Annons
3 posts / 0 new
Last post
#1 2022, December 14 - 11:21
Emms94
Emms94's picture
Offline
Last seen: 1 year 4 months ago
Brons
Joined: 2022-12-14 11:09

Har ni tjejer med 550cc haft samma problem?

Hej tjejer! Jag är inne på dag 12 efter op och känner mig ständigt nervös gällande detta tryck över bröstet. Jag är medveten om att det ändå har skett en förändring och att det är påväg mot det bättre. Jag är bara en sådan hypokondriker! När jag läser i olika trådar så känns det som att allas läkningsprocesser går så himla snabbt och bra medans jag började komma upp och gå korta promenader för ungefär 3 dagar sedan. Igår rörde jag på mig ungefär hela dagen men trycket över bröstet blir värre när jag går. Jag var på uppföljning hos nordiska igår och dem sa att allt såg fint ut och att mina symtom var normala. Men jag undrar ändå om någon här haft liknande problematik efter operationen? Vissa dagar har jag sådan ångest och ångrar att jag genomgick detta då jag inte varit beredd på att det skulle bli såhär jobbigt och andra dagar känns det bättre. Har det blivit såhär för att implantaten är så pass stora?
Jag är 165cm lång och väger ungefär 63kg. Hade en A kupa innan.
Skulle bli så tacksam för svar!

Annons
2022, December 14 - 11:26
Tremola
Tremola's picture
Offline
Last seen: 10 months 3 days ago
Brons
Joined: 2022-10-03 19:06

Nu har jag inte så stora implantat som du men jag tyckte att det var förfärligt de 3 första veckorna, efter vecka 4 minskade smärtan ordentligt och nu vecka 5 snart vecka 6 mår jag sååå mycket bättre.
Men jag kände som du, ångest över att jag gjort detta och ville helst få det ogjort.
Tryck över bröstet och konstant smärta trots värktabletter, det kändes som att brösten brann.
Ge det tid och ta det i din egen takt är mitt råd. Du fixar det!

3 barn, 34år, 167 cm, 60 kg
Bröstförstoring
Konsultation april 2022 Rodja Gümüscü, Art Clinic Uppsala.
Op 3/11 Rodja Gümüscü.
295 cc bakom bröstmuskeln, mentor, anatomiska, medium high, moderate plus profile.
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

2022, December 14 - 14:40
Tvåtusen
Tvåtusen's picture
Offline
Last seen: 8 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-04-15 23:54

Vet inte om det hjälper att höra men det är vanligt med både ångest och att man ångrar sig. När kroppen mår så dåligt och dessutom sitter på ett sånt utsatt område som bröstkorgen så kan vi påverkas väldigt mycket mentalt. När kroppen börjar må bättre så lägger sig oftast känslorna också.

Vid 12 dagar så blev jag fortfarande helt slut bara av att prata för mycket och kände också det var tungt att andas - vilket också påverkade hur jag kände mig. Var extra snäll mot dig själv under den här tiden, läkning är inte linjärt, ta det lugnt och som Tremola skrev ta det i din takt ❤️

Ålder: 30 Längd:170cm Vikt: ~70kg
Konsultation: 4/8-22
Planerad OP med Patrik Höijer: 25/10-22
Bröstförstoring Motiva Round Full 550cc efter ny konsultation ändrat till Motiva Round Demi 425cc