Annons
1 post / 0 new
#1 2024, April 1 - 20:39
Bubbli
Bubbli's picture
Offline
Last seen: 1 week 13 hours ago
Brons
Joined: 2024-03-30 00:24

Någon mer som ska göra full bukplastik april 2024?

Någon mer än jag som ska göra full bukplastik nu i april? Hade varit kul att få följas åt. Själv kommer jag att göra en full bukplastik med fettsugning och fettransplantation till bröst. Jag gjorde en gastric bypass i juni 2020 och sedan ytterligare en distal bypass i november 2022. Gått ner ca 50 kg och vill nu för alltid bli av med heffaklumpen på magen. Har aldrig fött barn, men varit obes hela mitt vuxna liv, så mina magmuskler har mest troligt särat på sig av inre fett. Så utöver degmagen under midjan (det fettfyllda lösa hudvecket) som hänger rejält mer på låren och över vulva, har jag ganska stor bula ovan naveln också. Jag hoppas inte på underverk, dvs en tokplatt mage med snygg smal midja. Jag är bara glad om hudkjolen kommer bort och magen känns tajtare. Eftersom jag aldrig haft jättestora bröst så känner jag inte att jag behöver ett lyft, och kirurgen tyckte inte jag skulle operera in implantat, utan återvinna det fett jag ändå tillhandahåller gratis. Vi är överens om att göra en främre bukplastik ut mot höfterna, och sedan längre fram göra ett bakre lyft och då kanske även ta armar och insida lår. Vad ska ni andra som är bokade för en bukplastik göra och vad är er resa?

Kvinna 54 år
Gått ner 50 kg efter gbp jun -20 + en dbp nov -22 på GB Obesitas i Malmö
Planerad full bukplastik och fettransplantation bröst Nordiska Kliniken i apr -24

Annons