Annons
136 posts / 0 new
Last post
2022, April 26 - 12:11
mräv
mräv's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2011-10-31 20:46

Alex12017
Jsg läste att det pirrades i dina bröstvårtor precis dom när mjölken grann till. Så gör det på mig med fast med en intensivare känsla. Obehagligt!
Hur länge höll de på så? Jsg har lite ondare idag men kan bero på att jag slutade med den starka iprenliknande” tabletten som gjorde mig så trött och illamående. Opererades förra onsdagen. När började smärtan lägga sig? Upplevde du bristen som svullna första veckan? Undrar just om den storleken jag har nu är den jag kommer ha eller om de kommer bli ännu mindre. 🙃

När under läkningsprocessen är risken som störst att man utvecklar nekros?

Ska bli skönt att få gå på efterkontroll på torsdag för att se om allt ser ok ut. :)

40 år
Opererad den 2012 av Dr Peter Tarnow på Carlanderska,
350 cc HP, framför
Innan: urammad 70C efter op 70 F

Har nu gjort en explant med lyft april-22 hos Richard Lewin på Elite Clinic. Glad att vara plastfri :) storlek nu, liten 70 D tror jag.

2022, April 26 - 21:15
Alex12017
Alex12017's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Brons
Joined: 2021-10-29 10:08

mräv ja precis! Det pirrade och brösten kunde bli spända precis som innan man ska amma. Jag ringde kliniken och frågade för jag blev så orolig trots att jag varit på återbesök och allt såg fint ut. Det är tydligen helt normalt :)! Det höll i sig ganska länge för mig, till och från i 6-7 veckor. Brösten var svällda i ca 4 veckor. Om jag tog längre promenader eller fixade mycket hemma kunde jag också känna direkt i brösten, då blev de väldigt spända, precis som att kroppen sa ifrån att jag behövde vila istället. Igår var det 11 veckor sen jag opererade mig och nu känns brösten jättebra! Men tejpar dem fortfarande såklart.
Jag tror inte du behöver vara det minsta orolig, det har bara gått en vecka än.

1 barn, 40 år, 165 cm, 62kg

Bröstlyft
Konsultation 26 november Magnus Hober Improva
Op 7/2 Magnus Hober improva
Storlek 75 C

2022, April 26 - 22:44
mräv
mräv's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2011-10-31 20:46

Alex12017
Tack! Då känner jag mig lugn! Så himla bra med detta forum. Va länge det höll i sig så för dig. Men skönt att det är bra nu. Hoppas du trivs med brösten :)

Trist föresten för mig att brösten inte kommer stanna i denna storleken. 😅

40 år
Opererad den 2012 av Dr Peter Tarnow på Carlanderska,
350 cc HP, framför
Innan: urammad 70C efter op 70 F

Har nu gjort en explant med lyft april-22 hos Richard Lewin på Elite Clinic. Glad att vara plastfri :) storlek nu, liten 70 D tror jag.

Annons
2022, May 12 - 17:53
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

Hej på er! Nu har jag bokat konsultationer, en hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken och en hos Anders Liss på Art Clinic i Uppsala. Båda är först i september men det kändes ändå som ett stort steg mot att sätta bollen i rullning. 😬

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17

2022, June 26 - 22:56
Hoppetossa89
Hoppetossa89's picture
Offline
Last seen: 11 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2022-03-13 12:48

Blir lyft för mig 1/7, så väldigt snart! Undrar lite hur lång tid det tog för er innan ni var i form igen att städa, köra bil osv? Har två barn och ett fysiskt jobb och är lite nervös att jag inte kommer kunna jobba så snabbt som jag tänkt mig! Vad jobbar ni med och när var ni tillbaka?

2 barn, 33år, 163cm, 70kg,
Konsultation nordiska kliniken Said Saidan
Konsultation molding Thomas Jonsson
Konsultation Proforma clinic Örjan gribbe
Ankarlyft + motiva 500cc
Thomas Jonsson, molding juli-22
Storlek före op: 80C
Storlek efter op: 80E

2022, June 26 - 23:23
mräv
mräv's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2011-10-31 20:46

Hoppetossa
Jag tror det är väldigt olika. Ca 1,5 mån efter op märkte jag stor skillnad. Då hade jag knappt ont längre. Bröstvårtorna är dock ff känsliga 2 månader efter op.
Köra bil hade jag nog kunnat göra efter 3 v. :)
Lycka till! 🌸

40 år
Opererad den 2012 av Dr Peter Tarnow på Carlanderska,
350 cc HP, framför
Innan: urammad 70C efter op 70 F

Har nu gjort en explant med lyft april-22 hos Richard Lewin på Elite Clinic. Glad att vara plastfri :) storlek nu, liten 70 D tror jag.

Annons
2022, June 27 - 14:22
Cajsa84
Cajsa84's picture
Offline
Last seen: 3 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2013-06-09 22:05

Hej! Jag gjorde ett bröstlyft och explantation av implantat, 450cc framför muskeln, hos jörg bohn citadellkliniken 25/5.
Jag är så glad att jag tagit ut klumpiga implantat men är orolig döe mina bröstvårtor. De är inte runda och den högra ser halv ut. Hur har läkningsprocessen sett ut för er? Vet ni om det går att korra om just bröstvårtan inte blir bra?

.

2022, July 4 - 05:39
mräv
mräv's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2011-10-31 20:46

Cajsa84
Då har vi gjort samma op. :)
Ang bröstvårtorna så är jag osäker på läkningsprocessen. Va tråkigt att det inte ser bra ut. Finns det tillräckligt bröstvårta kvar för att ev korrigera tror du?
Mina ser bra ut när de är styvna. När de är d än svullna så ser min ena vårtgård plufsig ut. Precis som att man inte spänt ut den när de sytt fast den. Svårt att förklara. Men jag antar att de inte gör ngt innan man ska på återbesöket.
Men ta bild och skicka till din kirurg och berätta din oro.
Jag mailade min kirurg bilder när det såg lite tokigt ut efter några v, Han lugnade mig och sen försvann det som såg konstigt ut efter ngn vecka. Läkningen tar lång tid. :)

40 år
Opererad den 2012 av Dr Peter Tarnow på Carlanderska,
350 cc HP, framför
Innan: urammad 70C efter op 70 F

Har nu gjort en explant med lyft april-22 hos Richard Lewin på Elite Clinic. Glad att vara plastfri :) storlek nu, liten 70 D tror jag.

2022, July 4 - 21:15
Cajsa84
Cajsa84's picture
Offline
Last seen: 3 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2013-06-09 22:05

Mräv:
Tack för svar! Jag vet faktiskt inte om det finns hud kvar för att justera, ser inte ut så men jag vet inte riktigt hur en sån justering går till.
Är jätte nöjd med brösten i övrigt men bröstvårtorna drar ner hela intrycket.
Upplevde du dina helt runda från start?

.

Annons
2022, July 5 - 22:48
mräv
mräv's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2011-10-31 20:46

Ja jag upplevde dem nog ganska runda., det är iaf inget jag har tänkt på. Jag hade ganska stora bröstvårtor innan op så han kanske hade mkt material att jobba med på mig. Lätt att forma till dem. Hoppas det känns bättre så natt. Var inne och kikade på dina bilder och tycker att det ser jättefint ut. Men jag ser ändå det där med bröstvårtan. Om det inte skulle kunna åtgärdas med op så kan man återskapa den del som saknas med pigmentering. Typ som en tatuering.

40 år
Opererad den 2012 av Dr Peter Tarnow på Carlanderska,
350 cc HP, framför
Innan: urammad 70C efter op 70 F

Har nu gjort en explant med lyft april-22 hos Richard Lewin på Elite Clinic. Glad att vara plastfri :) storlek nu, liten 70 D tror jag.