Annons
1027 posts / 0 new
Last post
2025, April 30 - 22:32
Mariase
Mariase's picture
Last seen: 4 days 4 hours ago
Silver

Anna87 wrote:

Mariase wrote:

Hej!!
Förlåt för min frånvaro, jag behövde bara försöka släppa brösten för ett tag. Kände att det blev en fixation som inte gagna mig. Men tänkt på er alla och undrat hur ni har det 🫶

Jag tycker sakteligen att det börjar rätta till sig, tror känseln är på väg tillbaka i vänster bröstvårta. Har ilningar till och från i det bröstet men vill tro det är nerverna som är på G. Formen är bättre även om den inte är lika, skulle önska att lite mer hud togs bort på vänstra för att det ska bli symmetriskt. Implantatet där har nog heller inte droppat helt åt sidan. Höger bröst är ett med vävnad och implantat medan vänstra är min akilleshäl, så kan man sammanfatta det haha. Men motion går bättre och bättre, sprang min först 5 km igår. Det va inte brösten som satte stopp om man säger så 😅 tänk va fort kondisen försvinner! Köpt swegmarks ena sport-bh som jag är nöjd med, kommer dock inte ihåg vad den heter såhär nu men den har söm som delar bysten och ger väldigt bra stöd tycker jag, dom rör sig men inte som i kimberley.

Hur mår du Anna?? Har du fått tag på någon bra bh?

Lägger upp nya bilder här så får ni se vart det tagit vägen 😊

Hoppas ni alla mår bra!

Hej!!
Jag fattar verkligen, har liksom insett att jag aldrig tänkte så här mycket på mina bröst innan operationen fastän det var då jag var så otroligt missnöjd med dom. Så det blir ju verkligen en fixering. Hoppas det känns bättre nu!

Har kikat på dina bilder, tycker de är jättefina! Och vad osynliga dina ärr runt vårtgården ser ut! Mina ärr blir bättre och bättre men är fortfarande rätt röda på en del ställen.
Ja, ilningar betyder väl att nerverna hittar tillbaka, vad bra!

Haha, grymt gjort med 5k! 😀 Jag har inte börjat springa än, har ännu ingen bra sport-bh 😅 men tror jag ska beställa Swegmarks Incredible, ska tydligen vara den med bäst stöd. Var ute på en promenad med sonen häromdagen och han ville att vi skulle tävla en bit. Hade bara en vanlig bh på mig så fick springa och hålla i tuttarna, men oj vad det kändes konstig i dom😬 som att implantaten rör sig fritt liksom. Så en bra bh måste det bli ☺️

Hoppas du haft en fin påsk!

Det börjar sakta men säkert kännas väldigt bra! Tror tack vare att det känns som man kan leva som vanligt igen, för det mesta iallafall 😄 haha o jag känner igen känslan att springa ikapp med barnen och inte ha ordentligt med stöd 😅 va med på en av aktiviteterna med barnen förra veckan och trodde ju inte jag skulle va så delaktig, tji fick jag haha! O blev också till att lite diskret hålla om dom med underarmarna typ 😂

O tack, va snäll du är! Jaa jag tycker rodnaden kommer och går i ärren så tejpar då och då för att inte reta upp huden och smörjer med bio-oil för jag flagnar också fortfarande på vissa ställen.
Dina bröst är ju jättefina Anna! O va avis jag blir med Grekland 😍 underbart ju!

Jag har inte bokat mitt återbesök än, men ska försöka göra det imorgon har jag tänkt så får se vad som sägs då. Jag skriver här och berättar 🤗🥰
Ta hand om dig! O njut av Grekland 🌸
Kram!

2 barn, 37 år. Bröstlyft med implantat 450 cc HP siltex bakom muskeln. Ankarlyft. 12/12

Storlek före op: 75C-D
Storlek efter op: oklart

Konsultation dr gribbe
Konsultation dr saiepour
Konsultation dr Jonsson

Op i december 2024

2025, April 30 - 22:34
Mariase
Mariase's picture
Silver

Liljekonvaljer wrote:

Upptäckte något nytt, som är åter igen komplikation under det vänstra bröstet 😔.
Duschade ikväll och byte lite tejp efter och såg det, nej nej vad fan, var mina ord.
Kontaktat kirurgen och tejpade genast som innan och på med honungssalva och kompress på det stället. Så ledsen.
Fasen att det bara inte kunde få vara bra.

Åh Nää stackars dig! Hur har det gått nu? Äter du antibiotika ännu?
Hoppas verkligen det vänder och att du får slippa dom här jäkla komplikationer du drabbats av ❤️
Det kommer bli bra 🌸 men tufft när det liksom inte vill ge sig förstår jag ju såklart.
Styrkekramar 🫶

2 barn, 37 år. Bröstlyft med implantat 450 cc HP siltex bakom muskeln. Ankarlyft. 12/12

Konsultation dr gribbe
Konsultation dr saiepour
Konsultation dr Jonsson

Op i december 2024

2025, May 1 - 20:48
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Last seen: 3 hours 30 min ago
Silver

Mariase wrote:

Liljekonvaljer wrote:

Upptäckte något nytt, som är åter igen komplikation under det vänstra bröstet 😔.
Duschade ikväll och byte lite tejp efter och såg det, nej nej vad fan, var mina ord.
Kontaktat kirurgen och tejpade genast som innan och på med honungssalva och kompress på det stället. Så ledsen.
Fasen att det bara inte kunde få vara bra.

Hoppas verkligen det vänder och att du får slippa dom här jäkla komplikationer du drabbats av ❤️
Det kommer bli bra 🌸 men tufft när det liksom inte vill ge sig förstår jag ju såklart.
Styrkekramar 🫶

Tack för omtanken🙏💞. Några dagar till fick 10 dagars kur. Var inne igår å kollade till igen, fick reda på hur jag skulle sköta detta nu.
Samma procedur som sist, omläggning, tvätt, salvkompress och kompress. Tills det läkt.
Trodde inte i min vildaste fantasi att det var så här bakom silikonbröst, vilken resa och berg och dalbana. Ångrar inte att jag gjort det, så nöjd överlag annars. Men dessa bakslag är jobbiga.
Tack åter igen 🙏💞.
Mmm det blir det😊, bara jobbigt just nu. Dock nöjd med min nya bikini. Äntligen lyfter man upp det som man tänkt. Bild finns

Ha det gott och tack🙏💞

Bamsekramar 🤗🫶

Hoppas allt är bra med dig 🙏💞

Väntan med spänning för op är över.
Nu är det i väntans tider för läkningsprocessen och resultat.

Konsultation 29/8-2024, Akademikliniken i Malmö.
Andra konsultation 18/10-2024.
Operationsdag: 9/12-2024.
Återbesök 19/12-2024

Storlek före op: 75C
Storlek efter op: ?
2 barn. Vikt ca 60kg. Längd 171cm.

Annons
2025, May 7 - 21:38
Mariase
Mariase's picture
Silver

Liljekonvaljer wrote:

Mariase wrote:

Styrkekramar 🫶

Tack för omtanken🙏💞. Några dagar till fick 10 dagars kur. Var inne igår å kollade till igen, fick reda på hur jag skulle sköta detta nu.
Samma procedur som sist, omläggning, tvätt, salvkompress och kompress. Tills det läkt.
Trodde inte i min vildaste fantasi att det var så här bakom silikonbröst, vilken resa och berg och dalbana. Ångrar inte att jag gjort det, så nöjd överlag annars. Men dessa bakslag är jobbiga.
Tack åter igen 🙏💞.
Mmm det blir det😊, bara jobbigt just nu. Dock nöjd med min nya bikini. Äntligen lyfter man upp det som man tänkt. Bild finns

Ha det gott och tack🙏💞

Bamsekramar 🤗🫶

Håller alla tummar för dig nu! 🫶
Verkligen en ny erfarenhet, men som du skriver värt det och det kommer bli så bra 🌸
Superfin bikini! Också kikat lite på den sidan, får se om jag ska beställa nån till sommaren..

Ta hand om dig!
Kramar 🫶

Konsultation dr gribbe
Konsultation dr saiepour
Konsultation dr Jonsson

Op i december 2024

2025, May 8 - 06:23
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Silver

Mariase wrote:

Liljekonvaljer wrote:

Tack åter igen 🙏💞.

Ha det gott och tack🙏💞

Bamsekramar 🤗🫶

Håller alla tummar för dig nu! 🫶
Verkligen en ny erfarenhet, men som du skriver värt det och det kommer bli så bra 🌸
Superfin bikini! Också kikat lite på den sidan, får se om jag ska beställa nån till sommaren..

Ta hand om dig!
Kramar 🫶

Tack snälla🙏💞. Igår såg det bättre ut, så går på rätt håll.
Ja en erfarenhet rikare, ja det kommer det bli och för oss alla💞🙏. Tack, jag tycker om den och känns även bra i kvalitén.
Ta hand om dig med 🙏
Kramar🫶🤗

Återbesök 19/12-2024

2025, May 10 - 18:38
Anna87
Anna87's picture
Last seen: 4 hours 56 min ago
Silver

Hej på er!

Hoppas ni mår bra 🤗 Och hoppas ditt sår är bättre Liljekonvaljer?

Nu har strax 5 månader gått för mig och jag tycker mer och mer det känns som att brösten har "växt ihop" med implantaten. Kanske att jag skulle valt ett mjukare implantat men jag orkar inte gå och tänka på det 😅 Är nöjd över hur de blev, förutom min ena vårtgård som är lite ojämn, liksom rak på ena sidan så den är inte helt rund.

När har ni era återbesök?
La upp en bild, men ja det händer väl inte så mycket nu ☺️

Kram!🥰

37 år, 168 cm, 74 kg
Operation dec 2024, lyft och förstoring.
Implantat Motiva round, 425cc demiprofil
Klinik: Molding, Uppsala

Annons
2025, May 11 - 17:27
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Silver

Anna87 wrote:

Hej på er!

Hoppas ni mår bra 🤗 Och hoppas ditt sår är bättre Liljekonvaljer?

Nu har strax 5 månader gått för mig och jag tycker mer och mer det känns som att brösten har "växt ihop" med implantaten. Kanske att jag skulle valt ett mjukare implantat men jag orkar inte gå och tänka på det 😅 Är nöjd över hur de blev, förutom min ena vårtgård som är lite ojämn, liksom rak på ena sidan så den är inte helt rund.

När har ni era återbesök?
La upp en bild, men ja det händer väl inte så mycket nu ☺️

Kram!🥰

Hej 😊
Tack för omtanken.🙏💞
Andra gången det gick upp under bröstet och nu igen läkt ihop. Den andra gången var det även hudbakterier och antibiotika kuren på 10 dagar tog hand om det. Nu blir er tyvärr fullt är. Men hoppas att det inte går upp igen. Dock är det ett känsligt ställe vid lyft och implantatets tyngd.
Nöjd överlag, men önskar att allt läker fint och att det högra doppar lite till.
Du har fått fina boobs👌.
Tror man är mer självkritisk över sina egna bröst osv.
Kan som en del sagt ta upp till ett år och för visa snabbare, verkar väldigt varierande.
Jag har återbesök i juni någon gång, skulle vänta på det i ca 6 månader på kontroll.

Lycka till och ha det bäst 💞
Kram🤗🥰

Återbesök 19/12-2024

2025, May 11 - 17:28
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Silver

PS lagt upp bilder både på ärr och hur brösten ser ut utan tejp

Återbesök 19/12-2024

2025, May 20 - 23:14
Liljekonvaljer
Liljekonvaljer's picture
Silver

Hej alla.😊

Hoppas allt är bra med er 🥰
Börjar bli mer och mer på sin "rätta" plats på båda brösten och att det läker fint under vänstra bröstet. Så glad och hoppas det håller i sig🙌🙏. Lagt upp bilder och närmar sig halvåret nu 🥰.

Må så gott. Kramar 🤗❤️

Återbesök 19/12-2024

Annons
2025, May 21 - 06:25
Anna87
Anna87's picture
Last seen: 4 hours 56 min ago
Silver

Hej!

Härligt att höra Liljekonvaljer, de ser ju jättefina ut! Och underbart att såret läker 🙏

Jag har upptäckt en knöl i mitt ena bröst som jag oroar mig för. Kontaktade min kirurg som sa att det är möjligt att det är något ofarligt som kommit efter operationen, som fettnekros t.ex, men att det måste kollas upp. Har fått tid för mammografi nästa vecka. Har ni känt något i era bröst?

Kram!

37 år, 168 cm, 74 kg
Operation dec 2024, lyft och förstoring.
Implantat Motiva round, 425cc demiprofil
Klinik: Molding, Uppsala