Annons
101 posts / 0 new
Last post
2023, October 9 - 22:37
blueglue
blueglue's picture
Offline
Last seen: 3 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-09 11:08

Jag ska opereras på måndag, är taggad och nervös. Ska lägga in 510 cc, är spänd på att se hur dom kommer att bli 😍 inte orolig för något särskilt men också över allt haha… Hur har ni gjort det med att berätta för familj? Jag har valt att berätta för dom flesta vänner och sen min mamma och syskon. Men liksom hur slänger man bara ur sig det för sin pappa och hans partner? Jag vill berätta för att jag är orolig för att om det skulle hända något så vill jag att han ska veta vad som försiggår typ.

179 cm lång, väger 60 kg
Bröstförstoring planerad op oktober 2023 med Mentor 515cc x-tra round siltex
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F

2023, October 9 - 23:12
Boobies23
Boobies23's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-10 22:59

Giwjak wrote:

Boobies23 wrote:

Giwjak wrote:

Dagen efter operation idag då, kan bara säga att jag har förståelse för hur det känns att vara överkörd av ett tåg.. 😆

Nej men oj hjälp mig! 😮
Jag har på allvar planerat att jobba hemifrån dagen efter.. jag kanske har varit för optimistisk nu? Oj oj... har operation nu på onsdag och tänkte jobba hemma torsdag och fredag för att därefter ta igen mig under helgen...
Är det någon som tror att det går?
Har så sjukt mkt på jobbet att jag inte ens vet hur jag ska lyckas klämma in en operation om jag inte bara kör nu...

Jo det går säkert bra! Jag opererades torsdag och jobbade hemifrån fredag. Visst, smärta och yrsel men satt bakåtlutad i fåtölj med laptop i knät.. 🥴😄

Åh tack!! 🙏🌺
Nu fick jag upp hoppet igen. ❤️
Nu börjar jag dock bli så sjukt nervös. Nervös inför både narkosen och smärtan. Gissar att man överanalyserar nu innan när man har tid. Båda gångerna jag varit på konsultation hos Patrik har jag varit väldigt lugn inombords så hoppas att samma lugn infinner sig på onsdag.
Hur var illamåendet för er efteråt?

2023, October 10 - 09:12
Giwjak
Giwjak's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-10-02 16:31

blueglue wrote:

Jag ska opereras på måndag, är taggad och nervös. Ska lägga in 510 cc, är spänd på att se hur dom kommer att bli 😍 inte orolig för något särskilt men också över allt haha… Hur har ni gjort det med att berätta för familj? Jag har valt att berätta för dom flesta vänner och sen min mamma och syskon. Men liksom hur slänger man bara ur sig det för sin pappa och hans partner? Jag vill berätta för att jag är orolig för att om det skulle hända något så vill jag att han ska veta vad som försiggår typ.

Alltså, jag har faktiskt inte berättat för någon, bara min man då 😄 känner liksom att det här är bara min business och ingen annans.. Vill ju inte heller bidra till skönhetshets osv och i och med att man är mamma så känns det extra viktigt att göra vad man kan 😬

42 år, 2 barn, 179 cm, 67 kg

Konsultation 6/7 hos Armin på Akademikliniken i Göteborg

Operation 5/10 på AK

Mentor 275 cc Siltex Round Moderate Plus Profile
bakom bröstmuskeln

Annons
2023, October 10 - 09:13
Giwjak
Giwjak's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-10-02 16:31

Giwjak wrote:

blueglue wrote:

Jag ska opereras på måndag, är taggad och nervös. Ska lägga in 510 cc, är spänd på att se hur dom kommer att bli 😍 inte orolig för något särskilt men också över allt haha… Hur har ni gjort det med att berätta för familj? Jag har valt att berätta för dom flesta vänner och sen min mamma och syskon. Men liksom hur slänger man bara ur sig det för sin pappa och hans partner? Jag vill berätta för att jag är orolig för att om det skulle hända något så vill jag att han ska veta vad som försiggår typ.

Alltså, jag har faktiskt inte berättat för någon, bara min man då 😄 känner liksom att det här är bara min business och ingen annans.. Vill ju inte heller bidra till skönhetshets osv och i och med att man är mamma så känns det extra viktigt att göra vad man kan 😬

Jag tycker absolut inte att det är något fel med att berätta! Men i mitt fall känns det bara fel 🤷🏼‍♀️

42 år, 2 barn, 179 cm, 67 kg

Konsultation 6/7 hos Armin på Akademikliniken i Göteborg

Operation 5/10 på AK

Mentor 275 cc Siltex Round Moderate Plus Profile
bakom bröstmuskeln

2023, October 10 - 09:19
Giwjak
Giwjak's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-10-02 16:31

Boobies23 wrote:

Giwjak wrote:

Boobies23 wrote:

Giwjak wrote:

Dagen efter operation idag då, kan bara säga att jag har förståelse för hur det känns att vara överkörd av ett tåg.. 😆

Nej men oj hjälp mig! 😮
Jag har på allvar planerat att jobba hemifrån dagen efter.. jag kanske har varit för optimistisk nu? Oj oj... har operation nu på onsdag och tänkte jobba hemma torsdag och fredag för att därefter ta igen mig under helgen...
Är det någon som tror att det går?
Har så sjukt mkt på jobbet att jag inte ens vet hur jag ska lyckas klämma in en operation om jag inte bara kör nu...

Jo det går säkert bra! Jag opererades torsdag och jobbade hemifrån fredag. Visst, smärta och yrsel men satt bakåtlutad i fåtölj med laptop i knät.. 🥴😄

Åh tack!! 🙏🌺
Nu fick jag upp hoppet igen. ❤️
Nu börjar jag dock bli så sjukt nervös. Nervös inför både narkosen och smärtan. Gissar att man överanalyserar nu innan när man har tid. Båda gångerna jag varit på konsultation hos Patrik har jag varit väldigt lugn inombords så hoppas att samma lugn infinner sig på onsdag.
Hur var illamåendet för er efteråt?

Jag blev också så sjukt nervös när det började närma sig, grät både kvällen innan och på morgonen, kände mig plötsligt väldigt rädd och orolig både för narkos och efterkommande smärta. Men allt gick så himla bra och de var ju bara så sjukt gulliga och trygga. Känns också tryggt att de gör typ 7-8 såna operationer per dag 😌
Jag mådde rätt illa efteråt men fick extra läkemedel mot det intravenöst på uppvaket.
Fick med mig Celebra, Oxycodone, Oxynorm och Alvedon hem. Mådde dock väldigt illa första kvällen/natten/morgonen hemma, och när kirurgen ringde upp för att fråga hur jag mådde så föreslog han att jag slutar ta Oxynorm då den kan ge mycket illamående. Slutade med den och mådde sedan mycket bättre. Kanske mer smärta men slapp illamåendet 🤢

42 år, 2 barn, 179 cm, 67 kg

Konsultation 6/7 hos Armin på Akademikliniken i Göteborg

Operation 5/10 på AK

Mentor 275 cc Siltex Round Moderate Plus Profile
bakom bröstmuskeln

2023, October 10 - 20:15
Nerre95
Nerre95's picture
Offline
Last seen: 2 months 6 days ago
Silver
Joined: 2023-07-20 20:04

Ni som opererat er, hur mår ni? Hur är smärtan? Hur mobila är ni? 15 dagar kvar. Och nervositeten ökar sakta men säkert 😂

170cm, 52kg
Innan op 75A
Efter:?

Annons
2023, October 10 - 23:09
blueglue
blueglue's picture
Offline
Last seen: 3 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-09 11:08

Giwjak wrote:

blueglue wrote:

Jag ska opereras på måndag, är taggad och nervös. Ska lägga in 510 cc, är spänd på att se hur dom kommer att bli 😍 inte orolig för något särskilt men också över allt haha… Hur har ni gjort det med att berätta för familj? Jag har valt att berätta för dom flesta vänner och sen min mamma och syskon. Men liksom hur slänger man bara ur sig det för sin pappa och hans partner? Jag vill berätta för att jag är orolig för att om det skulle hända något så vill jag att han ska veta vad som försiggår typ.

Alltså, jag har faktiskt inte berättat för någon, bara min man då 😄 känner liksom att det här är bara min business och ingen annans.. Vill ju inte heller bidra till skönhetshets osv och i och med att man är mamma så känns det extra viktigt att göra vad man kan 😬

Tycker inte att det är någon hets bara för att man berättar eller gör det. Mer att man är öppen med att man ska opereras och att man ska genomgå en rehabilitering osv. Att det är en plastikoperation ser jag mer som ett intresse för sitt yttre välbefinnande mer än någon hets. Sen är det såklart skillnad att berätta för sina barn än sina föräldrar. Jag vill egentligen inte berätta för mina föräldrar och egentligen har dom inget att göra kring mina bröst men jag önskar att min familj är delaktig i mitt liv och mina tankar och känslor och vise versa så därför vill jag berätta 🙂

179 cm lång, väger 60 kg
Bröstförstoring planerad op oktober 2023 med Mentor 515cc x-tra round siltex
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F

2023, October 11 - 00:19
Boobies23
Boobies23's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-10 22:59

Oj oj nu är det nedräkning! Drygt 12 timmar kvar till operation och jag har precis kört min första dusch med descutan. Är det någon som har koll på om man måste tvätta håret på morgonen också? 🤔
Gissar för övrigt att magen kommer vara i panik imorgon när jag vaknar. Har inte riktigt landat i mitt huvud än tror jag eftersom jag fått boka om tiden redan en gång och nu är det äntligen dags på riktigt.
Ena delen av mig funderar om jag är riktigt klok, andra delen vill bara köra...

Bröstförstoring
Konsultation x 2: Patrik Höijer, NK
Op 11/10 PatrikHöijer, NK
360/380 cc motiva ergonomix demi bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

2023, October 11 - 08:19
Loppan80
Loppan80's picture
Offline
Last seen: 2 months 13 hours ago
Silver
Joined: 2019-11-07 09:30

Nerre95 wrote:

Ni som opererat er, hur mår ni? Hur är smärtan? Hur mobila är ni? 15 dagar kvar. Och nervositeten ökar sakta men säkert 😂

Jag opererades igår och än så länge känns allt bra. Framförallt känner jag tryck och är spänd vid brösten framförallt när jag ligger på rygg. Jag klarar mig med Alvedon och även naproxen för svullnaden. Jag har lagt mina lite mindre implantat framför bröstmuskeln.

Jag har bara berättat för min särbo. Men eftersom mina implantat är mindre så kommer det nog inte synas jättemycket. Men om nån undrar så är det bara att de frågar.

43 år, 168 cm, 69 kg, 2 barn

Storlek innan op: 75B/70C
Op 1: Art Clinic i Jönköping. 11/11-19 Body-Jet + Fettransplantation till bröst.
Storlek efter op1: 75C

Konsultationer 22/23 på Nordiska kliniken (Patrik Höijer), Plastikakademin (Johan Thorfinn) och ArtClinic (Karl Bremer) för bröstförstoring med mindre implantat.

10/10 operation Art Clinic Jönköping. Mentor CPG322 255 cc, framför

Annons
2023, October 11 - 08:17
Loppan80
Loppan80's picture
Offline
Last seen: 2 months 13 hours ago
Silver
Joined: 2019-11-07 09:30

Lycka till idag Boobies23.

43 år, 168 cm, 69 kg, 2 barn

Storlek innan op: 75B/70C
Op 1: Art Clinic i Jönköping. 11/11-19 Body-Jet + Fettransplantation till bröst.
Storlek efter op1: 75C

Konsultationer 22/23 på Nordiska kliniken (Patrik Höijer), Plastikakademin (Johan Thorfinn) och ArtClinic (Karl Bremer) för bröstförstoring med mindre implantat.

10/10 operation Art Clinic Jönköping. Mentor CPG322 255 cc, framför