Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
tosselillan
Kvinna ·
29 nov, 2013
* Nu med BILD * 300cc high profile - kommer det bli för litet?
BröstförstoringJag är 155cm kort och väger 54 kg.
Har bokat in en bröstförstoring som kommer ske den 28/2 -14 och är då inne på att lägga in 300cc, runda high profile bakom muskeln (Mentor, gelehallon). Men, kommer det bli för litet??
ingen som har såna inlägg som kan råda mig lite...? Vill inte ha "dollypartonboobs" men vill helt klart att det ska synas att man har ett par "normalt rejäla".
Antar att min korta längd spelar in en del på hur "naturligt" det kommer se ut i slutändan. Ändå rädd att det blir förlitet *mardröm
Hjälp!
Sortera efter
Kushikimeka
Kvinna ·
29 nov, 2013
Jag är lite längre än dig och har lagt in 240/255, slutade på en 65E/60E som de
ser ut nu. Visuell C skulle jag nog kalla den dock. 🙂
Men om du söker på typ 155cm 300cc så borde du få upp lite trådar med bilder
hos folk med liknande så kanske du kan få en bättre inblick. Sen "försvinner" ju
lite när du lägger bakom musklen med... Men jag tror inte att 300 skulle bli för
litet för dig 🙂
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
30 nov, 2013
Åh, tack. Man är ju så himla nervös för att vakna upp "besviken"....
Jag ska genast söka på 155cm 300cc :-)
Gilla
Sidney88
Kvinna ·
30 nov, 2013
Jag är 170 lång, 58 kg och har just 300 cc HP, dock framför muskeln och Perthese. Mina är inga bomber men definitivt stora nog för att synas genom kläder, även tjockare koftor osv, och alla jag har frågat hittills säger att det hade sett oäkta ut om jag tog större vilket jag är ganska övertygad om själv också. Min kropp "sväljer" inte särskilt mycket helt enkelt så detta blev helt rätt på mig.
Du är ju mindre än mig så jag kan inte se att 300 cc skulle bli för litet. Hade du varit ute efter bomber som verkligen såg opererade ut kanske du skulle kunna öka lite till, men till din längd känns 300 ganska mycket. Vad är du ute efter för visuell kupa? Säg till kirurgen att du vill ha t.ex en B- eller C-kupa eller vad du nu tänker dig, så lär han eller hon kunna avgöra om 300 cc blir lagom :)
Gilla
Anonym användare
03 dec, 2013
Ska du inte göra lyft?
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
03 dec, 2013
tin skrev:
Ska du inte göra lyft?
Bara lyft menar du? De är ju tomma "skinnpåsar", så implantat är ju ett måste...? Kirurgen sa inget om lyft och jag fick prisuppgiften inringad i prislistan; "bröstförstoring"...
Gilla
Anonym användare
03 dec, 2013
tosselillan skrev:
tin skrev:
Ska du inte göra lyft?
Bara lyft menar du? De är ju tomma "skinnpåsar", så implantat är ju ett måste...? Kirurgen sa inget om lyft och jag fick prisuppgiften inringad i prislistan; "bröstförstoring"...
Menade lyft och förstoring. Tror du behöver rätt stora implantat för att kunna fylla ut huden. Ser ut som risk för undermuskelhäng om du väljer bakomplacering utan lyft.
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
03 dec, 2013
Åh.. jasså? Hm, inte en aning. Kirurgen nämnde absolut ingenting ang lyft! Kan det vara så att det ingår? Han sa dock att han trodde att implantatet skulle fylla ut hela påsen och eg. rekomenderade han max 300cc, men gärna något mindre (i hans ögon).
Jag som velar mellan 300cc eller större... hm. Men, har till 99% bestämt mig för 300cc. Vill absolut inte att det ser onaturligt ut heller, på min korta längd (155cm)
Men det här var intressant. Kanske borde ringa och höra ang lyft?
På prislistan tror jag det står att bröstlyft kostar strax över 30.000kr, man kan ju inte betala 30.000 plus en bröstförstoring (ca 40.000:-) Eller ??
*känner mig förvirrad*
Gilla
Dolly96
Kvinna ·
03 dec, 2013
Tycker också att det ser ut att kanske behövas ett lyft och mer än 300 cc.
Gilla
geléhallon
Kvinna ·
03 dec, 2013
Tror också du behöver ett lyft, sätt dig in i vad det innebär. Typ väldigt mycket mer ärr överbrösten än vid bara en förstoring.
Det brukar vara ett pris vid lyft, ett pris vid förstoring och ett pris vid förstoring och lyft samtidigt.
Gilla
L4c0st3
Kvinna ·
03 dec, 2013
Jag är 1 cm längre än dig och väger nåt kilo mindre. Ska göra lyft och förstoring med 375-400cc 11 december. När jag var på konsultationen och provade implantat blev det inga bomber i mina ögon men alla har ju olika uppfattningom vad som är för stort resp för litet
Gilla
GbpA
Kvinna ·
03 dec, 2013
Har precis som du gått ner mkt i vikt (60 kg), ammat tre barn och hade skinnpåsar. Gjorde ankarlyft och förstoring för 8 dagar sen. Tror det finns risk att du blir besviken om du inte gör ett lyft samtidigt men ta upp det med din kirurg. Lycka till!
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
03 dec, 2013
åh, varför sa han inte något om lyft för?? När jag var där på konsultation... Hm, får försöka ringa dem imorgon för att se om han minns mig... Kanske kan han svara på det via telefon då det inte var så längesen vi sågs?
Vet att han inte har konsultationstid fören i februari/mars annars..
Han sa faktiskt att 300cc var maxter att han mätt hänget på bröstet vilket fö var kring 2cm) Han sa också att "det räcker med ett max 300cc implantat (efter att han mätt hänget på bröstet vilket fö var kring 2cm) - allt över det kommer se "fejk" ut för utomstående (vilket jag inte vill)
Gosh. Jag som trodde jag bestämt mig......! Tack snälla ni för tips & råd
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
03 dec, 2013
Kan man förresten göra endast ett lyft i efterhand, om man vill?
Alltså om man endast gör en bröstförstoring nu - för att komplettera med ett lyft i efterhand?
Vet att det kanske inte är det ulitmata, men brukar det vara möjligt? vill inte göra mer än nödvändigt förstås och någonting säger mig att jag borde lita på kirurgen? (precis som storleken han rekomenderade)
gah vad svårt! Förvirrad är bara förnamnet....
Gilla
GbpA
Kvinna ·
03 dec, 2013
Det går att göra lyft i efterhand :)
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
03 dec, 2013
Det känns ju bra i alla fall. Gillar inte ärren som blir vid ett lyft heller och jag är som sagt inte ute efter ett par bomber som sitter vid hakan. Har tre barn så naturligt fylliga blir perfekt enligt mig. Vill dock inte att de "hänger" såklart...
Jag slänger ut frågan; Bakom/framför om du såg ut som mig? Vad hade DU valt och varför? :) Och vad tror du om 300cc? :)
TACK än en gång. Forumet är fantastiskt bra för oss som inte är helt insatta - än :p
Gilla
GbpA
Kvinna ·
03 dec, 2013
300 blir säkert perfekt. Jag la bakom då jag inte hade så mkt vävnad själv som kunde dölja implantatet.
Gilla
Sidney88
Kvinna ·
03 dec, 2013
tosselillan skrev:
Det känns ju bra i alla fall. Gillar inte ärren som blir vid ett lyft heller och jag är som sagt inte ute efter ett par bomber som sitter vid hakan. Har tre barn så naturligt fylliga blir perfekt enligt mig. Vill dock inte att de "hänger" såklart...
Jag slänger ut frågan; Bakom/framför om du såg ut som mig? Vad hade DU valt och varför? :) Och vad tror du om 300cc? :)
TACK än en gång. Forumet är fantastiskt bra för oss som inte är helt insatta - än :p
Eftersom du har lite häng känns det ju som att en framförplacering definitivt borde vara det bättre alternativet för dig för att minska risken för undermuskelhäng :)
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
04 dec, 2013
Men borde inte kirurgen veta om det lixom? Efter 15 år i branchen.. Han sa rakt av, bakomplacering. Inget annat! *hm
Gilla
Opticruise
Kvinna ·
04 dec, 2013
tosselillan skrev:
Men borde inte kirurgen veta om det lixom? Efter 15 år i branchen.. Han sa rakt av, bakomplacering. Inget annat! *hm
Gilla
Opticruise
Kvinna ·
04 dec, 2013
Tosselillan:Får man fråga vilken kirurg du har?
Gilla