Annons
101 posts / 0 new
Last post
2023, November 21 - 23:25
Boobies23
Boobies23's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-10 22:59

Hallå,
Hur går det för er alla?
Har ju gått ca 4-8 veckor sen operation för oss i tråden.

Känns som om mina bröst inte är lika svullna men fortfarande lite hårda.
Börja dock fundera om jag tog för små. Eller är det bara att man anpassat sig till svullna boobisar?

Bröstförstoring
Konsultation x 2: Patrik Höijer, NK
Op 11/10 PatrikHöijer, NK
360/380 cc motiva ergonomix demi bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?

2023, November 22 - 19:36
Giwjak
Giwjak's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-10-02 16:31

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

blueglue wrote:

blueglue wrote:

Giwjak wrote:

Jag opererades den 5:e så är ju på dag tio nu, och måste säga att jag fortfarande är väldigt påverkad. Tog samtliga mediciner fram till sjätte dagen (celebra, Oxynorm, oxycodone, och Alvedon), då de tog slut, och tyckte väl att jag mådde helt ok på bara Alvedon dagtid, men nätterna! My god. Vaknade varje timme av smärtan. Var på återbesök i fredags och fick då mer celebra och Oxynorm utskrivet för nätterna.
Man googlar och googlar för att få veta om det är ”normalt” men blir inte riktigt klok på det 😅
Funderar om det kan bero på att jag varit ”igång” ganska mycket, jobbade hemifrån redan dagen efter op, och veckan efter var jag inne på kontoret tre dagar. Går ju bara långsamt och undviker lyft osv, men ändå, kanske borde man vilt hemma 😯
Brukar läka så fort i alla andra sammanhang, efter mina två förlossningar var jag typ precis som vanligt och återställd och smidig i kroppen osv en timme efter att de kommit ut 😂

Jag opererades igår och kan inte fatta hur du klarat av att jobba. Jag har sånt tryck och spänningar, känns som den värsta träningsvärken man kan tänka sig ungefär. Men kan du ta någon vecka nu istället och var hemma och chilla?

Oj läste nu vad jag skrev igen imorse haha, inte meningen att verka kort ❤️❤️❤️ hoppas du mår bättre nu. Hade ont och var hög på morfin imorse. Känns bättre nu. Är iväg på fiket nedanför för en kopp kaffe ☕️

Haha.. verkligen ingen fara 😀 tack för omtanken, försöker ta det så lugnt jag kan och är hemma idag tex, imorgon måste jag dock göra jobb.. alltså jag mår bra, det är mest nattetid som jag har sån jäkla smärta?? Men kanske har att göra med att man ligger så still på rygg också..?? 12 dagar sedan operation idag. ”Hugger” också i brösten, och bröstvårtorna gör jätteont? Samt att de känns domnade, är det fler som känner samma..?

Så skönt att operationen är över för din del nu, ta det nu bara lugnt och vila så mycket det går! Låter som att du redan mår bättre, så skönt 😍

Jag har full känsel överallt och en sammanhängande smärta, inte så att det plötsligt hugger till det är mer som ett molande tryck och spänningar samt typ sveda vid ”ärret”.

Ja jag tar det lugnt 😃 jag är bara orolig att jag har hög smärttröskel och inte känner av ordentligt men tror ändå jag känner av. Hmm 🤔 svår balansgång men så länge man är medveten e det nog lugnt. Ser fram emot återbesök 😍

Skönt!! 😀 jag har också hög smärttröskel och är rädd att jag hållit igång lite för mycket. 16 dagar sedan operation nu och ärren har inte läkt, fortfarande sårskorpa och väldigt rött, smsade kirurgen som sa att jag måste fortsätta lägga om med jelonet och gasbinda, även om man vi det här laget brukar kunna börja gå över till endast tejp. Men alla är olika, sa han bara 🧐

Har du gjort ett ankarärr? För jag har bara behövt tejp direkt. Ingen gasbinda eller så. Var idag iväg på mitt första lite längre mission sen op i mån. Var och köpte ett par skor typ 1 timme resväg. Blir ju mycket sittandes på en sån resa, men ändå tycker det var ett litet äventyr gentemot att gå ner till fiket nere vid mig 😂

Nej inget ankarärr - lite konstigt ändå att det görs så olika 😊 jag ska ha ett lager jelonet först, över det ett lager gasbinda och ytterst tejp. 2 v post-op skulle man ”normalt” kunna sluta med jelonet sa kirurgen, men mina ärr var inte tillräckligt läkta utan fick fortsätta.

Hamnat lite efter här i tråden då vi åkte på solsemester, 17 dagar post-op, och hade hoppats kunna bada lite smått med barnen men skickade bilder på ärren till kirurgen och han sa tvärnej 🤪 så det blev hela semestern i en solstol medan mannen badade med barnen, haha!

Ahaaa okej, har du blödigt mycket osv? Jag har inte sett en enda droppe blod från mig. Det har känts tryggt med tejpen direkt över. Ja, väldigt intressant att det görs på så olika sätt 😅

Nej jag skulle inte våga bada nu även om det gått snart 3 veckor. Känns som att man verkligen vill att dom ska vara läkta då så man inte får infektion🤷‍♀️ Har inte sett mina ärr än pga min kirurg bytte min tejp. Är så nyfiken!! Tror jag ska byta idag 😬

Men hur går det för dig nu? Hur känns det? Typ en månad nu har gått för dig 😍

Jag har inte heller blött något, så inget blod! Kirurgen la om ärren första gången (en vecka efter op) men därefter har jag själv fått lägga om, var 2-3 dag. Tycker ärren fortfarande ser väldigt röda ut 🤔

Ja men nu har det gått 4 1/2 vecka och jag mår bra förutom
1 sjukt jobbigt att sova på rygg 😅 alltså får så ONT av att ligga stilla på rygg hela natten..?? Hur överlever ni andra? Vaknar med jämna mellanrum och har så ont i ryggen, måste upp och gå några varv. Ligger i en jättestor kroppskudde och ligger hyfsat fastkilad.

2 domnad / ingen känsel i nedre delen/ undersidan av brösten

3 ärren gör ont, och svårt att sträcka mig osv när huden töjs ut, känns som att ärren ska spricka typ 😬

Hur mår du, och alla övriga..?? 😀 annars sjukt nöjd med mina nya boobs!

Okej! Jag la om första gången efter 1,5 vecka och sedan efter en vecka. Nu på fredag har det gått en vecka igen sedan jag la om. Har inte behövt byta stygn eller något. Inte sett några stygn heller, mina ärr var inte röda när jag kollade för en vecka sedan då det gått 2,5 vecka postop.

Jag fick börja sova på sida efter 2-3 veckor, nu sover jag lite på halvsida/rygg och sover hela natten. Inte ont någonstans bara lite ont när jag sträcker mig och ska dra/lyfta därifrån. Är så nöjd med min tuttisar 🥹 min kirurg har varit magisk hela resan och fortfarande fortsätter inspirera på sociala medier på ett ödmjukt och vist sätt.

Ser fram emot att höra en ny update för dig ☺️💕

Jag har inte heller sett några stygn, de absorberas av kroppen, om jag förstått det rätt..? 🤔
Får väl tillägga att det inte är kirurgen som har sagt att jag ska lägga om ärren varannan dag, utan att jag ska göra det varje gång jag duschar, och det har varit ca varannan dag 😄 så ny gasbinda och ny kirurgtejp varannan dag 😬 inte heller kirurgen som sagt att jag inte får sova på sidan utan det är bara för att det har gjort ont att ligga på sidan så därför har jag legat på rygg stilla som en staty hela nätterna, men då får man ju också ont i kroppen 😅 dvs om man inte rör sig.
7 veckor efter operation nu- jippie! livet börjar återvända 😅

Igår var jag och köpte en jättesnygg bh- så kul! dock utan bygel. Bygel-bh fick man börja med 3 månader efter operation, stog det i mina papper.

Sover dock fortfarande på rygg, uppallad i min gigantiska kroppskudde 😆

42 år, 2 barn, 179 cm, 67 kg

Konsultation 6/7 hos Armin på Akademikliniken i Göteborg

Operation 5/10 på AK

Mentor 275 cc Siltex Round Moderate Plus Profile
bakom bröstmuskeln

2023, November 22 - 19:42
Giwjak
Giwjak's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-10-02 16:31

Boobies23 wrote:

Hallå,
Hur går det för er alla?
Har ju gått ca 4-8 veckor sen operation för oss i tråden.

Känns som om mina bröst inte är lika svullna men fortfarande lite hårda.
Börja dock fundera om jag tog för små. Eller är det bara att man anpassat sig till svullna boobisar?

Jo men allt går bra tycker jag, livet börjar återvända äntligen 😄
Fortfarande domnad på ”undersidan” av brösten. Känns fortfarande obehagligt att sova på sidan.
Men, provade ut en skitsnygg bh igår, så kul 🤩😂

Mina bröst börjar kännas ”normala” nu och inte hårda, det är en skön känsla. 7 veckor post-op. Var först rädd för att jag tagit för små men nu känner jag mer och mer att det nog blev helt perfekt storlek, för mig.
Vill jag framhäva kan jag lätt göra det (🫢) men vill jag ta bort uppmärksamheten så är det inga problem; inget man tänker på om man har en lösare blus tex. Passar mig samt jobbet bra.

42 år, 2 barn, 179 cm, 67 kg

Konsultation 6/7 hos Armin på Akademikliniken i Göteborg

Operation 5/10 på AK

Mentor 275 cc Siltex Round Moderate Plus Profile
bakom bröstmuskeln

Annons
2023, November 26 - 14:09
JN75
JN75's picture
Offline
Last seen: 5 months 3 days ago
Brons
Joined: 2023-09-20 17:58

Svullnaden har gått ned här oxå. Och börjar fungera normalt, lite hårda fortfarande. Har fått köpa silicon tape då jag inte tål den vanliga eller den för kännslig hud heller. mycket bättre nu. Sover på sidan oxå nu och det är helt fantastiskt!!
Tror man fort vänjer sig till sin storlek. Tycker inte heller att mina känns så stora. Men är lagom.

2 barn, 48år, 170 cm, 63 kg
Brøstförstoring, byte av implantat.
Från 300 cc runda mentor til 425 cc anatomiske polytech. Bakom bröstmuskel.
Op13/10-23 Gjøvik, Ibsen sykehuset.
Alexander Vigen.
Stl føre op. 75 C
Stl efter op. ca 75 D

2023, November 26 - 17:59
josssie
josssie's picture
Offline
Last seen: 5 months 1 day ago
Silver
Joined: 2021-12-31 12:21

Boobies23 wrote:

Hallå,
Hur går det för er alla?
Har ju gått ca 4-8 veckor sen operation för oss i tråden.

Känns som om mina bröst inte är lika svullna men fortfarande lite hårda.
Börja dock fundera om jag tog för små. Eller är det bara att man anpassat sig till svullna boobisar?

Förstår att det är för tidigt för att säga och att brösten fortfarande läker, men är du nöjd med ergonomix? Vad hade du för önskemål, dvs hur kom ni fram till ergo?
Jag har också bokat konsultation hos Patrik! Är du nöjd med honom? :)
Har så mycket tankar och funderingar nu innan konsultationerna. Det är inte långt kvar nu!

0 barn, 165 cm, 60 kg
Stl före op: 75 A
Bröstförstoring
Konsultation 8/1 Said Saidan, 18/1 Patrik Höijer, Nordiska kliniken

2023, November 27 - 16:50
Softhor
Softhor's picture
Offline
Last seen: 2 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-09-01 15:09

Jag är i vecka 5 nu, allt känns bra men längtar tills jag får använda en vanlig bh 🥲 ser också verkligen fram emot att börja träna igen, men får vänta en vecka till. Storleken känner jag att jag kunde tagit lite större men nu är det som det är 😂 på mig syns stygnen när jag kollar men får bara byta tejp var 10e dag så har inte kollat så noga. Känner mig fullt rörlig i armar och hela kroppen. Och sover plant

2009- mentor medium profile 350cc Sophiahemmet, Leif gylbert
Före op 75a, efter op 75c
1 barn 2014

Konsultation nordiska kliniken Patrik höijer 2/9-23
Bokad operation nordiska kliniken Patrik Höijer 595cc mentor hög profil 27/10-23

Annons
2023, November 27 - 22:49
MissKF
MissKF's picture
Offline
Last seen: 1 month 3 days ago
Silver
Joined: 2023-11-12 13:10

Jag ska operera mig i Malmö i Januari. Nervositeten har inte riktigt kommit. Hur mådde du efter operationen? :)

Trebarnsmamma som bokat in operation för bröstlyft samt inlägg och en full bukplastik i Januari.

2023, November 27 - 22:52
MissKF
MissKF's picture
Offline
Last seen: 1 month 3 days ago
Silver
Joined: 2023-11-12 13:10

Förlåt jag kanske missade det I tråden men hur mycket la du in i brösten? Jag ska lägga in 300 cc men börjar oroa mig för att de kommer vara för stort 🙈

Trebarnsmamma som bokat in operation för bröstlyft samt inlägg och en full bukplastik i Januari.

2023, November 30 - 22:41
Bbell
Bbell's picture
Offline
Last seen: 4 months 3 weeks ago
Brons
Joined: 2023-10-09 21:42

Spännande!! Hoppas alla har fått fina resultat. 😍

bbel

Annons
2024, January 21 - 23:16
Boobies23
Boobies23's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-10 22:59

josssie wrote:

Boobies23 wrote:

Hallå,
Hur går det för er alla?
Har ju gått ca 4-8 veckor sen operation för oss i tråden.

Känns som om mina bröst inte är lika svullna men fortfarande lite hårda.
Börja dock fundera om jag tog för små. Eller är det bara att man anpassat sig till svullna boobisar?

Förstår att det är för tidigt för att säga och att brösten fortfarande läker, men är du nöjd med ergonomix? Vad hade du för önskemål, dvs hur kom ni fram till ergo?
Jag har också bokat konsultation hos Patrik! Är du nöjd med honom? :)
Har så mycket tankar och funderingar nu innan konsultationerna. Det är inte långt kvar nu!

Hej,
Insåg att det var ett tag sedan jag checkade tråden.
Det var Patrik som föreslog inplantat efter jag beskrivit vad jag önskade.
Jag fick förtroende för honom direkt. Kändes som han verkligen har koll. Ett par veckor senaste började jag tveka så bokade en ny konsultation och fick tillbaka lugnet och kände att jag hade gjort rätt val.
Är nöjd med storleken även om det vissa dagar känns som om jag tog för små MEN då har jag ännu inte börjat använda en vanlig BH så tänker att det kommer bli kanon.
I linnen utan BH (när jag testat) tycker jag att det ser toppen ut. Jag vill att det ska vara naturligt och det tycker jag verkligen att det är.
Hur var ditt intryck av Patrik?

Bröstförstoring
Konsultation x 2: Patrik Höijer, NK
Op 11/10 PatrikHöijer, NK
360/380 cc motiva ergonomix demi bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B
Strl efter op: ?