Annons
21 posts / 0 new
Last post
2023, December 28 - 18:53
Linda-Li
Linda-Li's picture
Offline
Last seen: 2 days 53 min ago
Silver
Joined: 2023-11-30 20:08

Tack för den informationen. Det kanske inte finns andra mått i just 330cc.
Jag såg ett av dina senare inlägg, efter jag hade kommenterat det här....
Jättetråkigt att du drabbats av ripplings.! Har du pratat med någon som fått liknande problem.? Tänkte ifall det är något som blir bättre med tiden alt går att åtgärda.?
Jag är också tunn upptill, och har väldigt lite egen bröstvävnad, Bh-storlek 75A, och fyller inte riktigt den heller.
Är risken för rippling större om man har lite egen vävnad.?

2023, December 28 - 19:38
knasigakarin
knasigakarin's picture
Offline
Last seen: 2 days 2 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-25 18:53

Linda-Li wrote:

Tack för den informationen. Det kanske inte finns andra mått i just 330cc.
Jag såg ett av dina senare inlägg, efter jag hade kommenterat det här....
Jättetråkigt att du drabbats av ripplings.! Har du pratat med någon som fått liknande problem.? Tänkte ifall det är något som blir bättre med tiden alt går att åtgärda.?
Jag är också tunn upptill, och har väldigt lite egen bröstvävnad, Bh-storlek 75A, och fyller inte riktigt den heller.
Är risken för rippling större om man har lite egen vävnad.?

Har läst här i forumet om andra som fått rippling, försökt leta reda på andra med just mentor anatomiska och rippling också just för att se hur det utvecklat sig för dom. Men tyvärr inte svar i den tråden. Är väl inte så många av dom som är inne här på sidan just nu antar jag.

Jaaa precis, om man har lite egen vävnad så är det större risk för rippling tyvärr. Detta var inget min kirurg varnade just mig för eller förberedde mig på. Så hade inte en tanke på att jag skulle vara extra i ”riskzon”. Implantatet veckar ju sig på något sätt för alla, men har man mer egen vävnad osv innan så täcker ju det implantatet bra och minskar risken att man känner/ser ripplingen.

2 barn, 30 år - 177cm lång& 63 kilo
Bröstförstoring
Konsultation Art Clinic, Per Windh - 231025
Per rekommenderade mentor cpg 323- 345cc
En andra konsultation - 231120
Kom överens om mentor cpg 322 - 330cc
Operation- 231123
Strl före op- 70a, urammade
Strl efter op- ? använder stöd-bh i storlek 75c just nu

2023, December 28 - 21:52
jocelyn1987
jocelyn1987's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-24 09:10

knasigakarin wrote:

Linda-Li wrote:

Tack för den informationen. Det kanske inte finns andra mått i just 330cc.
Jag såg ett av dina senare inlägg, efter jag hade kommenterat det här....
Jättetråkigt att du drabbats av ripplings.! Har du pratat med någon som fått liknande problem.? Tänkte ifall det är något som blir bättre med tiden alt går att åtgärda.?
Jag är också tunn upptill, och har väldigt lite egen bröstvävnad, Bh-storlek 75A, och fyller inte riktigt den heller.
Är risken för rippling större om man har lite egen vävnad.?

Har läst här i forumet om andra som fått rippling, försökt leta reda på andra med just mentor anatomiska och rippling också just för att se hur det utvecklat sig för dom. Men tyvärr inte svar i den tråden. Är väl inte så många av dom som är inne här på sidan just nu antar jag.

Jaaa precis, om man har lite egen vävnad så är det större risk för rippling tyvärr. Detta var inget min kirurg varnade just mig för eller förberedde mig på. Så hade inte en tanke på att jag skulle vara extra i ”riskzon”. Implantatet veckar ju sig på något sätt för alla, men har man mer egen vävnad osv innan så täcker ju det implantatet bra och minskar risken att man känner/ser ripplingen.

Tråkigt att du fått rippling 😏
Jag har också mentor anatomiska. Har du bakom eller framför muskeln?

36 år, 2 barn, 166 cm, 66 kg

Bröstförstoring - OP 8 nov Novokliniken Katia Gomez
Mentor CPG 323 390cc ergonomisk
Bakom bröstmuskeln
Storlek före op: 75AA
Storlek efter op: 75C

Annons
2023, December 29 - 09:49
knasigakarin
knasigakarin's picture
Offline
Last seen: 2 days 2 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-25 18:53

jocelyn1987 wrote:

knasigakarin wrote:

Linda-Li wrote:

Tack för den informationen. Det kanske inte finns andra mått i just 330cc.
Jag såg ett av dina senare inlägg, efter jag hade kommenterat det här....
Jättetråkigt att du drabbats av ripplings.! Har du pratat med någon som fått liknande problem.? Tänkte ifall det är något som blir bättre med tiden alt går att åtgärda.?
Jag är också tunn upptill, och har väldigt lite egen bröstvävnad, Bh-storlek 75A, och fyller inte riktigt den heller.
Är risken för rippling större om man har lite egen vävnad.?

Har läst här i forumet om andra som fått rippling, försökt leta reda på andra med just mentor anatomiska och rippling också just för att se hur det utvecklat sig för dom. Men tyvärr inte svar i den tråden. Är väl inte så många av dom som är inne här på sidan just nu antar jag.

Jaaa precis, om man har lite egen vävnad så är det större risk för rippling tyvärr. Detta var inget min kirurg varnade just mig för eller förberedde mig på. Så hade inte en tanke på att jag skulle vara extra i ”riskzon”. Implantatet veckar ju sig på något sätt för alla, men har man mer egen vävnad osv innan så täcker ju det implantatet bra och minskar risken att man känner/ser ripplingen.

Tråkigt att du fått rippling 😏
Jag har också mentor anatomiska. Har du bakom eller framför muskeln?

Jaaa jättetråkigt, lite rippling kan man ju ändå räkna med. Men det här känns extremt när jag läser andra trådar och jämför med andras rippling. Ripplingen är ju verkligen över hela brösten (förutom där bröstmuskeln täcker, vilket jag nu inser inte är speciellt stor yta. Endast ovantill) Min rippling är från strax ovanför bröstvårtan och sedan hela vägen ner till att bröstet slutar.
Har alltså bakom muskeln.
Du har ingen rippling eller??? så tråkigt då jag är väldigt nöjd med bröstens utseende osv i övrigt. Men känslan att ta på dom nu får mig att känna mig väldigt ledsen.

2 barn, 30 år - 177cm lång& 63 kilo
Bröstförstoring
Konsultation Art Clinic, Per Windh - 231025
Per rekommenderade mentor cpg 323- 345cc
En andra konsultation - 231120
Kom överens om mentor cpg 322 - 330cc
Operation- 231123
Strl före op- 70a, urammade
Strl efter op- ? använder stöd-bh i storlek 75c just nu

2023, December 30 - 09:47
Linda-Li
Linda-Li's picture
Offline
Last seen: 2 days 53 min ago
Silver
Joined: 2023-11-30 20:08

Hej. Hoppas allt går bra för dig. Är lite nyfiken att höra hur det går. Det är ju några veckor sedan du opererade dig.
Är du nöjd med den storleken du valde.?
Jag är 163 cm och väger 65 kg, och funderar över storleksvalet. Planerar också att ta Mentors anatomiska, i stl 330cc.

2023, December 30 - 10:08
Linda-Li
Linda-Li's picture
Offline
Last seen: 2 days 53 min ago
Silver
Joined: 2023-11-30 20:08

Hej. (Jocelyn1987) Hoppas allt går bra för dig. Är lite nyfiken att höra hur det går. Det är ju några veckor sedan du opererade dig.
Är du nöjd med den storleken du valde.?
Jag är 163 cm och väger 65 kg, och funderar över storleksvalet. Planerar också att ta Mentors anatomiska, i stl 330cc.

Annons
2023, December 30 - 23:08
knasigakarin
knasigakarin's picture
Offline
Last seen: 2 days 2 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-25 18:53

Linda-Li wrote:

Hej. Hoppas allt går bra för dig. Är lite nyfiken att höra hur det går. Det är ju några veckor sedan du opererade dig.
Är du nöjd med den storleken du valde.?
Jag är 163 cm och väger 65 kg, och funderar över storleksvalet. Planerar också att ta Mentors anatomiska, i stl 330cc.

Hej! Vad kul,
Jag är väldigt nöjd med själva implantaten och dess utseende.
Min återhämtning var väldigt smidig också,
har bara bra att säga förutom att jag har fått ganska mycket rippling. MEN, det verkar vara ovanligt att få så mycket snabbt som jag har fått. Hade jag inte haft det hade jag varit 100% nöjd. Jag är från start väldigt benig över bröstkorg och hade inte mycket egen bröstvävnad (+antagligen lite otur på det). Jag är 177 och väger 63, så som sagt inte mycket underhudsfett. Rekommenderar verkligen implantaten, men är ju själv något missnöjd med tanke på ripplingen. Det är nog på grund av mina egna förutsättningar dock.

2 barn, 30 år - 177cm lång& 63 kilo
Bröstförstoring
Konsultation Art Clinic, Per Windh - 231025
Per rekommenderade mentor cpg 323- 345cc
En andra konsultation - 231120
Kom överens om mentor cpg 322 - 330cc
Operation- 231123
Strl före op- 70a, urammade
Strl efter op- ? använder stöd-bh i storlek 75c just nu

2024, January 1 - 19:59
jocelyn1987
jocelyn1987's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-24 09:10

Linda-Li wrote:

Hej. (Jocelyn1987) Hoppas allt går bra för dig. Är lite nyfiken att höra hur det går. Det är ju några veckor sedan du opererade dig.
Är du nöjd med den storleken du valde.?
Jag är 163 cm och väger 65 kg, och funderar över storleksvalet. Planerar också att ta Mentors anatomiska, i stl 330cc.

Hej!
Jag är jättenöjd med storleken, la in 390cc och tycker det passar mig jättebra.
Har du provat i en provbh?

36 år, 2 barn, 166 cm, 66 kg

Bröstförstoring - OP 8 nov Novokliniken Katia Gomez
Mentor CPG 323 390cc ergonomisk
Bakom bröstmuskeln
Storlek före op: 75AA
Storlek efter op: 75C

2024, January 1 - 20:49
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Linda-Li wrote:

Vad roligt att allt gått bra. Jag ska operera mig i februari, och ska sätta in Mentor anatomiska, förmodligen 330cc. Vad menas med CPG 322 och 323. Är det fylligheten.?
Det var inget som diskuterades på min konsultation, och något som jag kommit på i efterhand. Vilka storlekar finns det där.?

322 står för 3 saker.
3 är fastheten i silikonet alltså CoH.3 den fastaste av mentors implantat.
Första 2:an är implantatshöjden då anatomiska inte är helt runda när man tittar på dem framifrån.
Andra 2:an är projektionen hur mycket put du får.

323 har alltså samma fasthet , samma höjd men ett snäpp mer projektion.

Hoppas jag förklarade bra ?
Det finns även 321
311,312,313
331,332,333

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 3 år.

44 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc 12,5cm bröstbredd framför muskel.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

Annons
2024, January 1 - 20:54
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Mentors anatomiska har nog den minsta risken för rippling då dessa implantat har den fastaste silikon gelen av alla Mentors implantat och fastare än Motivas.

Just Motivas ergonomix har den största chansen just för rippling då den har den mjukaste gelen.

Min kirurg påtalade just att när man inte har någon eller mycket lite vävnad under huden så ökar just chansen för rippling då det inte täcker ojämheterna under huden när implantatet väl sitter där.

Jag hade väldigt lite vävnad men har inte fått någon rippling alls, har före bilder i mitt galleri.

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 3 år.

44 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc 12,5cm bröstbredd framför muskel.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)