Annons
69 posts / 0 new
Last post
2024, February 20 - 21:22
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

Hanni wrote:

Lycka till till er som opereras idag 🤗 och @mangomamma dina ser ju otroligt fina ut!!
Jag hade min op igår och var rätt groggy då jag fick morfin ett par gånger pga smärtan.
Idag är jag piggare och tänkte ta en kort promenad. Spänner som attans i ärren men känner mig rätt rörlig. Har svårt med Tradolan då jag av någon anledning blir pigg på morfin 🙄 så varit vaken mest under natten.
Fick hjälp av pojkvännen att ta av bh:n idag för att tvätta av mig och de ser hur fina ut som helst. Så nöjd! Lite vätska dock och massa luftbubblor som går ända upp till halsen, vilket är rätt obehagligt. Dock bättre idag med dem än igår. Blev lite skraj först men verkar vara normalt.


Tack! Ja och nu dag 5 är de ännu finare! Känns som man redan kan se hur fint slutresultatet kommer bli! Jag hade också såna luftbubblor på höger sida halsen, så äckligt haha! Men nu är det nästan borta. Har mindre ont idag, vänster bröst gör mest ont antagligen eftersom jag är vänsterhänt och använder vänster mer.
Ja Skullbabe, berätta hur det gått när du orkar!

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 15/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

2024, February 21 - 11:12
Hanni
Hanni's picture
Offline
Last seen: 4 days 19 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-16 14:15

Dag 3 och det spänner sjukt mycket i ärren men de smärtstillande hjälper bra.
Har lagt upp bild på hur de ser ut för tillfället. Har tagit bort ett par födelsemärken också, därav plåster på ena bröstet
Vad skönt att du har mindre ont nu @mangomamma
Är också vänsterhänt men har nog mer ont på höger bröst. Ärret känns mer spänt där i alla fall.
Längtar till att de blir mjukare nu så man får ett hum om slutresultatet :)

Kvinna 47 år
160 cm, 55 kg
Bokad op Februari 2024. Örjan Gribbe
Har varit utan implantat i 3 år efter uttag av gamla implantat.
Funderar på 340cc Motiva Demi Round.
Storlek innan op: 70AA
Storlek efter op:70B Hallongele framför muskel
Storlek efter 19år innan uttag: 70C
Storlek efter uttag: 70A/B (tom upptill och väldigtlite bröstvävnad)

2024, February 22 - 09:38
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

Pao wrote:

SkullBabe wrote:

4 dagar kvar! Tiiiiiiidigt på tisdag så startar bilfärden mot Göteborg och min nya kropp! :D kommer bli helt galet bra det känner jag på mig. Är så väl omhändertagen av min klinik så känner verkligen att jag valt rätt :) Känslan av att snart ha platt mage som jag aldrig haft i hela mitt liv. Att snart ha fylliga bröst som jag aldrig heller har haft i hela mitt liv. Jag kommer gå från en mer manlig kroppsform till en kvinnlig. Det känns som en dröm. I helgen ska det tas massa FÖRE bilder :D så man kan följa utvecklingen bättre senare när man kan se vart man börja...

Hur har det gått med allt? 🤗 Kändes det bra med kliniken och personalen även på operationsdagen?
Jag har en operationstid bokad hos Carolina i Mars. ☺️


Det har gått hur bra som helst 😊 har bara positivt att säga om kliniken och Carolina som kirurg. Operationen tog ca 4 timmar och dom tog bort ca 1,5 kg hud och fett, och fettsög bort nästan 1 liter. Hade diastas på ca 6-7 cm men hon sydde lite extra som om de vore 9 cm så jag är väldigt nöjd 😊 jag ligger hemma nu med gördel för venusberget så det med för tryck på sig iom svullnad. Sen stor gördel runt magen och stöd-bh. Idag var den dagen de gjort mest ont överallt när man försökt ta sig upp och ur sängen.
Men alla på kliniken var hur gulliga som helst och professionella 😊 ska jag göra nåt mer Någon gång så kommer jag återvända dit 👍🏻

36 år | 174 cm | 80 kg
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 hos Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24, Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln.
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?

Annons
2024, February 22 - 13:36
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

Jag är prick en vecka efter operation nu och jag känner stor skillnad på smärtan och svullnaden. Så snart är du nog på samma känsla som jag @Hanni! Jag är så himla nöjd med resultatet, och är spänd på återbesöket på tisdag. Ska också bli skönt att köpa sport-bh:ar och slippa den här kirurg-bh:n :)

@Skullbabe: härligt att höra att du mår bra under omständigheterna! Hoppas du nu läker fint och får vila ordentligt!

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 15/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

2024, February 22 - 14:08
Pao
Pao's picture
Offline
Last seen: 1 month 2 days ago
Silver
Joined: 2024-02-17 19:12

SkullBabe wrote:

Pao wrote:

SkullBabe wrote:

4 dagar kvar! Tiiiiiiidigt på tisdag så startar bilfärden mot Göteborg och min nya kropp! :D kommer bli helt galet bra det känner jag på mig. Är så väl omhändertagen av min klinik så känner verkligen att jag valt rätt :) Känslan av att snart ha platt mage som jag aldrig haft i hela mitt liv. Att snart ha fylliga bröst som jag aldrig heller har haft i hela mitt liv. Jag kommer gå från en mer manlig kroppsform till en kvinnlig. Det känns som en dröm. I helgen ska det tas massa FÖRE bilder :D så man kan följa utvecklingen bättre senare när man kan se vart man börja...

Hur har det gått med allt? 🤗 Kändes det bra med kliniken och personalen även på operationsdagen?
Jag har en operationstid bokad hos Carolina i Mars. ☺️

Det har gått hur bra som helst 😊 har bara positivt att säga om kliniken och Carolina som kirurg. Operationen tog ca 4 timmar och dom tog bort ca 1,5 kg hud och fett, och fettsög bort nästan 1 liter. Hade diastas på ca 6-7 cm men hon sydde lite extra som om de vore 9 cm så jag är väldigt nöjd 😊 jag ligger hemma nu med gördel för venusberget så det med för tryck på sig iom svullnad. Sen stor gördel runt magen och stöd-bh. Idag var den dagen de gjort mest ont överallt när man försökt ta sig upp och ur sängen.
Men alla på kliniken var hur gulliga som helst och professionella 😊 ska jag göra nåt mer Någon gång så kommer jag återvända dit 👍🏻

Men vad skönt att allt gått bra och att du är nöjd med ditt val av klinik/kirurg ☺️
Också skönt att allt äntligen är klart 🙌🏼
Jag hittar inte mycket info om kliniken eller Carolina på detta forum, så det var kul att läsa om någon som varit där nyligen.

Operation bokad Mars Elite Clinic Carolina Borén 2024

Blivit rekommenderad: Motiva Round Demi, pga platt upptill och lite i underpol. Osäker på cc, velar mellan 285-320cc. Vill ha ett naturligt resultat till min kropp. Ammat 3 barn.

2024, February 23 - 13:38
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

Idag är dag tre efter operationen och jag fick äntligen duscha men att få av allting var en pärs!! Gjorde så grymt ont 🙈 har ju en trosgördel som sitter tight med pads som ska trycka mot venusberget för att minska svullnad. Den måste dras av. Sen har jag en stor gördel som går runt hela midjan för att trycka efter min bukplastik. Sen en läkbh för de nya brösten 😁 så det är så overkligt att ligga här näck efter duschen och torka. Se alla blåmärken och snitt. På måndag har jag första återbesöket. Kommer bli väldigt spännande 😉

36 år | 174 cm | 80 kg
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 hos Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24, Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln.
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?

Annons
2024, February 23 - 20:29
louloudaki
louloudaki's picture
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks ago
Brons
Joined: 2024-02-06 08:31

Så kul att fler har gjort sina OP nu och att alla ändå verkar må bra! Jag är post OP dag 18 idag och nu är jag i princip som vanligt förutom att jag inte kan bära tungt eller träna, såklart. Brösten är verkligen SÅ fina och jag tycker redan att det syns att de kommer se ganska naturliga ut, vilket jag verkligen verkligen ville! De syns inte så stor skillnad med kläder på men massor naken, vilket också är precis vad jag önskade. Funderar på om jag ska lägga upp före/efter.

Det högra har droppat långsammare men nu börjar det jämna ut sig med det vänstra och det händer fortfarande en del dag för dag.

Så så glad för att jag tog det här beslutet🙏🏽💗

3 barn, 32 år, 159 cm, 59 kg

Konsultation okt-22 Nordiska Kliniken, Patrik Höijer
Konsultation nov-23 Estetiska Institutet, Anna von Platen

Operation 5 feb-24 Estetiska Institutet, Anna von Platen
310cc bakom muskeln, Motiva Round
Stl före op 75B
Stl efter op vet ej

2024, February 23 - 20:55
Phew
Phew's picture
Offline
Last seen: 1 day 19 hours ago
Silver
Joined: 2024-01-09 23:01

louloudaki wrote:

Så kul att fler har gjort sina OP nu och att alla ändå verkar må bra! Jag är post OP dag 18 idag och nu är jag i princip som vanligt förutom att jag inte kan bära tungt eller träna, såklart. Brösten är verkligen SÅ fina och jag tycker redan att det syns att de kommer se ganska naturliga ut, vilket jag verkligen verkligen ville! De syns inte så stor skillnad med kläder på men massor naken, vilket också är precis vad jag önskade. Funderar på om jag ska lägga upp före/efter.

Det högra har droppat långsammare men nu börjar det jämna ut sig med det vänstra och det händer fortfarande en del dag för dag.

Så så glad för att jag tog det här beslutet🙏🏽💗

Så underbart att höra! Jag börjar landa i mitt beslut och längtar redan trots att det är långt kvar. Jag undrar hur rädd du var för att titta på dem första ggn efter op? 😂

3 barn, 37år, 168 cm, 60 kg

Bröstförstoring med lyft
Konsultation 8/10 Zayid Zommorodi, MD PhD, Akademiskt centrum
Op prel 1/11 Zayid Zommorodi, MD PhD, Akademiskt centrum
330 cc mentor, rund texturerad bakom bröstmuskeln
Strl före op:75C
Strl efter op: vet ej

2024, February 24 - 19:13
louloudaki
louloudaki's picture
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks ago
Brons
Joined: 2024-02-06 08:31

Phew wrote:

louloudaki wrote:

Så kul att fler har gjort sina OP nu och att alla ändå verkar må bra! Jag är post OP dag 18 idag och nu är jag i princip som vanligt förutom att jag inte kan bära tungt eller träna, såklart. Brösten är verkligen SÅ fina och jag tycker redan att det syns att de kommer se ganska naturliga ut, vilket jag verkligen verkligen ville! De syns inte så stor skillnad med kläder på men massor naken, vilket också är precis vad jag önskade. Funderar på om jag ska lägga upp före/efter.

Det högra har droppat långsammare men nu börjar det jämna ut sig med det vänstra och det händer fortfarande en del dag för dag.

Så så glad för att jag tog det här beslutet🙏🏽💗

Så underbart att höra! Jag börjar landa i mitt beslut och längtar redan trots att det är långt kvar. Jag undrar hur rädd du var för att titta på dem första ggn efter op? 😂

Härligt! Hoppas tiden går snabbt!

Nej inte alls faktiskt. Frågade sköterskan om jag fick tjuvkika när hon ringde dagen efter OP och det var inga problem så jag kikade direkt då en snabbis. De är ju mycket finare nu än dagen efter kan man ju lugnt säga haha!

3 barn, 32 år, 159 cm, 59 kg

Konsultation okt-22 Nordiska Kliniken, Patrik Höijer
Konsultation nov-23 Estetiska Institutet, Anna von Platen

Operation 5 feb-24 Estetiska Institutet, Anna von Platen
310cc bakom muskeln, Motiva ergonomix mini
Stl före op 75B
Stl efter op vet ej

Annons
2024, February 25 - 10:40
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

Idag är det dag 5 sen op. Mitt vänstra bröst är mycket större än de högra och gör mer ont i snittet. Antar att det är normalt att dom läker olika. Imorgon har jag återbesök och det ska bli intressant att se vad dom säger om allt och se hur det ser ut

36 år | 174 cm | 80 kg
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 hos Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24, Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln.
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?