lilla-My
Kvinna ·
06 aug, 2012
Bröstförstoring i september 2012!
BröstförstoringTänkte att vi kunde samlas här, vi som ska opereras i september. Skriva CC, kirurg, placering och profil mm, och dela med oss av våra tankar.
Jag ska opereras den 6 september på Proforma av Örjan Gribbe, 275 cc moderat profil bakom muskeln. Har idag ca 70AA på ett ungefär, hoppas på att komma upp i en visuell liten/normal B kupa. Är 163 lång på ett ungefär och väger 53 kg. Börjar bli lite smånervös redan faktiskt. Mest över att operationen inte ska uppfylla mina förväntningar och önskemål. Att jag ska bli missnöjd, helt enkelt. Är inte så orolig över själva operationen i sig.
Jag hoppas verkligen att min föredetta kan ha barnen tiden efter operationen, annars får jag det nog tufft.
Hoppas att någon annan vill haka på och följas åt!
Sortera efter
Robelleis
Kvinna ·
06 aug, 2012
Nijo
Kvinna ·
06 aug, 2012
Halloj!!
Jag ska opereras 3 september utav Davor Jergovic på Plastikkirurgigruppen.
Har valt 225cc m+ släta och bakom placering.
Jag är 160 cm kort och 47kg bred:P hoppas på ett naturligt resultat så jag äntligen kan bränna upp den stoppade bhn jag har dagligen idag!!
Jag börjar verkligen bli tillfreds med tanken att jag äntligen ska få bröst men vägen dit har vart full av oro, förväntan, nervositet...men jag hoppas att jag kommer vakna upp nöjd o glad med mina drömbröst!!!
Miramee
Kvinna ·
06 aug, 2012
lilla-My
Kvinna ·
07 aug, 2012
Halloj!!
Jag ska opereras 3 september utav Davor Jergovic på Plastikkirurgigruppen.
Har valt 225cc m+ släta och bakom placering.
Jag är 160 cm kort och 47kg bred:P hoppas på ett naturligt resultat så jag äntligen kan bränna upp den stoppade bhn jag har dagligen idag!!
Jag börjar verkligen bli tillfreds med tanken att jag äntligen ska få bröst men vägen dit har vart full av oro, förväntan, nervositet...men jag hoppas att jag kommer vakna upp nöjd o glad med mina drömbröst!!!
Åh, 225 provade jag på konsultationen och har velat mellan den storleken och 275. Det är ju inte så många (här i af) som sätter i så lite cc, hur kom du fram till den storleken? Tror att det kommer bli perfa på dig, du är ju rätt liten. Tog du släta för att minimera ripplingsrisken?
lilla-My
Kvinna ·
07 aug, 2012
Hur länge har ni alla velat göra bröstförstoring och hur har ni (planerat att) finansiera den? För mig väcktes tanken efter att jag ammat första sonen som idag är 5 år. Innan hade jag alltid haft små bröst, kanske 75A-liten 70B, men efter amningen tappade de all sin fyllighet och jag blev nästan helt platt. Nu efter barn två så är det ju ännu värre, dock har jag inget häng och fin form på brösten men vävnaden är ju nästintill obefintlig.
Trots att jag velat göra operationen i nästan 4 år så började jag inte spara pengar för den förrän i november förra året. Har passerat operationssumman med ca 10000 men jag tycker det är jobbigt att det kostar så mycket pengar. Är lite rädd att jag kastar pengarna "i sjön", nu när jag ansträngt mig så hårt för att spara ihop dom. På ett sätt hade det nog känts lättare att ta ett lån, känns lite som att det inte påverkar på samma sätt. Vet inte om ni förstår mitt svammel, men nu kan jag se alla pengar på mitt konto och vara stolt över vad jag åstadkommit och så ska 37000 bara dras därifrån och försvinna. Det är värt det helt klart, men det är förknippat med en hel del ångest och såklart samvetskvalen om vad jag kunnat göra för barnen med de pengarna. Men samtidigt skulle jag nog inte fixat att spara så intensivt om jag inte haft detta mål att spara till.
Cutepiie
Man ·
07 aug, 2012
Jag ska opereras den 26 September på Citadellkliniken Cosmo, hos Peter Cosmo och lägga in 475cc bakom muskeln. Längtar helt oerhört mycket men är som ni andra väldigt rädd över hur det kommer se ut, är även lite rädd över vad folk kommer säga bakom min rygg och dra mig över en "kant" bara för min bröstförstoring. Jag har valt att inte gå ut med min förstoring förutom till mina absolut närmaste, så får andra ta reda på det när det är gjort, och försent att göra ogjort :)
Och precis som du lilla-my så känns det pissigt att en så stor klumpsumma kommer försvinna, jag har dock inte behövt jobba så hårt för mina då jag fick en rättså stor summa pengar när jag fyllde 18 (av en sorglig familjehändelse bland annat) som jag fortfarande har en del av. Men tanken har ju slagit mig ett antal gånger vad jag kan göra med dessa, köpa en ny bil, lägga pengar på fina nya möbler nu när vi ska flytta, resa etc. Men sedan slår alltid tanken tillbaka med att "lägga 42 000 på sig själv är bättre än alla bilar och resor i världen"
Grubbelfia_2012
Kvinna ·
07 aug, 2012
Nijo
Kvinna ·
07 aug, 2012
Lilla my, Jag tänkte innan konsultation att jag skulle ta 300cc men såg med en gång att det skulle bli förstort på min taniga kropp. Jag velade ett bra tag mellan 200 och 250, kirurgen rekomenderade ig då att ta 225cc så hamnar jag mittemellan:)
Jag kände på både släta och textuerade men jag uppfattHade det släta som mer mjuk i kanten om du försår mig...och även för att minska risken för rippling...jag är väldigt smal över bröstkorgen:P
Har väl velat detta halva mitt liv men trodde alltid att jag skulle växa till mig ikroppen...när jag insåg att det inte kommer att bli nåra bröst till mig så tog jag detta beslut.
Jag har sparat pengar i ca 4 månader och har ca 5000 kvar att spara innan jag har hela summan.
Visst känns det surt att lägg så mycket pengar på en gbång, men har ja lyckats spara så mkt pengar på kort tid utan någon extra inkomst så är det inte omöjligt att göra det igen och då unna sig en resa.
Robelleis
Kvinna ·
12 aug, 2012
Op blir lite tidigare. Bokat om till 4/9. Hoppas tiden går fort nu. Åker på semester 1 vecka till turkiet den 16 och hemma igen den 24. det kommer få tiden att gå lite fortare :)
Grubbelfia_2012
Kvinna ·
14 aug, 2012
Grubbelfia_2012
Kvinna ·
14 aug, 2012
Ekenberg
Kvinna ·
16 aug, 2012
Jag ska operera mig den 6e september på Laser och Estetik i sthlm!
Det står mellan 360cc och 375cc, allergan soft touch (har jag för mig..) mellanprofil :)
Delvis bakom !
Har idag 70a-b , är 164cm lång och väger 50kg!
Nijo
Kvinna ·
18 aug, 2012
Miramee
Kvinna ·
18 aug, 2012
Candycane
Kvinna ·
18 aug, 2012
Miramee, räknar ica in även internetöverföringar? Eller hur gör du? Hur mycket bonus får man på köp som inte är i ica-butikerna?
Bukis
Kvinna ·
18 aug, 2012
Hej
Jag ska opereras den 4 september av Tuve Mårtensson på citadellkliniken cosmo. Jag ska göra ett bröstlyft och lägga in implantat, stor bukplastik och fettsugning. Så det är ju en hel del.
Jag har 600cc egen bröstvävnad, han ska ta bort 150-200cc och sen lägga in 550cc. Släta runda allergan, delvis bakom muskel. Jag hoppas det inte blir för stort, för litet tror jag inte det blir.
Kan inte fatta att det bara är 17 dagar kvar!!!
Miramee
Kvinna ·
18 aug, 2012
Candycane
Kvinna ·
18 aug, 2012
Aha är det ett sånt med kontokredit? Haha det vågar jag inte skaffa, kan inte lita på mig själv. :)
Men smart av dig, klart det är värda pengar!
Miramee
Kvinna ·
18 aug, 2012
lilla-My
Kvinna ·
19 aug, 2012
Jag har en lapp hemma där jag ringat in dagarna och kryssar för de som gått, en liten nedräkning 😎 Det börjar närma sig nu! 18 dagar kvar...
Hur har ni bestämt er helt för storlek eller velar ni ännu? Kommer ni ha två implantat att välja mellan på operationsdagen och funderar ni på att boka en till konsultation nu dagarna innan för att vara helt säkra?
Hej :) Jag ska också opereras av Örjan fast den 13 September :)
Jag velar fortf på placering men det blir 425 cc och högprofil :) Precis som du är jag nojjig över resultatet, tänk om jag inte blir nöjd?! Operationen ser jag bara framemot :)