Silver
Joined: 2017-11-09 18:03

Oj det här verkar ju urarta, han har inte hängt ut någon. Han förklarade vad som hände med en "patient", såklart inga namn.
hallonsmurf även svar på en vecka är ju inte så värst farligt, för du fick väl tag på kliniken? förstår ju om han måste hjälpa nyopererade patienter i första hand, när jag var nyopererad så fick jag svar direkt. Sen när det gick några månader så kunde svaret dröja några dagar, inte alls konstigt tycker jag. behöver ingen skreenshot för det. hade förstått dig om du nu sa att kliniken inte vill hjälpa dig, du säger ju att dom ska korrigera dig och du ska tom få träffa Magnus, vad mer vill man liksom? Lite överdriven smutskastning här för en klinik som gör ett bra jobb och vill hjälpa sin patient. Hade du sagt att dom vägrar svara, hjälpa, korrigera eller något så hade jag kunnat hålla med.
Hoppas att du blir nöjd till slut.

Kvinna, 23 år. Intresserad av bröstförstoring.
Konsultation: Nordiska Kliniken, Patrik Höijer, 11/11-17.
Operation: Nordiska Kliniken, Patrik Höijer, 11/12-17.

2019, May 25 - 16:12
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

Bella94 wrote:

Oj det här verkar ju urarta, han har inte hängt ut någon. Han förklarade vad som hände med en "patient", såklart inga namn.
hallonsmurf även svar på en vecka är ju inte så värst farligt, för du fick väl tag på kliniken? förstår ju om han måste hjälpa nyopererade patienter i första hand, när jag var nyopererad så fick jag svar direkt. Sen när det gick några månader så kunde svaret dröja några dagar, inte alls konstigt tycker jag. behöver ingen skreenshot för det. hade förstått dig om du nu sa att kliniken inte vill hjälpa dig, du säger ju att dom ska korrigera dig och du ska tom få träffa Magnus, vad mer vill man liksom? Lite överdriven smutskastning här för en klinik som gör ett bra jobb och vill hjälpa sin patient. Hade du sagt att dom vägrar svara, hjälpa, korrigera eller något så hade jag kunnat hålla med.
Hoppas att du blir nöjd till slut.

Jag tror du och jag är olika och tänker olika. Bra att du är nöjd!
Att han skriver ett sånt svar till dig är att hänga ut nån. Att han dessutom väljer att svara dig istället för att skriva till mig säger ju en heeel del??? Att han väljer att adressera drama istället för att svara på sakliga frågor om operationsingrepp säger ju en hel del. Och du verkar ju ha fått svar snabbare än mig. Så vari ligger hans prioriteringar?
Att han ens väljer att kommentera det istället för att svara på mina mail eller meddelanden säger ju också en sak om hans prioriteringar. Att de väljer att ta bort mina kommentarer och blockera en patient från instagram säger också väldigt mycket om vad det är för klinik. Att han fortf inte skrivit till mig eller svarat mig säger också sitt.
Och inget av det är positivt tyvärr.

Sen tycker inte jag att det är nån skillnad på nyopererade patienter eller patienter som opererat sig för ett tag sedan. Det är väl innehållet i frågan som är det viktiga! (Se ovan) Och som sagt, ett enkelt svar som att: jag har läst detta, jag ser det inte som akut ((eftersom han inte valt att svara) och återkommer till dig när jag har tid.

Och en önskesituation hade varit att den kirurg jag gick till korrigerat mig eftersom han redan varit inne där och vet vad han ska göra. Det handlar om en känsla av trygghet. Men visst jag hoppas också jag blir nöjd! Det är väl det vi alla vill i slutändan.

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

Annons
2019, May 25 - 16:10
arli
arli's picture
Offline
Last seen: 2 years 2 months ago
Silver
Joined: 2013-08-10 21:46

Men han ska inte säga något alls om andra patienter till dig bara för att du är nyfiken. Möjligtvis ”det är en missnöjd patient men vi jobbar på att komma överens/möta varandra/göra patienten nöjd” eller något sånt. Inte berätta så som han gjorde, det är helt fel.

Bella94 wrote:

Oj det här verkar ju urarta, han har inte hängt ut någon. Han förklarade vad som hände med en "patient", såklart inga namn.
hallonsmurf även svar på en vecka är ju inte så värst farligt, för du fick väl tag på kliniken? förstår ju om han måste hjälpa nyopererade patienter i första hand, när jag var nyopererad så fick jag svar direkt. Sen när det gick några månader så kunde svaret dröja några dagar, inte alls konstigt tycker jag. behöver ingen skreenshot för det. hade förstått dig om du nu sa att kliniken inte vill hjälpa dig, du säger ju att dom ska korrigera dig och du ska tom få träffa Magnus, vad mer vill man liksom? Lite överdriven smutskastning här för en klinik som gör ett bra jobb och vill hjälpa sin patient. Hade du sagt att dom vägrar svara, hjälpa, korrigera eller något så hade jag kunnat hålla med.
Hoppas att du blir nöjd till slut.

1 barn, 28år, 168 cm, 63 kg
Bröstförstoring
Op -13 Laser & Estetik
400 cc hp Perthese framför bröstmuskeln
Strl före op:75C
Strl efter op: 75G (efter sista op)
2018:
Operation lyft bakomflytt förstoring
Motiva 550 full profil
Operation/korrigering
Motiva 625 full profil

2019, May 25 - 16:23
Bella94
Bella94's picture
Offline
Last seen: 4 years 6 months ago
Silver
Joined: 2017-11-09 18:03

Jag förstår, men du har väl rätt att gå till samma kirurg eller? Tyckte du skrev att du valde själv att boka hos magnus och att det var bra att man fick byta kirurg

Kvinna, 23 år. Intresserad av bröstförstoring.
Konsultation: Nordiska Kliniken, Patrik Höijer, 11/11-17.
Operation: Nordiska Kliniken, Patrik Höijer, 11/12-17.

2019, May 25 - 17:42
Thisisizz
Thisisizz's picture
Offline
Last seen: 4 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2019-04-28 13:06

”Av någon anledning har du blivit väl bemött” ? Ja för att det är en bra klinik ? Det håller nog många med mig om, det är ingen slump att så många är nöjda.

Jag hoppas verkligen att du får den hjälpen du känner att du behöver och att du blir nöjd! Förstår att det inte kan vara kul att gå runt med ett par bröst du känner dig missnöjd med.

Ålder: 27 år, Längd: 165 cm, Vikt: 55kg
Op: 16/5 -19. 320 cc ergonomix demi.
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken / Patrik Höijer

Annons
2019, May 25 - 17:54
Marina
Marina's picture
Offline
Last seen: 1 day 20 hours ago
Moderator
Joined: 2010-04-14 19:00

Men nu räcker det väl! Ur allt detta kan jag utläsa följande:
TS har fått ett resultat som inte var tillfredsställande men är lovad en kostnadsfri korrigering. Dessutom, vad jag förstår, hos en annan kirurg på klinken, efter eget val och utan kostnad. Hon är därmed knappast ignorerad eller nonchalerad utan den här tråden handlar om ett uteblivet svar.

TS skrev åtta dagar före trådstarten till Patriks mobil 15 maj, d v s sms? 
Om NK anser att det gått två dagar sen meddelandet kom och TS anser att det gått en vecka, så måste väl det första meddelandet ha kommit bort på något sätt. Eller kirurgen har faktiskt missat ett sms. Det vore inte helt omänskligt. Han får säkert många. TS - Är det jättesnart du ska korras?

Kliniken ber vidare TS kolla sin skräpmail efter ett svar de säger de har skickat, vilket TS anser onödigt, eftersom hon inlett korrespondensen. Vi vet ju inte heller säkert att Patrik inte skrivit ett eget mail efter sms'et. Varför äger TS ensam sanningen här, om när meddelanden har skickats/kommit? 
(F ö har jag själv upplevt flera gånger att mail hamnat i skräpkorgen fast det är en pågående korrespondens, så det är absolut ingen omöjlighet. Jag tror det styrs av vissa ord och sånt också, inte bara av vem som är avsändare).

Att en POF-medlem kollar upp andra sidan av saken är väl inte samma sak som att hon "inte är intresserad av TS upplevelse", snarare tvärtom, varför denna onödiga argumentationsteknik.

Jag tycker inte alls det är konstigt att en klinik försvarar sig genom att ge andra kunder sin version av vad som hänt, när någon t o m skriver sin kritiska version på nätet. De har ju inte talat om vem TS är, så att detta skulle vara att "hänga ut" nån, det håller inte jag med om överhuvudtaget.
Hur resonerar ni när ni tycker att vi ska kunna hänga ut dem personligen här på POF men de ska inte svara på frågor i telefon fast de inte avslöjar nåns identitet? Hur tror ni det skulle uppfattas om de svarade en frågande kund att hen inte har med saken att göra? Det hade gjort mig misstänksam som kund. Jag hade tyckt att jag visst hade med deras agerande att göra, som kund, och att jag inte ska vara tvungen att få allt ryktesvägen. Däremot skulle jag inte förvänta mig identiteten på kritikern och det fick hon inte heller.

TS - Jag ser också att inlägg 12 och 14 är snarlika och ger intryck av att du har kopierat det nånstans och klistrat in, men inte håller reda på vad du skrivit var? Är det så att du just sitter och skriver detta på fler ställen..?

Instagram sitter säkert inte Patrik och håller på med i alla fall, det har de anlitade konsulter som gör åt dem, ganska omgående och utan att fråga närmare. (Varför skulle f ö ett företag vara tvungna att låta sina kritiker skriva vad de vill, när kliniken inte ens i sak håller med om bakgrunden till inläggen? Det är inte jättekonstigt och behöver inte betyda att man är oseriös. I en tid av näthat är det snarare så att man får räkna med att städa en del). 

Är det verkligen så att allt du skrev var "Det vore bra om han svarade också"? En sån sak känns det ju som att de snarare borde ha svarat på, "vi ska återkoppla snarast" eller nåt.
Jag hoppas verkligen ändå att det ska komma till stånd en kommunikation, speciellt eftersom du snart ska korras, men jag vill inte heller se POF användas som något slags slagträ i en sån här sak. 

 

 

Moderator, medlemsansvarig och delägare i POF.
50 år, 164 cm, 72 kg
Ca femton års trasslig brösthistorik som finns beskriven i min profil, som ligger till grund för mitt engagemang i POF.
Missa inte att det är ett nytt POF på gång och att ni behöver ha en aktuell mailadress för att kunna logga in när det är dags (ca senhösten 2023, är prel.planen)!

2019, May 25 - 18:43
arli
arli's picture
Offline
Last seen: 2 years 2 months ago
Silver
Joined: 2013-08-10 21:46

Håller inte med dig marina, tycker det är helt fel av kirurgen att svara en annan kund bara för att hon är nyfiken. Dessutom svara såhär ’’Han berättade att det var en patient som var planerad för en gratis justering efter sommaren som mailade frågor tisdag förmiddag. Under torsdagen samma vecka skrev patienten på instagram att hon inte fått svar och i ett senare inlägg att hon skulle rekommendera att inte anlita honom.’’

Verkar vara väldigt noga med att poängtera att kunden minsann ska få en gratis korr (vilket inte är generöst alls utan något de ska erbjuda). Jag hade som patient känt mig väldigt kränkt om min kirurg hade svarat en helt annan kund om mitt ärende/operationer. Han hade kunnat välja att avstå att kommentera eftersom det faktiskt handlar om en annan människa. Lite finkänslig får man vara. Och usch på såna som mailar bara för att de är nyfikna (och inte ens ska operera sig där).

1 barn, 28år, 168 cm, 63 kg
Bröstförstoring
Op -13 Laser & Estetik
400 cc hp Perthese framför bröstmuskeln
Strl före op:75C
Strl efter op: 75G (efter sista op)
2018:
Operation lyft bakomflytt förstoring
Motiva 550 full profil
Operation/korrigering
Motiva 625 full profil

2019, May 25 - 19:27
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

Till moderator!

Det är komiskt vilka meddelande som kommer bort och vilka som inte gör det. Jag mailade kliniken och säkerställde så att jag har min kirurgs nummer. Jag ser att det står levererat på meddelandet.
När hon skrev kolla skräpmailen gjorde jag det men hade inte fått något svar. Hade jag fått det hade vi sluppit hela den här harangen.
Skriver till efter att ha läst lohoses svar: han har inte svarat på mitt mail från i tisdags heller men visst jag fick ett autosvar och en svarstid på 7 dagar. Men det har han sett och inte svarat på men inte meddelandet? Högst märkligt.

Jag skrev på deras insta: det skulle vara bra om han kunde svara också ;). Fick till svar: ”han har svarat på alla mail, han brukar göra det på söndagar, har du inte fått nåt? Kolla skräpmailen. ” Då skrev jag: ”nej jag har inte fått nåt svar och den hade inte hamnat där eftersom jag initierade konversationen #lifehack. Men jag har fått mitt svar och väljer att byta kirurg. ”
Då ringde en snubbe upp mig och skällde ut mig och körde med härskarteknik och när jag svarade så hamnade vi på samma nivå. Jag såg under samtalet att de tagit bort mina inlägg och bad dom lägga tillbaka inläggen. Varav de kontrade med att blockera mig på insta.

Varför jag äger sanningen? De finns inget som säger att han svarat, inte ens när han pratat om mig till annan patient. Och det är ju tydligt att dom inte väljer att svara eftersom de blockerar mig på insta. Finns det ett tydligare sätt att tysta nån? Jag har mailat kliniken om det men inte fått nåt svar. Än idag har jag inte fått nåt meddelande eller mail från kirurgen.

När jag har ansökt om olika jobb inom medicinteknikbranschen och blivit kontaktad av rekryterare som kontaktar mig om en och samma jobb som jag redan tackat nej till och de frågar varför säger jag att det är mellan mig och det företag jag tackat nej till och rör ingen annan. Fastän de gärna skulle vilja veta vad som är bra/dåligt med ett företag för andras räkning och för deras framtida samarbete. Och de tackar mig för att jag har en hög integritet. Läkare har väl än mer sekretessregler över sig än vad jag har och att välja att prata om andra patienter ingår väl inte i det. Istället för att bete sig på ett sådant sätt så att han visar för tex Bella att jag inte är sån väljer han att prata om en annan patient. Och jag har tyvärr ingen annanstans att kunna berätta min historia än här. Inte för att jag hade tänkt göra det på insta. Från min sida var konvon slut där.

Inlägg 12 och 14 blev fel eftersom jag försökte redigera stavfelen i inlägg 12 och sitter via mobilen. Jag råkade trycka på fel knapp helt enkelt. Sorry för det.

Avslutningsvis, jag tycker inte det jag skrev klassas som näthat så att blockera nån känns lite väl magstarkt. Och att de väljer att prata om mig och väljer att svara på en annan patients mail istället för på mitt mail om nåt som rör en operation säger ju en del... prioriteringar?!
och nej, jag har inte fått nåt svar från p eller sköterskan än.

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

Annons
2019, May 25 - 19:29
hallonsmurf
hallonsmurf's picture
Offline
Last seen: 9 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2012-11-01 19:55

Ytterligare korrigering som jag väljer att skriva separat- jag skrev inte att jag skulle rekommendera att inte anlita honom. Jag skrev att jag har fått mitt svar och väljer att byta.
Inget annat! Sen om andra tar till sig är upp till dom.

Op1 Patten H på Nordiska
Op2 Magnus på Nordiska
Mina inlägg blir raderade ofta tack vare NK, har blivit blockerad på deras insta, och även Bröstförstoringsgruppen på fb vilket bara visar att alla grupper är i kommersiellt syfte och inte till för medlemmarna. Folk förd bakom ljuset tyvärr. Önskar att de missnöjdas röst fick komma fram så man inte behövde ta i så mkt. Låt kirurgens kompetens tala för sig själv ist för att manipuleras med fake omdömen och felaktig marknadsföring.

Annons
Annons
Annons