Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
_Petra_ profilbild

_Petra_

Kvinna ·

20 maj, 2011

Örjan Gribbe - All korrigering 25.000 kr? + risk för DB :( Hjälp!

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Var på konsultation idag hos Örjan Gribbe på Proforma, och honom tyckte jag jättemycket om! Dock frågade jag om komplikationer som muskelpåverkan och dubbelbröst (tydligen har jag risk att få det för att jag har så fasta bröst, SUCK!), och vad man kunde göra om det hände. Visst korrigerade han, men det kostade 25.000 kr.

Är jag helt bakom flötet som trodde att sådana korrigeringar var gratis? Haha! Fattar ju att man inte kan jobba gratis, men ja... ni förstår vad jag menar?

Lägger till mina bilder också! Risk för dubbelbröst är det som får mig att tveka lite nu... frågade om framförplacering kunde motverka, men icke. Den del som blir "dubbel" ligger ju inte under muskeln i vilket fall som helst, så det var ju faktiskt helt logiskt.

Vad ska jag göra? Riskera dubbelbröst med 325cc MP som jag valde, eller köra på jättebomber 400cc och uppåt, HP ?? (På mig ser dom heeeelt enorma ut! Två tuttar på två ben!) 

Jag vill inte ha jättebomber!

Sortera efter

profilbild

Anonym användare

20 maj, 2011

Visste inte att man kunde db av för fasta bröst, trodde man fick det med häng. Gå på fler konsultationer på andra kliniker och hör vad de säger. Tycker det verkar sjukt att man ska betala när det är dom som har misslyckats hur vet man då att domhar gjort "sitt bästa". Det är ju lätt att alltid skylla på omständigheterna.

Gilla
 profilbild

Anonym användare

20 maj, 2011

Rekommenderar också konsultation på annan klinik och få garanti på jobbet så du inte behöver stå för korr själv. Gunnar Kratz på Plastikakademin i Linköping är visst duktig och generös med korr. Ivan Letterfors är superbra. Själv valde jag Jan Wieslander i Malmö för jag ville ha ärren i armhålan.

Gilla
_Petra_ profilbild

_Petra_

Kvinna ·

20 maj, 2011

Men jag vill ju så gärna ha Örjan :/

Gilla
 profilbild

Anonym användare

20 maj, 2011

Hade aldrig tagit en klinik som vill ha en massa pengar för att korra! Med tanke på de problem jag haft så... Är så glad att det aldrig varit nåt snack om att få korra o utan kostnad! Då ska jag oxå säga att jag bara behövde betala 7000:- för mina nya implantat vid förra korren och va jag har sett här inne så tar de flesta kliniker betydligt mkt mer än så!

Gilla
 profilbild

Anonym användare

20 maj, 2011

Vill bara tillägga att jag inte tror att du kommer få några jättebomber även om du går upp i cc eller put då du e såpass lång.Jag e 168 cm, väger 57 kg o och har 600cc hp o dom ser verkligen inte enorma ut!

Gilla
Mikaela.G profilbild

Mikaela.G

Man ·

20 maj, 2011

Men va ska man behöva betala för korr??

Dom måste väl stå för kostnaderna om det blir en komplikation?

Nu blir jag orolig.. ska själv opas på proforma dock av Calle.

Själv ska jag göra både lyft och förstoring som kommer gå på 61.000 så om det då blir någon komplikation så tycker jag fasen att man har pungat ut tillräckligt med pengar..

Är det någon mer som behövt betala för korr på proforma?

Gilla
lajsa123 profilbild

lajsa123

Kvinna ·

20 maj, 2011

Det är bara Örjan som påstår att man har lika stor risk för dubbeltutte med framför. Funderar på att gå dit och ifrågasätta!! Stör mig så!! Varför blir alla av med dubbeltutte som flyttar fram, Örjan älskar bakom så mycket att han ljuger !!
Gilla
 profilbild

Anonym användare

20 maj, 2011

Min kirurg sa till mig när vi diskuterade just detta om att få betala korr att så länge jag inte e nöjd kommer han inte ta ngt betalt för sitt jobb. därimot kanske jag får betala narkoskostnaden i framtiden om det skulle behövas fler korrigeringar. Det känns seriöst o bra!

Gilla
Mikaela.G profilbild

Mikaela.G

Man ·

20 maj, 2011

Vilken kirurg hade du då inca ?  låter ju väldigt bra .. man vill ju inte betala så mkt pengar och sen blir det bara skit!

Gilla
 profilbild

Anonym användare

20 maj, 2011

Är op:ad på Art Clinic av Andrí Thorarinsson

Gilla
_Petra_ profilbild

_Petra_

Kvinna ·

20 maj, 2011

Enligt Örjan tar man betalt för all korr som inte är någonting oförutsett. Muskelpåverkan får vissa, och vill man då flytta fram implantaten kostar det 25.000. Man kan få db, och det har han informerat om, alltså är det inte oförutsett. Rippling samma sak, många får liksom det. Skulle jag dock få typ BO eller nåt som har GÅTT SNETT, och som har varit en miss från hans sida, då är det gratis.

Egentligen låter det ju inte så konstigt. Han kan ju inte vara den enda kirurgen som tänker så här? De måste ju alla ha samma policy på Proforma tycker man.

Någon som op'ats av Calle eller han andra på Proforma? Hur var det med korr där?

Gilla
_Petra_ profilbild

_Petra_

Kvinna ·

20 maj, 2011

Eller förresten, hur många här har fått gratis korr gällande DB, muskelpåverkan, MFD, eller rippling? Hör gärna av er, vill maila Örjan och säga vilka kirurger som korrar gratis!

Gilla
 profilbild

Anonym användare

20 maj, 2011

Tror inte det är så enkelt att säga vilka som korrar gratis. Kirurger ger nog bara garanti efter de gjort en personlig bedömning av dina bröst.

Gilla
lajsa123 profilbild

lajsa123

Kvinna ·

20 maj, 2011

Jag har gratis korr på allt!! Hos tammy i oslo! Ska Korra muskelpåverkan i aug.
Gilla
optimus profilbild

optimus

Kvinna ·

20 maj, 2011

Byt kirurg säger jag!! Jag har oxå gratis korr på allt och det säger han inte bara, vet att han är väldigt generös och vill att alla ska va nöjda!

Gilla
lajsa123 profilbild

lajsa123

Kvinna ·

20 maj, 2011

stör mig på det han säger om dubbeltutte...

allvarligt, varför tror han alla flyttar fram som får det och att det sen blir bra.tror han att de hittar på eller.....

Gilla
 profilbild

Anonym användare

20 maj, 2011

Säger oxå det, har man lagt ut alla dessa pengar så borde man få gå ifrån nöjd med resultatet! Om inte... Ja då e det kirurgens jobb at fixa till det tills man blir det!

Gilla
optimus profilbild

optimus

Kvinna ·

20 maj, 2011

Håller med... så jäkla envis...

Gilla
 profilbild

Anonym användare

20 maj, 2011

Det här oroar mig verkligen då jag är totalt inställd på proforma... Ska träffa Örjan i september och Michael i augusti. Men verkar ju inte alls kul att betala 25 000 TILL om man får någon komplikation. :S Och jag som ska ha släta framför muskeln får inte ens köpa till deras kapselförsäkring för den gäller bara texturerade eller bakom muskeln...

Så får jag mycket rippling, kapselkontraktur, DB osv måste jag alltså betala allt själv? :S Varför har man då hört så mycket bra om dem att de är så generösa med korrigeringar?? Fattar inte alltså... vill ju verkligen gå dit. :(:(

Jag tror dock att risken för DB är extremt myckte mindre vid framförplacering än vid bakom. Så skulle ärligt talat inte oroa mig för det så mycket om jag var du. :) Örjan verkar också va den enda som säger så.

Men... visst är det väl så att alla på proforma ger samma garantier? Jag ska ju träffa Michael också, om han går med på fler gratis korrigeringar är det ju bättre (han är ju chef också). Fast verkar kontsigt om de skulle göra olika i den frågan.

Ååååh vad irriterande alltså.... man vill ju få alla korrigeringar gratis iaf första året när man ju betalar kring 40 000:- liksom. :S Vem ska man då gå till? Helt förtvivlad nu alltså... man kan ju liksom inte räkna med att inte få några komplikationer alls och chansa... eller kan man ? :( Är det värt att välja en kirurg man mindre gärna vill ha bara för bättre deal med komplikationer? Eller ska man ta den man helst vill ha och sen chansa och hoppas på att slippa korra? :(

Gilla
_Petra_ profilbild

_Petra_

Kvinna ·

21 maj, 2011

Cookie skrev:

Ååååh vad irriterande alltså.... man vill ju få alla korrigeringar gratis iaf första året när man ju betalar kring 40 000:- liksom. :S Vem ska man då gå till? Helt förtvivlad nu alltså... man kan ju liksom inte räkna med att inte få några komplikationer alls och chansa... eller kan man ? :( Är det värt att välja en kirurg man mindre gärna vill ha bara för bättre deal med komplikationer? Eller ska man ta den man helst vill ha och sen chansa och hoppas på att slippa korra? :(

Jag är också lite delad... Jag VILL gå till Örjan, jag har liksom bestämt mig för honom. Jag har liksom väldigt svårt att tro att han skulle säga nåt som inte stämmer, när jag dessutom ifrågasätter och nämner att andra minsann säger helt annorlunda. Den förklaring jag fick av honom gällande DB köpte jag faktiskt, jag vet hur muskelanatomin ser ut liksom.

Jag vill inte ha en annan kirurg, bara för att han säger "det jag vill höra", och som korrar generöst. Det MÅSTE finnas en anledning till att Örjan är så populär. Han gör 15 operationer i veckan, och han menar att han mycket sällan ens behöver korra. Det måste ju betyda att de allra flesta är nöjda?

Men ja, man blir ju yr i knoppen av att läsa allt här också, när folk säger att man ska kräva gratis korr. Jag är ju inte lika kunnig som många här.

Samtidigt vill jag tillägga, kanske en dålig jämföresle, men ändå; Skulle jag få tillbaka en patient som bitit sönder en fyllning i en tand jag gjort ( är tandläkare) och då kräver att jag ska fixa det gratis, skulle jag säga åt dom att gå nån annanstans och "kräva" det. Ok om jag gjort en DÅLIG fyllning, men om patienten har valt t.ex det billigaste materialet som frakturerar lätt? Klart jag fixar det, men inte gratis liksom. Rekommenderar jag däremot ett dyrt material och GARANTERAR att det inte går sönder, och det gör det, då är det ju mitt fel. Ja ni fattar... :)  Knasig jämförelse kanske, men det känns liiiite som samma sak. Man vill gärna ha saker gratis, haha :D

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem