Annons
28 posts / 0 new
Last post
2022, September 27 - 23:42
Snöblask
Snöblask's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Silver
Joined: 2022-04-06 20:07

Missy55 wrote:

Jag tar ut mina på torsdag av landstinget då jag har besvär vid träning etc. Ska bli skönt men är rädd att det kommer se förjävligt ut:-( Kommer lämna kapslar och inget lyft.

Oj det visste jag inte att landstinget kunde gå med på. Gissar att du haft väldigt stora besvär vid träning? Mina satt bakom muskeln så träning av bröstmuskeln har alltid varit påverkad men inte mer än att jag lärde mig att leva med det. Angående utseendet så har jag sett väldigt många fina resultat så blir säkert som ditt utgångsläge. Mina ser förjävliga ut tyvärr så jag är fel person att prata om det… men det är lyftet som ser helkonstigt ut och de verkar sytt in förmycket i bröstvecket. Svårt att förklara.

Implantat och lyft 2009
Explant och lyft sep 2022

2022, September 28 - 08:05
Mariagreb
Mariagreb's picture
Offline
Last seen: 12 months 3 days ago
Silver
Joined: 2018-12-31 14:03

Jag tog ut mina förra året och minns inte att jag hade ont alls, men jag lyfte å andra sidan inte. Det var mycket värre att sätta in dom. Hoppas du mår bättre nu! Jag minns också att det såg fördjävligt ut i början, helt platt och skrynkligt. Men så fort jag slutade med kompressionsbandet så kom dom tillbaka. Dom ser typ ut som innan implantat nu. Så bättre än väntat. Men om jag spänner bröstmusklerna så ser det lite konstigt ut på en ena sidan. Det har liksom växt fast lite. Önskar att jag hade masserat och haft mig men orkade inte.

2 barn, 174 cm, 61 kg
Mars 2020: Bröstförstoring med Motiva ergonomix, 260 cc bakom muskeln, Patrik Höijer, Nordiska kliniken. Fint resultat, men fick autoimmun sjukdom och ville ta ut dom.
Augusti 2021: Explant, Thomas Jonsson, Molding, Uppsala.
Mars 2023: Fettransplantation till bröst och ansikte, Marcus Ehrström, Nordiska kliniken.

Storlek efter explant och innan fettransplantation: 70C
Efter?

2022, September 28 - 12:01
Mika64
Mika64's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Brons
Joined: 2022-09-27 12:42

Tack för svar! Jag borde ha bett att de skulle ha fotat implantaten!

Annons
2022, September 28 - 12:20
Snöblask
Snöblask's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Silver
Joined: 2022-04-06 20:07

Mariagreb wrote:

Jag tog ut mina förra året och minns inte att jag hade ont alls, men jag lyfte å andra sidan inte. Det var mycket värre att sätta in dom. Hoppas du mår bättre nu! Jag minns också att det såg fördjävligt ut i början, helt platt och skrynkligt. Men så fort jag slutade med kompressionsbandet så kom dom tillbaka. Dom ser typ ut som innan implantat nu. Så bättre än väntat. Men om jag spänner bröstmusklerna så ser det lite konstigt ut på en ena sidan. Det har liksom växt fast lite. Önskar att jag hade masserat och haft mig men orkade inte.

Sa kliniken något om att du borde massera då du tog ut dem? Tänkte på det häromdagen nämligen för när jag gjorde en annan operation (ej plastisk) så var det viktigt rätt tidigt att massera ärret i olika riktningar för bästa läkning. Men nu har de inte sagt något (kanske på åb sen) och jag minns heller inte att de sa något när jag satte in. Man vill ju ha bästa möjliga resultat samtidigt är det något man brukar orka hålla på med tre dar sen är det glömt typ

Implantat och lyft 2009
Explant och lyft sep 2022

2022, September 28 - 12:21
Snöblask
Snöblask's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Silver
Joined: 2022-04-06 20:07

Mika64 wrote:

Tack för svar! Jag borde ha bett att de skulle ha fotat implantaten!


Har du varit på återbesök? Du får ställa frågor om operationen så du känner dig trygg med deras svar.

Implantat och lyft 2009
Explant och lyft sep 2022

2022, September 28 - 16:32
harbe
harbe's picture
Offline
Last seen: 6 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2021-12-05 23:22

Jag tog ut mina i januari. De SER verkligen förjävliga ut första tiden (kollade på mina efter tre dagar och visste inte om jag skulle skratta eller fråga…) men jag var noga med bh dygnet runt (betydligt längre än rekommenderat) och allt drog ihop sig så fint så skillnaden blir enorm efter ett tag. Jag gjorde inte lyft men är så nöjd med brösten idag 🙏🏻

37 år, 2 barn.
2007 - bröstförstoring
2022 - uttag implantat

Annons
2022, September 28 - 23:17
Snöblask
Snöblask's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Silver
Joined: 2022-04-06 20:07

harbe wrote:

Jag tog ut mina i januari. De SER verkligen förjävliga ut första tiden (kollade på mina efter tre dagar och visste inte om jag skulle skratta eller fråga…) men jag var noga med bh dygnet runt (betydligt längre än rekommenderat) och allt drog ihop sig så fint så skillnaden blir enorm efter ett tag. Jag gjorde inte lyft men är så nöjd med brösten idag 🙏🏻

Tack, du ger mig hopp 🙏🏻😅 Jag ångrar absolut inte att jag tagit ut snarare att jag satt in men enkelt är det ändå inte när det känns som resultatet är skit. Får ge det tid helt enkelt. Vilken bh använde du? Har enbart bh-n jag fick efter operationen men skulle vilja köpa en till att varva med.

Implantat och lyft 2009
Explant och lyft sep 2022

2022, September 29 - 08:01
Mariagreb
Mariagreb's picture
Offline
Last seen: 12 months 3 days ago
Silver
Joined: 2018-12-31 14:03

Nej jag fick inga sådana råd från kliniken men har sett många som gjort explant prata om massage och koppning. Nu känns det som att det är försent. Men jag hoppas att en fettransplantation kommer att mjuka upp det.

2 barn, 174 cm, 61 kg
Mars 2020: Bröstförstoring med Motiva ergonomix, 260 cc bakom muskeln, Patrik Höijer, Nordiska kliniken. Fint resultat, men fick autoimmun sjukdom och ville ta ut dom.
Augusti 2021: Explant, Thomas Jonsson, Molding, Uppsala.
Mars 2023: Fettransplantation till bröst och ansikte, Marcus Ehrström, Nordiska kliniken.

Storlek efter explant och innan fettransplantation: 70C
Efter?

2022, September 30 - 07:12
Snöblask
Snöblask's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Silver
Joined: 2022-04-06 20:07

Igår var det åb. Röda irriterade ärr så fick byta till silikontejp. Ssk sa också utan att jag frågade att formen kommer bli bättre de kommer inte se ut som fyrkanter för resten av livet :). Det onda på vänster sida är mest troligt att det är revbenet och nerver. Jag är också otroligt hårt sydd i slutet på båda sidorna så hon sa att det påverkar. Jag ser att det börjat lossna så har hopp. Min vänstra bröstvårta består till största delen av en sårskorpa. Ssk sa att jag skulle duscha varmt o tvåla så skulle den lösas upp, det gjorde den inte igår. Istället blöder den bröstvårtan efter dusch. Hon tipsa också om att lufta så nu ligger jag med tuttarna i vädret en stund här på morgonen.

Implantat och lyft 2009
Explant och lyft sep 2022

Annons
2022, October 2 - 10:13
Cykelbruden
Cykelbruden's picture
Offline
Last seen: 4 months 3 weeks ago
Brons
Joined: 2018-06-29 05:55

Tack för era berättelser! Å gud, jag har velat i säkert… 3-4 år nu hur jag ska göra med mina bröst. Gick från pyttesmå till 485cc (maj 2014) och gjorde dem hos Cosmo på citadell. Nu idag får jag veck under dem när jag spänner mig, liiiite ojämna och det högra bröstet har ömmat till och från pga töjd bröstficka.

Har vart tveksam till vad jag vill göra med dem.
-Ta ut helt och göra lyft, eventuellt vårtgård eftersom att huden till 110% kommer vara töjd. Är så rädd att de kommer hänga som två tomma skinnpåsar.

-Sätta in nya i en mindre storlek (men blir fortfarande stora implantat) som funkar för att slippa ärren efter lyftet, fixa bröstfickan.

-Ta ut, sätta i betydligt mindre, acceptera ärren från lyftet och fixa fickan.

Vart på flera konsultationer, förra året hos Höijer.
OP var bokat men i sista sekund så ångrade jag mig. Inte nog med att jag inte vet hur jag ska göra så är jag också väldigt kluven till VEM jag ska göra dem hos. Det är en djungel bland plastikkirurger.

Är så rädd för alla ärr som kommer med ankarlyft, samtidigt som jag spyr på brösten. Känner mig så stor och klumpig med pattarna…

0 barn, 30år, 166 cm, 67 kg

Bröstförstoring
Konsultation april 2014 Peter Cosmo, Citadell
Op maj 2014 Peter Cosmo, Citadell
485cc via armhålan
Strl före op: liten A
Strl efter op: 65H (BH från Change)