Annons
10 posts / 0 new
Last post
#1 2022, September 17 - 11:50
Mikaelamo
Mikaelamo's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons
Joined: 2022-05-25 15:10

725cc eller 650cc Motiva corsé

Hej! Jag kommer göra ett implantat byte snart (från mentor 425cc) och jag kommer aldrig fram till vilken storlek jag ska köra på. Det står mellan 650 eller 725 Motiva Corsé. Vad har ni landat i som står och väljer mellan dessa storlekar? Min kirurg tror att båda passar mig men att det beror på hur stort jag själv vill ha.. jag hade ca 70B innan min första operation. Vill höra lite era tips, vill verkligen göra rätt beslut denna gången och vara nöjd. Jag vill ha större bröst med mer klyfta och överpool. Jag är orolig över att dom kommer hänga mer om jag skulle välja det största, eftersom jag har lite egen vävnad med.

Mmo

Annons
2022, October 1 - 20:12
Pink1
Pink1's picture
Offline
Last seen: 3 months 15 hours ago
Silver
Joined: 2022-05-23 16:14

Hej! Står i precis samma val som dig, ( fast inga inplantat sen tidigare) va på en storleks prövning till i fredags, och är lite rädd, dock sa hon att implantatet är lika brett, vilket av dom jag än väljer, det ända är att det skiljer 0,3 i dl i put, om jag minns rätt, så hon sa att de inte är mycket skillnad mellan dom i corse, och att det blir typ 675cc när man lägger bakom muskeln, åter igen kännde jag att jag tar 725cc men så fort jag kom hem börjat jag att vela 🤣

Ålder: 25 år Längd:161 cm. Vikt: ca 60kg Intresserad av: Bröstförstoring Har nu: liten B- kupa Vill ha: runt F-kupa Klinik/läkare: Bellakliniken/ Johan Nordqvist

2022, October 5 - 00:19
Mikaelamo
Mikaelamo's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons
Joined: 2022-05-25 15:10

Hej! Jag tror du gör rätt i att ta 725. Jag opererades idag och är väldigt nöjd än så länge och ska bli spännande att följa slutresultatet. Jag var fortfarande väldigt velig gällande strl så jag hade sån tur, att jag fick faktiskt ett av varje i vardera bröst (650cc och 725cc). Mina bröst var ganska ojämna innan och det ena lite större, så första operationen hade jag 400/425. Tyvärr finns ju inte så små skillnader sen när man väljer större och corsé.

Min läkare tyckte att den mellanskillnaden som var på corsé (75cc) passade min kropp perfekt när han väl provade båda alternativen på mig under operationen. Resultatet nu är till och med jämnare än med 25cc. Men kan inte se skillnad på storleken nu när dom är på plats. Väldigt glad att jag nu slipper ”ångesten” med att ha valt för litet/stort så det löste sig så bra. 😂

Lycka till på din OP!

Mmo

2022, October 5 - 10:02
Pink1
Pink1's picture
Offline
Last seen: 3 months 15 hours ago
Silver
Joined: 2022-05-23 16:14

Men gud vad roligt! Grattis till dom nya boobisarna! 😍
Då löste de sig bra! Skönt att höra faktiskt! Du lättar verkligen i min beslutsångest,
Nu när de börjar närma sig, så blir man jätte nervös, ifall man har valt rätt storlek och hur allt kommer kännas efteråt,

Ålder: 25 år Längd:161 cm. Vikt: ca 60kg Intresserad av: Bröstförstoring Har nu: liten B- kupa Vill ha: runt F-kupa Klinik/läkare: Bellakliniken/ Johan Nordqvist

Annons
2022, October 5 - 20:01
Mikaelamo
Mikaelamo's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons
Joined: 2022-05-25 15:10

Tack snälla!😊 Jag vet exakt oron du besitter, ena sekunden bestämde jag mig för 650, andra sekunden 725. Till sist litade jag bara på läkaren så att han fick avgöra vad som passade mest till min kropp. Jag var tydlig med att jag fortfarande ville ha ”mellanrummet” kvar mellan brösten, så inte 725 skulle bli för brett för mig. Mitt råd är bara att lita på och var ärlig mot din läkare om hur ditt önskade resultat ska se ut. Man vill ju bara bli helt nöjd, men fråga dig själv om du hellre skulle vilja vakna och känna att det kunde varit liiite större - eller tvärtom mindre. 😊

Mmo

2022, October 5 - 20:36
Lantisbönan
Lantisbönan's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2021-05-23 21:16

Så bra det löste sig! Jag velade fram till samma morgon som operationen skulle ske. De hade beställt hem 650cc med 15 cm bredd och 700cc hp med 14,5cm bredd. Jag vill helst få klyfta (har brett mellan brösten). Nu blev det 700cc, vilket var max vad kirurgen ville ge mig. Då är jag ändå 175 cm lång och väger 80 kg.
Har nästan ingen egen vävnad alls och hade 350cc innan. Han menade på att jag kunde få komplikationer om han tog större (för jag var inne på 800cc). Men jag tycker att min kropp liksom slukar implantaten så de inte alls ser för stora ut. Tror att 770cc med 15cm bredd hade varit perfekt? Men nu blev det inte så.

Gjorde min tredje bröstoperation i september 2022. Det blev Motivas high profile, 700cc, bakom musklerna. Har tidigare haft 250cc och sedan 350cc framför bröstmusklerna.

2022, October 5 - 22:24
Mikaelamo
Mikaelamo's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons
Joined: 2022-05-25 15:10

Hej! Ja det är riktigt svårt med alla dessa storlekar och modeller. Men är du nöjd nu med dina 700cc? Ser jättefint ut på dig. Tror man bara måste lyssna på sina kirurger, dom gör ju sitt bästa för oss och vet bäst. Jag var också ute efter en tydligare klyfta och överpool, därav valde min kirurg Motiva Corsé som har den tydligast ”put” effekten av alla modeller. Min kirurg sa absolut max 725cc på mig som är en liten B med lite häng utan implantat.

Om du har lite egen vävnad så är det nog därför han inte ville ta större implantat till dig. Men verkar vara väldigt varierande från kirurg till kirurg också, vissa lägger in mycket ändå. Men med större implantat så är ju chansen lite större att få komplikationer, därav försiktigheten och vad som är rimligt till våra kroppar. Man kan verkligen spekulera i evigheter.😊

Mmo

Annons
2022, October 6 - 10:54
Lantisbönan
Lantisbönan's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2021-05-23 21:16

Ja visst, så är det verkligen! Och i vissa fall hade man behövt testa olika implantat i något år för att veta säkert... och det är ju en omöjlighet ;) Jag är ganska nöjd. Tack för komplimangen! Men jag hoppas ju att de ska bli så pass mycket mjukare att det blir en mer "naturlig" klyfta utan att jag måste pressa ihop brösten. Det är fint att de har en del fyllnad även högre upp, för det hade jag inte med de som låg framför musklerna. Min kirurg på AK är deras favorit där. Han är väldigt omtyckt och flera i personalen där så att jag skulle vara extra glad att jag fick tid hos honom. Han tar lite lägre tid på sig under operationerna och är väldigt noga. Han förklarade för mig att man kan lägga in större, men att han tyckte det var direkt galet att ta den risken. Han tyckte att mina 350cc var lagom redan från början och ifrågasatte lite om jag verkligen skulle operera mig. Det var förtroendeingivande för mig, för då kändes det inte som att fokus var att sälja implantat...utan på mig som individ.
Han så att många kirurger lägger in implantat som gör att de måste skära upp alldeles för mycket av den naturliga kapsel som implantaten ska placeras i och att det kan leda till massa komplikationer. Så, på det hela taget känns han värd att lita på och därför är jag mer nöjd med resultatet. Sen hade jag som sagt kunnat tänka mig liiite större. Men när jag provar kläder hemma så förstår jag vad sköterskan på AK menade när hon berättade att hon bytt tillbaka till mindre implantat själv...för man ser ganska kraftig och stor ut med stor byst. Inte i bikini kanske, men när du har vanliga kläder. Tycker att 700cc känns lagom även ur den aspekten :)

Gjorde min tredje bröstoperation i september 2022. Det blev Motivas high profile, 700cc, bakom musklerna. Har tidigare haft 250cc och sedan 350cc framför bröstmusklerna.

2022, October 6 - 12:11
Mikaelamo
Mikaelamo's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons
Joined: 2022-05-25 15:10

Vad skönt att det känns rätt och att du hade och göra med en så proffsig kirurg, min kirurg tyckte också att det egentligen var väldigt synd att jag skulle byta storlek och han gav mig råd att tänka noga efter. Han berättade även för mig att majoriteten som lägger in såpass stora implantat kommer tillbaka senare och vill ha mindre/ta ut.

Men nu vill man ju bara att tiden ska gå fort så man kan få se slut resultatet. Nu känner jag mig bara som en lite för opererad robot.😊

Mmo

2022, October 6 - 22:42
Lantisbönan
Lantisbönan's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2021-05-23 21:16

Haha, exakt! Jag längtar också tills de mjuknar och jag får röra mig som vanligt igen :)

Gjorde min tredje bröstoperation i september 2022. Det blev Motivas high profile, 700cc, bakom musklerna. Har tidigare haft 250cc och sedan 350cc framför bröstmusklerna.

Annons