Annons
9 posts / 0 new
Last post
#1 2022, November 11 - 21:00
SLE
SLE's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons
Joined: 2022-11-03 21:08

Bröstförstoring Art Clinic 5/12

Halli hallå!
Har idag varit på konsultation på Art Clinic göteborg hos Per Windh.
Fick en väldigt bra känsla av honom och han hängde med i mina tankebanor om hur jag ville att mina bröst skulle se ut!

Vi provade och jag bestämde mig för anatomiska implantat med 485 cc + hög profil. Per trodde att jag hade ca 220 i egen bröstvävnad (har 80B med en del häng efter 2 barn).
Vad jag förstår det som efter att ha kollat runt här på POF så är 485 ganska mycket (?) Någon som har gjort liknande som jag ska göra och kan berätta sin upplevelse om storleken och formen?

Eftersom jag var nöjd efter utprovning och vårt samtal så bokade jag OP den 5/12. Kommer att bli sjukskriven 4 veckor då jag jobbar som undersköterska. Längtar så mycket efter min operation!

Någon mer som ska opereras snart? Kanske tom på Art Clinic?

Annons
2022, November 11 - 22:47
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 3 days ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Jag kommer att göra min operation den 20 Dec på Art Clinic i Uppsala dock.

Jag har c:a 175 cc nu i egen bröstvävnad enligt min kirurg, dem hade några konstiga silikonformar som men satte över bysten på konsultationen.

Vi kom fram till 2st olika implantat som passar min överkropp, Mentors Anatomiska CPg -322 som är medel profil i 375cc alternativt Motivas ergonomix i Demi profil och 340cc, jag har 12.5 i bröstvidd/diameter på implantat.

Längtar oxå så enormt mycket. är docj inte helt 100% säker vilket implantat jag vill ha, skall på ett till möte för att riktigt bestämma mig.
Anatomiska är den fastare gelen och Motivas ergonomix är den mjukaste som kan ge rippling lättare.

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

2022, November 12 - 00:11
SLE
SLE's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons
Joined: 2022-11-03 21:08

@petra1979
Okej, glömde typ vilka jag skulle få eller så framgick det inte riktigt. Men efter lite googlande så tror jag att det är Mentor CPG 333 jag kommer att få med 485cc i varje. Men ska prata med dem på måndag 😊
Min läkare var väl såpass rutinerad att han klämde lite på dem och sa min bh-storlek och höftade på att det var ca 220 cc i mina naturliga bröst!

Skönt att göra en till konsultation om man inte kan bestämma sig! Lycka till med din kommande operation!

2022, November 12 - 09:09
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 3 days ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Ja dessa implantat är väldigt omtyckta och har många använder dem :)
Så det är skönt med ett till möte för att verkligen känna sig 110% säker på vilket jag vill använda.

Lycka till med din operation och du kommer få så fina tvillingar är jag säker på <3

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

Annons
2022, November 12 - 09:44
SLE
SLE's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons
Joined: 2022-11-03 21:08

Petra1979 wrote:

Ja dessa implantat är väldigt omtyckta och har många använder dem :)
Så det är skönt med ett till möte för att verkligen känna sig 110% säker på vilket jag vill använda.

Lycka till med din operation och du kommer få så fina tvillingar är jag säker på <3

Ja men det är ett stort steg! Är superviktigt att känna sig trygg.
Skönt ändå att kunna välja mellan två olika, är lite avis på dig och andra som börjar från "scratch".
Jag hade verkligen inga bröst fram tills jag var 22 år och började lägga på mig Vikt men resultatet blev små strutiga tonårsbröst. Bestämde mig för att operera mig efter jag fått barn, tänkte att jag har typ inga bröst så de kan ju inte förändras så mycket men det gjorde de såklart. Så nu har jag ett par urammade hängiga taxöron!
Min läkare sa också det att det är lättare med bröstförstoring och trolla fram former när man inte har fått barn. Men han tyckte ändå att vi kunde göra denna operationen utan lyft för att han trodde att de implantat vi valde kommer att fylla ut och forma mitt häng på ett fint och naturligt sätt.
Har liksom aldrig känt mig fin och kvinnlig så tyckte att det var dags att få göra detta för mig själv och kunna köpa klänningar/klädesplagg som sitter snyggt tight!

Är säker på att du kommer att få superfina bröst vad du än väljer! :)

2022, November 12 - 10:17
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

Jag ska göra lyft och förstoring hos Per på Art Clinic 12/12. Behöver ganska stort lyft så han sa att jag inte kunde ha så stora implantat om jag ville göra allt i en operation. Så blir 200 cc. Längtar så efter att ha urringning utan att det är massa lös hud som viker sig men börjar bli nervös!!

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, November 12 - 16:43
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 3 days ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

SLE wrote:

Petra1979 wrote:

Ja dessa implantat är väldigt omtyckta och har många använder dem :)
Så det är skönt med ett till möte för att verkligen känna sig 110% säker på vilket jag vill använda.

Lycka till med din operation och du kommer få så fina tvillingar är jag säker på <3

Ja men det är ett stort steg! Är superviktigt att känna sig trygg.
Skönt ändå att kunna välja mellan två olika, är lite avis på dig och andra som börjar från "scratch".
Jag hade verkligen inga bröst fram tills jag var 22 år och började lägga på mig Vikt men resultatet blev små strutiga tonårsbröst. Bestämde mig för att operera mig efter jag fått barn, tänkte att jag har typ inga bröst så de kan ju inte förändras så mycket men det gjorde de såklart. Så nu har jag ett par urammade hängiga taxöron!
Min läkare sa också det att det är lättare med bröstförstoring och trolla fram former när man inte har fått barn. Men han tyckte ändå att vi kunde göra denna operationen utan lyft för att han trodde att de implantat vi valde kommer att fylla ut och forma mitt häng på ett fint och naturligt sätt.
Har liksom aldrig känt mig fin och kvinnlig så tyckte att det var dags att få göra detta för mig själv och kunna köpa klänningar/klädesplagg som sitter snyggt tight!

Är säker på att du kommer att få superfina bröst vad du än väljer! :)

Jo man kan säga att jag börjar från "scratch" eftersom jag är en transtjej och enbart haft bröstvävnad den lilla jag har i 2år. Det verkar inte som min hormonbehandling ger mer resultat så därav att jag vill göta en operation. Just nu så är min torso platt med små fasta halv 85A kupor.
Känner mig inte kvinnlig med dessa småttingar, så jag förstår hur du menar <3
Du kommer säkert få jättefina tvillingar när du läkt färdigt från din op.

Lägger upp mina 3D bilder så fort jag blir silver medlem :)

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

Annons
2022, November 13 - 13:49
SLE
SLE's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Brons
Joined: 2022-11-03 21:08

Fanny35 wrote:

Jag ska göra lyft och förstoring hos Per på Art Clinic 12/12. Behöver ganska stort lyft så han sa att jag inte kunde ha så stora implantat om jag ville göra allt i en operation. Så blir 200 cc. Längtar så efter att ha urringning utan att det är massa lös hud som viker sig men börjar bli nervös!!

Låter som en ganska omfattande operation. Jag är glad över att jag inte behövde göra lyft i första steget men han sa att det inte är omöjligt att det behövs längre fram! Kommer nog bli bra för dig i vilket fall, tycker att Per verkade oerhört proffsig :)

2022, November 13 - 14:08
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

SLE wrote:

Fanny35 wrote:

Jag ska göra lyft och förstoring hos Per på Art Clinic 12/12. Behöver ganska stort lyft så han sa att jag inte kunde ha så stora implantat om jag ville göra allt i en operation. Så blir 200 cc. Längtar så efter att ha urringning utan att det är massa lös hud som viker sig men börjar bli nervös!!

Låter som en ganska omfattande operation. Jag är glad över att jag inte behövde göra lyft i första steget men han sa att det inte är omöjligt att det behövs längre fram! Kommer nog bli bra för dig i vilket fall, tycker att Per verkade oerhört proffsig :)


Ja, graviditeterna har satt sina spår. Gick upp fem kupstorlekar under amningen så blev rätt mycket extrahud :(
Men tyckte också det verkar som han är bra och har en bild av vad som är rimligt att åstadkomma. Känner en som gjort lyft hos honom och hon är jättenöjd. Hoppas vi ska bli lika nöjda :D vill ha nu!!!

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.