Välkommen till nya Plastikoperationsforum

Lovina
Kvinna ·
22 okt, 2023
Operation december 2023
BröstförstoringHej, Tänkte att jag startar en tråd för oss som har planerad operation i december 2023 :) Hade varit kul att följas åt! Jag har planerad operation den 19/12 hos dr Richard Lewin på Elite Clinic i Göteborg. Ska lägga in Motiva Ergonomix 2 demi, 280cc.
Sortera efter

Emma Emma
Kvinna ·
22 okt, 2023
Hej, vad kul, hänger gärna på och följs åt!
Har planerad op 4 december hos Dr Marie Jaeger, Victoriakliniken.
Hybridbröstförstoring, Motiva Ergo2 Demi 325cc framför muskeln
Hur känns det för dig inför operationen? :)
0 Gilla

Lovina
Kvinna ·
23 okt, 2023
Spännande!
Vad innebär hybridbröstförstoring?
Jo, men det känns bra! Har varit skitnervös men nu när jag låtit det sjunka in och faktiskt bokat känner jag mig mest lugn och förväntansfull. Har velat göra en bröstförstoring sen jag var 15-16 år men aldrig vågat. Nu efter två barn som jag ammat är brösten ännu mindre än tidigare så nu tog jag (äntligen) steget.
Hur känns det för dig?
0 Gilla

Therese_S
Kvinna ·
23 okt, 2023
Hej!
Jag följs gärna åt!
Har också velat göra bröstförstoring jag var 16 men tänkt att jag väntar tills efter jag fått barn osv. Nu är jag 34 och för nån månad sen bestämde jag mig för att jag kör på. 28/12 är det dags hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken.
Har till 99% bestämt mig för Motiva ergonomix 2, 355 cc. Hade tänkt 245 men då jag är helt platt sa Patrik att brösten kommer se konformade ut och bröstvårtorna kommer peka utåt om jag väljer den storleken. Så då testade vi 300 men det kändes lite litet så vi landade på 355 och då blir de full profil, dvs lite mer överpol och bröstvårtorna kommer upp lite till, kan behövas. Hoppas inte det blir för stort men med kläder på kommer ingen se att jag gjort dem sa han och när jag provade så såg det ut som nu när jag har en bombshell-bh.
0 Gilla

Emma Emma
Kvinna ·
23 okt, 2023
Vad härligt! Vad lustigt att vi alla tre valt Ergo2? kör ni bakom eller framför?
Hybrid är både implant och fettransplantation, om jag kört bakom muskeln hade inte det behövts, har tunn hud så gör det för säkerhets skull så att implantatet inte ska bli synligt med åren
0 Gilla

Therese_S
Kvinna ·
23 okt, 2023
Ja verkligen ett ovanligt sammanträffande att vi alla valt ergonomix 2, hos olika kirurger :) men kul ju!
Hur kom det sig att ni valde just den? För mig var det pga att den var mjukast men också att Patrik sa att den är minst risk att den veckar sig och ger andra komplikationer. Tycker ni det var svårt att välja storlek? Jag var som sagt så inställt på 245 cc demi, men får lita på kirurgen när han säger att det inte kommer bli bra på mig. Men jag stirrar mig blind på andras bilder som också lagt in 355 full och deras ser sååå stora ut.
Jag ska lägga bakom muskeln då mina bröst verkligen är helt tomma nu.
Räknar ner dagarna! Känns som en evighet men har man väntar i 18 år måste jag ju klara av dessa 10 veckor haha.
0 Gilla