Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
MiniSmultron profilbild

MiniSmultron

Kvinna ·

25 nov, 2012

295 cc Anatomiska, Någon!?..För litet?

Bröstförstoring

Hej! Är det någon här som har 295cc Allergan HP anatomiska? Har varit på konsultation 3 ggr.. Blivit storleksblind ;)

Sortera efter

Minnie profilbild

Minnie

Kvinna ·

25 nov, 2012

Hej Smultron,   Jag är själv lite i storleksvalet och kvalet, först skulle jag ha 220 cc (anatomiska), sen ändrade jag mig då jag kollat igenom mängder av bilder och ser att ibland kan "för" små val av implantat göra att det ser onaturligt ut till kroppen pga för stort mellanrum mellan brösten. Nu efter ännu en konsultation har jag blivit föreslagen 320. Så svårt, jag är rädd att få för stora då jag verkligen bara ha små hallon till bröst i nuläget. 295 till en smal person har jag sett många exempel på att det blir väldigt fint och naturligt men inte för smått. vad har du för utgångsläge övrigt med kropp, längd, vikt etc? Jag är ingen expert och tror på kirurgens rekomendation om vad som ommer bli fint på mig.

0 Gilla

Jenfa91 profilbild

Jenfa91

Kvinna ·

25 nov, 2012

Hej!  Jag har samma problem, ska på min tredje konsultation imorgon med haha. Förra gången provade jag 275 CC nu funderar jag på 300 CC (300 cc har alltid varit max för mig) får se hur det slutar, men som du säger man blir väldigt lätt storleksblind.

0 Gilla

Jenfa91 profilbild

Jenfa91

Kvinna ·

25 nov, 2012

Hej!  Jag har samma problem, ska på min tredje konsultation imorgon med haha. Förra gången provade jag 275 CC nu funderar jag på 300 CC (300 cc har alltid varit max för mig) får se hur det slutar, men som du säger man blir väldigt lätt storleksblind.

0 Gilla

Minnie profilbild

Minnie

Kvinna ·

25 nov, 2012

Jag ska opas i december så känner mig lite smått stressad, bara faktumet att jag ska få bröst är ju stort! Storlekblind blir man faktiskt av all info och bilder. Tycker ni att 320 låter stort på en smal kropp?

0 Gilla

MiniSmultron profilbild

MiniSmultron

Kvinna ·

25 nov, 2012

Minnie skrev:
Hej Smultron,   Jag är själv lite i storleksvalet och kvalet, först skulle jag ha 220 cc (anatomiska), sen ändrade jag mig då jag kollat igenom mängder av bilder och ser att ibland kan "för" små val av implantat göra att det ser onaturligt ut till kroppen pga för stort mellanrum mellan brösten. Nu efter ännu en konsultation har jag blivit föreslagen 320. Så svårt, jag är rädd att få för stora då jag verkligen bara ha små hallon till bröst i nuläget. 295 till en smal person har jag sett många exempel på att det blir väldigt fint och naturligt men inte för smått. vad har du för utgångsläge övrigt med kropp, längd, vikt etc? Jag är ingen expert och tror på kirurgens rekomendation om vad som ommer bli fint på mig.
    Okej! Ja det är ju så grymt svårt, har inte råd att ta fel implantat ju :P Jag väger ca 55 kg och är 167 cm lång.. Har rumpa o höfter men är jättesmal upptill, 68 cm i underband..  

0 Gilla

diamonds profilbild

diamonds

Kvinna ·

25 nov, 2012

Jag har anatomiska mellan profil 295 cc :)! Och då är ja 170 lång med ganska stora höfter och rumpa men med smal bröstkorg så större fick inte plats utan de skulle då sticka utanför kroppen och risken för rippling skulle vara större. De ser väldigt naturliga ut innan hade jag typ a kupa och nu c så jag är väldigt nöjd :)! De är precis lagom stora inte små och inte stooora utan perfekta :) lyssna på vad kirurgen säger de brukar veta vad som blir bäst :)

0 Gilla

Minnie profilbild

Minnie

Kvinna ·

25 nov, 2012

Kul att du är så nöjd Diamond! Ja då kanske 295 är den perfekta storleken 😉, jag är typ benig och smal upp till men har lite peachy rumpa och även höfter, dock har jag som sagt ingen byst innan så kanske behöver jag de extra 25 grammen...Min kirurg säger att jag kan få plats med mer (?!), jag som inte förstår hur jag ens ska få plats med minsta möjliga, men kanske har jag helt enkelt ingen koll. Jag har en kompis som oxå gjort det på AK, hon är väldigt nöjd (jag tycker att hennes ser helt perfekta ut), dock ångrar hon att hon inte valde lite större, tror att hon valde typ 250 kanske.

0 Gilla

MiniSmultron profilbild

MiniSmultron

Kvinna ·

25 nov, 2012

Härligt Diamonds! Skulle vilja se dem :)   Hörni allihopa, ni får gärna ge er åsikt i min tråd om jag ska ta 295 eller 320 :/ Har bild på mitt utgångsläge och 3D-bilder!   Länk:    http://www.plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/kropp/brostforstoring/mitt-utgangslage-3d-bilder-hjalp

0 Gilla

diamonds profilbild

diamonds

Kvinna ·

25 nov, 2012

Jo man blir storleksblind speciellt eftersom dom känns mindre när svullnaden försvinner dom blir snyggare i formen uran svullnad men ändå mindre men då är det bra att jämföra med bilder från hur de såg ut innan :)! Men känn efter och försök föreställa dig ungefär hur stora du vill ha tänk bh storlek osv och sen pratar du med din kirurg :)! Jag kommer att lägga ut bilder när ja blir silver medlem :)! Hoppas ni kan bestämma er och blir nöjda!:)

0 Gilla

succ6fully profilbild

succ6fully

Kvinna ·

25 nov, 2012

Jag är sjukt kluven vad jag ska välja!  Har bestämt med Tuve380cc men vill kanske ha lite större. Jag måste gå på en konsultation till! Något jag undrar över är att han sa att om jag valde en större storlek så var han tvungen att lyfta eftersom jag är ett gränsfall! Men är det inte så, desto större implantat ju mindre risk att de blir hängiga? Är det ngn annan som är ett gränsfall och kan komma med lite tips.

0 Gilla

MiniSmultron profilbild

MiniSmultron

Kvinna ·

25 nov, 2012

Tack Diamonds. Jag har mailat lite mer med honom nu, även varit där 3 ggr (känner mig jobbig, fastän jag inte borde ;) Hur länge har du haft dina? Du vet om du lägger ut bilder så blir du Silvermedlem direkt eller  mkt snabbare iaf :)   Succ6fully, jag är absolut ingen expert men om du tar större borde ju tyngdlagen göra att de hänger mer.. Men det är ju fint med häng! Tycker jag! /plattis

0 Gilla

Ninnie profilbild

Ninnie

Kvinna ·

25 nov, 2012

Jag tror det kommer se bra ut. Jag tänker hellre för små än för stora. Tycker det är viktigt att man ska kunna bli äldre i boobsen också ;)

0 Gilla

diamonds profilbild

diamonds

Kvinna ·

25 nov, 2012

Okej vad bra! Nej absolut inte det ska ju kännas tusen procent rätt så gå dit igen om det behövs!! Idag har jag haft mina i 11 dagar haha :) aha okej vad bra ska fota lite imorgon då! Jag känner också att hellre mindre än för stora vill inte bli ett par bröst utan vill fortfarande ha ett ansikte eller hur jag ska förklara det vill se naturlig ut :)

0 Gilla

Jenfa91 profilbild

Jenfa91

Kvinna ·

26 nov, 2012

Jag är faktiskt rädd för att dom ska bli förstora. Då jag är ganska nett och vill inte se "fake" ut, va där idag och provade 300 CC men både jag och min kirurg höll med om att det såg för stort ut på lilla mig. Så det blir 275 cc. Hoppas det blir bra, hällre för litet än för stort tycker jag! men alla tycker ju olika

0 Gilla

Lingon profilbild

Lingon

Kvinna ·

26 nov, 2012

Jag var helt klart rädd för att mina skulle bli för stora. Jag velade mellan 300cc och 350. Tog tillslut 325 och är så glad att jag inte valde 350. Hade förmodligen inte sett någon skillnad på dem efteråt, men jag ville inte ha några jättestora bröst och för mig blev det fullt tillräckligt med 325. Hade gott kunnat nöja mig med 300. För min del hade lite för stort varit svårare att acceptera än lite för lite. Men jag har förstått att det inte är många som känner så utan oftast precis tvärtom. Så det är väldigt svårt att råda i sådana frågor. Stort lycka till i alla fall! :))

0 Gilla

Jenfa91 profilbild

Jenfa91

Kvinna ·

26 nov, 2012

Jag lägger allt i min läkrares händer, jag litar på att han vet vad han sysslar med haha :) får se på tisdag hur nöjd jag blir :) 

0 Gilla

diamonds profilbild

diamonds

Kvinna ·

26 nov, 2012

Ifall du tar de som är lite mindre så kommer det ju se naturligare ut och precis som du säger så får man jämföra med vad man har haft för bröst innan och ifall man har väldigt små man är missnöjd med så blir de ju ändå större än utgångsläget hur "små" implantat man än tar så satsa på de som är lite mindre isf :)

0 Gilla

Hallontossing profilbild

Hallontossing

Kvinna ·

26 nov, 2012

Hej   Låter kanon Minismultron!   Vad är bredden på 295 hp från allergan? Och vad är din brsötbredd?    

0 Gilla

MiniSmultron profilbild

MiniSmultron

Kvinna ·

26 nov, 2012

Hallontossing skrev:
Hej   Låter kanon Minismultron!   Vad är bredden på 295 hp från allergan? Och vad är din brsötbredd?    
Tror du?:) velat lite för min bröstbredd är ca 13 cm o 295 är 12! Kolla mina 3Dbilder på min sida :)

0 Gilla

Hallontossing profilbild

Hallontossing

Kvinna ·

27 nov, 2012

Hmm... Nja då tror jag det kommer bli för smalt och risk för stort mellanrum mellan brösten. Tycker du ska ta iaf samma som du har ifrån början. Stirra dig inte blind på strl/cc, bredden är viktig för ett naturligt resultat. Ett tips är att byta profil till moderat/mellan, då ökar basen och du behöver inte gå upp i cc... Funderat på andra implantet. Vilken kirurg har du vänt dig till?  

0 Gilla

Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem