Annons
119 posts / 0 new
Last post
2024, January 23 - 19:45
Spindeln
Spindeln's picture
Offline
Last seen: 6 hours 3 min ago
Silver
Joined: 2021-04-26 15:21

Vad bra att han tog sig tid att lyssna och förklara! Tack ska du ha :)

Bröstförstoring
Konsultation 15 juni -21 Helena Sveinsdottir, Citadellkliniken, Skåne. Rekommenderades hö 300 och vänster 280. Ergomix.

Ny konsultation 24/1 2024, Citadellkliniken Peter Cosmo.

Strl före op: platt 75B (kanske A?)
Strl efter op: vill ha ett naturligt resultat med små bröst
Bakgrund: Efter två barn vill jag ha tillbaka mina bröst - fast lite bättre :)

2024, January 23 - 20:28
poppydale
poppydale's picture
Offline
Last seen: 1 day 18 hours ago
Silver
Joined: 2024-01-19 12:15

Jag har inbokad operation 11/3! Ska göra hos Tuve , motiva 400cc bakom muskeln :) är supernervös och rädd, och taggad såklart! Har dock bara gått på en konsultation så har fortfarande massor av frågor i mitt huvud.

2024, January 23 - 23:44
Sandy90
Sandy90's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-03-06 13:02

Vad skönt och tack! Önskar dig all lycka till ☺️ ser fram emot att se resultatet.

1 barn, 33 år, 173 cm, 52 kg
Bröstförstoring
Örjan Gribbe då på Proforma
450 cc runda Mentor hp bakom bröstmuskeln
Strl före op: 70A
Strl efter op: 70E

Önskemål 600cc istället för 450cc, konsultation inte bokad, men vill gärna ha tips på bästa kirurgen idag.

Annons
2024, February 1 - 14:42
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 1 week 4 days ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

poppydale wrote:

Jag har inbokad operation 11/3! Ska göra hos Tuve , motiva 400cc bakom muskeln :) är supernervös och rädd, och taggad såklart! Har dock bara gått på en konsultation så har fortfarande massor av frågor i mitt huvud.


Vad spännande! Vad har du för frågor som du inte fått svar på?

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 28/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

2024, February 1 - 14:43
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 1 week 4 days ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

Alla som skrivit här: jag ville verkligen inte vänta så länge så jag ringde och fick faktiskt en tidigare tid, den 28/2! Så det är inte mars längre, men nästan :) Låter denna tråd vara kvar ändå så vi kan följas åt! Nu är det alltså bara 4 veckor tills det är dags för mig. Känns helt galet!

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 28/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

2024, February 1 - 17:03
poppydale
poppydale's picture
Offline
Last seen: 1 day 18 hours ago
Silver
Joined: 2024-01-19 12:15

Mangomamma: jo men frågor kring själva implantatet, vilken profil de ska vara osv, sen typ mer tydlighet kring vad jag kan förvänta mig för resultat, o sådära:)

Vad roligt att du ska få operera dig så snart redan! Lycka till!

25 år, 173 cm, 84kg, 0 barn
Bröstförstoring
Konsultation 22/1 hos Tuve Mårtensson på Reformkliniken
Planerar att lägga in 400cc motiva bakom muskeln
Strl före op: 80C

Annons
2024, February 4 - 18:30
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 1 week 4 days ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

poppydale wrote:

Mangomamma: jo men frågor kring själva implantatet, vilken profil de ska vara osv, sen typ mer tydlighet kring vad jag kan förvänta mig för resultat, o sådära:)

Vad roligt att du ska få operera dig så snart redan! Lycka till!

Tack!! Känns nervigt som tusan verkligen… men ändå så längtar jag så himla mycket, och tänker på det hela tiden.

Hoppas du får svar på dina frågor snart? Ska du gå på fler konsultationer hos samma du har en inbokad operation hos?

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 28/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

2024, February 5 - 12:20
poppydale
poppydale's picture
Offline
Last seen: 1 day 18 hours ago
Silver
Joined: 2024-01-19 12:15

Mangomamma: Jo det köper jag, är också super nervös haha! Har du förberett något inför op? Kanske köpt något?

Ja jag gick till Tuve igen i fredags och fick svar på mina frågor! Jag ville veta mycket kring risker, och han berättade vad som kan hända men ville inte direkt säga vad det worst case scenario är, vilket jag köper, man ska ju inte heller oroa sig allt för mycket i onödan.
Han sa också att han har höga förhoppningar att vi kommer att få ett bra resultat med bara bröstförstoring, men det "värsta" som kan hända är att mina bröstvårtor förstoras (/svullnar) för mycket så att vi behöver göra ett lyft efter, men jag känner ändå att det är en risk jag är villig att ta iom att han ändå tror det kommer räcka med bara förstoringen!
Jag kommer att lägga ergonomix motiva 400cc full profil!

25 år, 173 cm, 84kg, 0 barn
Bröstförstoring
Konsultation 22/1 hos Tuve Mårtensson på Reformkliniken
Planerar att lägga in 400cc motiva bakom muskeln
Strl före op: 80C

2024, February 5 - 21:38
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 1 week 4 days ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

poppydale wrote:

Mangomamma: Jo det köper jag, är också super nervös haha! Har du förberett något inför op? Kanske köpt något?

Ja jag gick till Tuve igen i fredags och fick svar på mina frågor! Jag ville veta mycket kring risker, och han berättade vad som kan hända men ville inte direkt säga vad det worst case scenario är, vilket jag köper, man ska ju inte heller oroa sig allt för mycket i onödan.
Han sa också att han har höga förhoppningar att vi kommer att få ett bra resultat med bara bröstförstoring, men det "värsta" som kan hända är att mina bröstvårtor förstoras (/svullnar) för mycket så att vi behöver göra ett lyft efter, men jag känner ändå att det är en risk jag är villig att ta iom att han ändå tror det kommer räcka med bara förstoringen!
Jag kommer att lägga ergonomix motiva 400cc full profil!

Det enda är en tröja med blixtlås jag tänkte ha på operationsdagen och första dagarna enkelt. Har. Typ bara tröjor man drar över huvudet annars. Sport-BH väntar jag med tills det är gjort för jag vet ju inte vilken storlek jag kommer ha. Sen tror jag bara att jag ska fixa lite extra snacks och sånt att ha hemma. Typ det viktigaste är att få mina barn att förstå att jag inte kommer kunna lyfta dom i början. Min man kommer få göra massor men han säger att han är beredd haha.

Bra att du fick svar på fler frågor! Känns det tryggare nu?

Nu är det typ bara tre veckor kvar… hjälp!

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 28/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

Annons
2024, February 6 - 16:42
poppydale
poppydale's picture
Offline
Last seen: 1 day 18 hours ago
Silver
Joined: 2024-01-19 12:15

Det har jag också införskaffat, känns jätteskönt att ha! :) har du typ kuddar osv att ha i sängen så du kan sova bekvämt halvsittandes? Och kanske någon olja att smörja in brösten med kanske kan vara skönt om de blir torra och spända :)

Spännande alltså! Jag har ca 5 veckor kvar, så inte mycket mer än dig!

Hur många konsultationer har du gått på? Eller har du haft kontakt med din kirurg kring frågor osv? Jag känner nästan att även om jag träffat Tuve två ggr och researchat massor så känns det som att jag gör detta ”i blindo”, även om jag ändå fått svar på allt. Haha

25 år, 173 cm, 84kg, 0 barn
Bröstförstoring
Konsultation 22/1 hos Tuve Mårtensson på Reformkliniken
Planerar att lägga in 400cc motiva bakom muskeln
Strl före op: 80C