Annons
25 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
2019, augusti 27 - 12:24
Mejram
Bild för Mejram
Senast sedd: 1 månad 3 dagar sedan
Silver
Medlem: 2019-07-11 10:24

Hej, jag har smygläst lite här.. ;) planerar att göra samma operation som er senare i år. Har inte ens varit på konsultation än så får se när på blir av. Jag är mest orolig för tiden efteråt. Har ett arbete med mycket lyft och en del är tunga, vill helst inte berätta för min chef då hon är väl till familjen och tänker hålla detta privat. Vet hon har tystnadsplikt men vill helst undvika att berätta. Så det jag oroar mig mest över är hur lång läkningen och hur snart jag kan vara tillbaka i arbete. Hur lång tid har ni varit sjukskrivna?

33 år, 2 barn, trötta tuttar som behöver en omgång. Inget bokat eller bestämt ännu men planerar konsultation under hösten2019 och på förhoppningsvis i vinter 19/20

2019, augusti 27 - 21:29
Ullisen
Bild för Ullisen
Senast sedd: 1 månad 2 dagar sedan
Silver
Medlem: 2019-07-11 19:16

Hej på er!
Ville bara uppdatera.. Nu är jag hemma i sängen efter op.. 😁
Var på plats kl 08, fyllde i hälsodeklaration och bytte om.. kl 08.15 kom kirurgen och han dubbelkollar implantatstorlek och sedan blev jag målad på.. Lite förvånad över hur lång tid det tog. Det skulle mätas och ordnas en hel del.. Runt 09 var han klar och jag fick då träffa narkossjuksköterska för lite tabletter, lugnande och illamående-piller bla..
Kl 09.30 var det dax.. Blev lite förvånad över hur mycket sköterskan låg på om hur ont jag skulle ha när jag vaknade.. skrämde nästan mig lite i alla fall.. -åh, hjälp, vad har jag gett mig in på? 😅
Lite problem med att få till nålen i armvecket, blev nog stucken fyra gånger lite här och var innan hon fick till det.. Då hann man tänka mycket.. :)
Kändes när narkosmedlet kom in i kroppen och somnade nästan direkt därefter.. sen vaknade jag med ett par nya bröst! Kl var då ca. 13.00 och jag hade ganska brutal värk.. Fick efter en liten stund på uppvak sätta mig upp och förflytta mig i rullstol bort till min egen säng.. Ville få i mig något att äta så snabbt som möjligt, eftersom dom inte ville fylla på med mer smärtstillande innan dess..
Åt macka, kaffe och piller runt 14.30, efter det kändes det mycket bättre!
Fick prova ut bh som jag ska ha 24/7 i två veckor, därefter dagtid.. Ville jag så fick jag duscha redan imorgon, så länge jag inte "vrålade in brösten".. där blev jag lite förvånad faktiskt.. bröstbandet jag fick skulle bäras 5-7 dagar.. När jag fick se brösten första gången blev jag nästan lite gråtig.. trots denna värk och stelhet är det så himla värt det! <3
Bäst känns det när jag står upp/går, då är jag nästan helt smärtfri.. att halvsitta/ligga är det som gör ondast.. Hur tusan ska man tyckas sova? Kan ju inte gärna stå upp ju... :P
Någon som har något tips?
Jag har fått oxynorm 5mg och Alvedon (2×400) som jag ska ta 4ggr per dygn... (var 6e timme).. nu på kvällen behövde jag ta redan efter 5timmar... smärtan var ganska jobbig då.. om några dagar ska jag börja ta 2×400mg ibumetin som ska tas även efter jag inte har ont längre, 3ggr dag..
Det kan väl inte vara farligt att ta oxynormen något tidigare såhär om det verkligen behövs? :/ ska egentligen bara äta den 2dagar, sedan efter behov..

2 barn, 25år, 174 cm, 73 kg 

Bröstförstoring/Bröstlyft
  Konsultation 13/8 KKAB, Jönköping
  Operation 27/8 KKAB, Jönköping
Mentor runda, 700cc, samt lyft

Strl före op:80B (urammade hängisar)
  Strl efter op:  ?

2019, oktober 4 - 12:25
somebodyloveame
Bild för somebodyloveame
Senast sedd: 10 tim 17 min sedan
Silver
Medlem: 2019-09-24 18:54

Denna tråd var lärorik att läsa! Har min op tid 23/10 och är riktigt nervös inför allt 😂

Snart 25 år, inga barn, 180cm lång och 70kg.
Nuvarande storlek är 75D
Konsultation bokad 11/10 hos Örjan Gribbe.
Bröstlyft & förstoring bokad 23/10

Annons
2019, oktober 6 - 07:44
Mikaela87
Bild för Mikaela87
Senast sedd: 3 tim 12 min sedan
Silver
Medlem: 2019-07-08 18:47

Tänkte bara höra hur det går för alla, läkning osv? :)
Själv kämpar jag på med två ”hål” i t-zonerna, de ska ju läka inifrån och ut så tar sin tid. Svårt att ha is i magen ibland haha.

Ålder: 31 längd: 155 cm vikt: ca 49 kg
Bröstförstoring och ankarlyft
Konsultation 11/7 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation 12/7 Örjan Gribbe, Proforma - avbokat
Operation Aug-19 Nordiska Kliniken
Val av implantat: Motiva Ergonomix demi 285 cc