lillamig
Kvinna ·
06 aug, 2012
Muskelpåverkan, går det över?
BröstförstoringJag undrar lite över muskelpåverkan. Kan det gå över efter hand som brösten läker, eller blir det värre? Mina är knappt tre veckor och har påverkan på högerbröstet som också är det bröst som läkt långsammast. Vad har ni för erfarenheter? Blir det bättre eller sämre efter hand?
Sortera efter
Jossan_80
Kvinna ·
07 aug, 2012
Hillevi
Kvinna ·
07 aug, 2012
Hur känner ni att ni har muskelpåverkan ?
Jossan_80
Kvinna ·
07 aug, 2012
nichole86
Kvinna ·
07 aug, 2012
Extrem smärta har inte jag men känner en viss ilande vid vissa rörelse. Dock har mitt blivit bättre ju längre tid som går:)
cosmo.bröst
Kvinna ·
07 aug, 2012
Jag undrar om man nu får muskelpåverkan, var går gränsen om man ska få det korrat? Hur mycket muskelpåverkan ska man behöva leva med?
twinky
Kvinna ·
07 aug, 2012
Muskelpåverkan är en mkt onaturlig känsla så du kommer att märka det direkt om du får det. Det är som att muskeln greppar tag i implantaten och flyttar dem uppåt/utåt. Ibland gör det ont samtidigt, som att muskeln ska slitas av.
twinky
Kvinna ·
07 aug, 2012
Om du har helt framför muskeln kan du inte få samma muskelpåverkan som vid bakom muskeln men pga tyngden från implantaten kan du få brösten att hoppa mer när du flexar. Minns det från omklädningsrummen på högstadiet när 2 otränade tjejer med naturligt stora bröst kunna få brösten att studsa genom att flexa medans hon som tränade men hade små bröst inte kunna få dem att röra sig alls. Jag är tveksam till att den typen av muskelpåverkan ändras så mkt med tiden men om det däremot känns som att nånting kramar om implantaten och de flyttas ut i sidled istället för att hoppa till ska du nog dubbelkolla med din kirurg vad du har för placering. Det händer tyvärr då och då att kirurgen gör en miss och lägger implantaten fel. Håller tummarna för att så inte är fallet.
lillamig
Kvinna ·
07 aug, 2012
Om du har helt framför muskeln kan du inte få samma muskelpåverkan som vid bakom muskeln men pga tyngden från implantaten kan du få brösten att hoppa mer när du flexar. Minns det från omklädningsrummen på högstadiet när 2 otränade tjejer med naturligt stora bröst kunna få brösten att studsa genom att flexa medans hon som tränade men hade små bröst inte kunna få dem att röra sig alls. Jag är tveksam till att den typen av muskelpåverkan ändras så mkt med tiden men om det däremot känns som att nånting kramar om implantaten och de flyttas ut i sidled istället för att hoppa till ska du nog dubbelkolla med din kirurg vad du har för placering. Det händer tyvärr då och då att kirurgen gör en miss och lägger implantaten fel. Håller tummarna för att så inte är fallet.
lillamig
Kvinna ·
07 aug, 2012
Rosenknopp
Kvinna ·
07 aug, 2012
lillamig
Kvinna ·
07 aug, 2012
Doris
Kvinna ·
07 aug, 2012
Jag vet fler som råkat ut för samma sak. Frågan är om kirurgen gör sådant av misstag eller??
Nesslie
Kvinna ·
07 aug, 2012
lillamig
Kvinna ·
07 aug, 2012
Jag vet fler som råkat ut för samma sak. Frågan är om kirurgen gör sådant av misstag eller??