Annons
34 posts / 0 new
Last post
2025, April 19 - 19:16
fialoppan1234
fialoppan1234's picture
Last seen: 3 days 15 hours ago
Brons

Hej!
Opererades 10/4, bröstlyft + implantat på AK.
Har inte ont längre (fast det har aldrig gjort ONT, utan mer väldigt spänt). Hur lång tid tog det för er som gjort både bröstförstoring och lyft för brösten att droppa? Mina bröst ser helt bedrövliga ut just nu, dessutom har det blivit rött runt vårtgården (infektion) och är så jävla rädd och ledsen. Äter antibiotika just nu . Usch. Vill hänga med mina vänner och komma ut i samhället!!! Hur lång tid ska man vänta med att gå ut på bar typ? Klubb förstår jag inte är den smartaste ideen, men barhoppa??

2025, April 19 - 20:05
LifeLife
LifeLife's picture
Last seen: 13 hours 36 min ago
Silver

fialoppan1234 wrote:

Hej!
Har inte ont längre (fast det har aldrig gjort ONT, utan mer väldigt spänt). Hur lång tid tog det för er som gjort både bröstförstoring och lyft för brösten att droppa? Mina bröst ser helt bedrövliga ut just nu, dessutom har det blivit rött runt vårtgården (infektion) och är så jävla rädd och ledsen. Äter antibiotika just nu . Usch. Vill hänga med mina vänner och komma ut i samhället!!! Hur lång tid ska man vänta med att gå ut på bar typ? Klubb förstår jag inte är den smartaste ideen, men barhoppa??

Äter du antibiotika så bör du kanske vänta tills du är färdig med det. Jag opererades 9/4. Skall på examensfest för en vän nästa helg, men tänker ta det lugnt med alkoholen. Vill inte bli för omdömeslös. Men någon drink kommer jag ta 😊. Tänker också att kroppen behöver lägga fokus på att läka, istället för att förbränna alkohol.

Konsultation, 26/9-16 Citadellkliniken Jörg Bohn
Bröstlyft, 25/10-16 Citadellkliniken Jörg Bohn
Ev förstoring i början av 2017
----------------------------------------------
Konsultation, 6/3-25 Akademikliniken Giovanni Maltese
Konsultation, 20/3-25 Akademikliniken Giovanni Maltese
Op bokad 9/4-25 Bröstförstoring: mentor CPG 321, 355 cc bakom muskeln.

2025, April 20 - 00:19
whyfurthermore
whyfurthermore's picture
Last seen: 1 day 7 hours ago
Silver

fialoppan1234 wrote:

Hej!

Men åh, verkligen tuff period nu.. hoppas verkligen infektionen lägger sig fort! Jag opererades 7/4, mina bröst såg helt galna ut den första veckan men ser redan att det börjar lägga sig lite.. visserligen är de fortfarande svullna och runda och sitter ganska högt upp, men väntar tålmodigt!! Har läst att det tog ca 3 månader för många att se att de hade droppat en hel del.

Och det här med att gå ut på bar är väl nog okej så länge man är försiktig! Men så skönt att komma ut också, man blir ju knäpp av att vara hemma. Och tänker att man kanske kör alkoholfritt isåfall, framförallt nu om du har en infektion? Alkoholen påverkar sårläkning och vävnadsreperation, så jag personligen kommer avstå alkohol minst 1 månad men lär troligtvis bli längre än så, vill att det ska läka så fint och snabbt som möjligt! All lycka till dig nu, hoppas allt går smidigt för dig och att du får komma ut i samhället snart!!

0 barn, 30 år, 162 cm, 64 kg
Bröstförstoring + vårtgårdslyft
Konsultation: 14/11/24 och 14/3/2025, Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Op: 7/04/2025 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
395 cc Mentor CPG 332, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80A
Strl efter op: -

Annons
2025, April 20 - 10:31
NewYearNewBoobs
NewYearNewBoobs's picture
Last seen: 12 hours 29 min ago
Silver

Hej alla!
4 dagar post op nu :)
Jag är så vansinningt nyfiken på att få se hur det ser ut innanför bh:n!
Faktiskt mer förväntansfull än orolig - lite olikt mig, haha :) Följer instruktionerna så noga det bara går.
Vill som ni skrev här tidigare - att det ska läka så snabbt och fint som möjligt.
Det är lite tråkigt att inte röra sig normalt, längtar efter att få göra en enkel solhälsning t ex :D
Har ju bara lagt litet framför så hoppas på snabbt förlopp!
Hur går det för alla er andra?

Bröstförstoring.
Fixa fyllnad till platta tråkiga bröst, är 50 år men inte redo att vara utan bröst än!
Har bestämt mig för Plastikakademien i Linköping.
Konsultation 28/2.
Operation 16/4.
Motiva Joy (ergonomix) demi 235cc framförplacering.
158cm, 57kg, 1 barn.
Storlek nu: fyller inte ut 80b.
Storlek tidigare i livet: 80c
Storlek efter op: hoppas på 80c igen

2025, April 20 - 13:12
fialoppan1234
fialoppan1234's picture
Last seen: 3 days 15 hours ago
Brons

Tack fina ni för alla svar!
whyfurthermore tack för ditt resonemang! Ska inte dricka alkohol på ett tag heller, vill ju att mina nya tillskott ska bli så bra som möjligt!
Har ni upplevt att ni blivit mer känsliga emotionellt? Tycker att jag gråter hela tiden och får lättare ångest... Sköterskan sa att det var normalt, hur har ni upplevt det?

Bröstlyft + 265 cc
23 år
160 cm
58 kg

2025, April 20 - 15:57
whyfurthermore
whyfurthermore's picture
Silver

NewYearNewBoobs vad kul!! Grattis till nya tillskotten! Kände samma, var så spänd på att få se dem! Och tycker redan de är fina, kan inte fatta att det är mina bröst liksom? Och det går bra! Men hugger till och spänner en del i stygnen/ärret på ena bröstet, men tror det är nerverna som börjar läka ihop igen. Hur går det för dig?

Och Fialoppan1234, jag kände som du ett litet tag, för mig var/är det nog kombinationen av att vara hemma, inte kunna röra mig eller sova som vanligt, inte kunna vara social som jag brukar.. har inte gråtit så mycket, men har haft mycket ångest. Men det har hjälpt med långa fast lugna promenader, och har t.o.m. gett mig på lättare meditation och tycker faktiskt det har hjälpt! Försöker tänka att det är bara en kort period nu och sen får våra nya fina bröst leva loppan!

Annons
2025, April 20 - 16:37
NewYearNewBoobs
Silver

whyfurthermore wrote:

NewYearNewBoobs vad kul!! Grattis till nya tillskotten! Kände samma, var så spänd på att få se dem! Och tycker redan de är fina, kan inte fatta att det är mina bröst liksom? Och det går bra! Men hugger till och spänner en del i stygnen/ärret på ena bröstet, men tror det är nerverna som börjar läka ihop igen. Hur går det för dig?

Och Fialoppan1234, jag kände som du ett litet tag, för mig var/är det nog kombinationen av att vara hemma, inte kunna röra mig eller sova som vanligt, inte kunna vara social som jag brukar.. har inte gråtit så mycket, men har haft mycket ångest. Men det har hjälpt med långa fast lugna promenader, och har t.o.m. gett mig på lättare meditation och tycker faktiskt det har hjälpt! Försöker tänka att det är bara en kort period nu och sen får våra nya fina bröst leva loppan!

Tack Whyfurthermore <3 Ja, det är bara att hålla ut den här lilla tiden innan man kan vara som vanligt igen - bara lite bättre!!
Ser att du lade bakom och ändå inte har ont längre, det måste vara bra!
Så har du ju fått se dina bröst - det gör mig lite avis (haha)
Men på onsdag så! Tills dess försöker jag verkligen att inte anstränga mig alls. Försöker låtsas att armbågen sitter fast i sidan, typ :/
Jag har inte ont alls längre ( var bara något 1:a och andra dagen) det gör också att det är svårt att vara inaktiv, men är såklart glad att slippa smärta och piller :D

Bröstförstoring.
Fixa fyllnad till platta tråkiga bröst, är 50 år men inte redo att vara utan bröst än!
Konsultation 28/2.
Operation 16/4.
158cm, 57kg, 1 barn.

2025, April 23 - 23:23
whyfurthermore
whyfurthermore's picture
Silver

NewYearNewBoobs, ja det kanske det är! Kanske är vanligt att ha ont längre om det ligger bakom muskeln..? Inte så bra påläst haha. Men bara läkningen av nerverna jag känner av!

Och ja, det varierar dock så mycket i hur jag känner inför dem, de är inte så vackra framförallt inte från sidan, har typ ingen underpol så det ser lite galet ut.. men ja, försöker påminna mig om att ha tålamod. Men det är ju onsdag idag, då måste du ha fått se dem?! Hur känns det?!

2025, April 24 - 12:02
NewYearNewBoobs
Silver

Igår fick jag se dom!
Det känns bra, mycket bra :) Framifrån ser dom inte helkonstiga ut (skratt)
Lite mer olika höjd på bröstvårtorna än innan, men det med högre upp är också mer svullet. Mitt vänstra är det.
Jag har också viss domnad känsla i på den sidan, överarm/axel ner mot bröstet. Troligen också p g a  svullnaden.
Från sidan ser det helt galet ut, jag håller med dig fullt ut!
Jag tror nog att jag kan landa i nåt liknande min 3Dsimulering, faktiskt.
Och den är ganska nära som jag såg ut innan dom liksom sakta men säkert bara försvann.
Jag har läst här någonstans innan :
"Det känns så skönt att vara med bröst igen!"
Ja, det gör det instämmer jag. SÅÅÅÅ skönt!
Ska se om jag får till foton idag och visa 8 dagar :)

Bröstförstoring.
Konsultation 28/2.
Operation 16/4.
158cm, 57kg, 1 barn.

Annons
2025, May 1 - 13:46
Dala
Dala's picture
Last seen: 8 hours 7 min ago
Silver

Hur går det för er alla ?
Idag är det 3v sen min mommy makeover. Har inte så ont alls. Mest besvärligt är bröstbandet som ska försöka pressa ner mitt högra bröst som har en galen form och placering fortfarande. Är så orolig över både storleks skillnad och form…
Åkte på komplikation på magen med serom som tömts två gånger nu. Får se om det blir tömning igen nästa vecka. Ärren ser okej ut. Har torr kompress på några ställen. T-korset under höger (det fula) är värst nu med lite såsande så har sorbact mot det och håller tummarna. Äter min 3e omgång antibiotika nu…. Fick feber förra veckan troligtvis av seromet. Så nu ska jag äta tills på måndag till att börja med . Drygt .
Brösten känns ändå lite mjukare nu även om de känns spända när jag har bröstbandet på.
Jag är dessvärre inställd på korrigering av högra för jag tror inte att det kommer bli samma volym i. Hade olika implantat innan bytet också pga att jag la i implantat som ung pga asymmetri. De gamla var 300 och 450 och de nya är 370 och 440. Hade fått info om att kirurg skulle reducera det med större egen vävnad och lägga samma storlek på implantaten i båda men vaknade upp med annat. Mest troligt vet kirurgen bäst men jag känner mig tveksam för resultatet nu.
Det som togs bort från mig var
Vänster 26gram
Höger 6 gram
Buk hud 1525 gram
Fettsugning flanker 400ml
Dom visade anteckning om det på kliniken.

La ut en bild från före och 2v i galleriet där vänster sida syns. Det bröstet är jag nöjd med såhär långt .

3 barn, 50 år, 165cm, 68 kg.

Bokat kombinationsingrepp med bröstlyft med implantat byte, bröstlyft och bröstförstoring och samtidig bukplastik med förlängt snitt med fettsugning av flanker hos Art Clinic Virginia Gonzales 10 april 2025

Konsultation febr -25 Thomas Jonsson, Moldning
Digital konsultation febr -25 Anna von Platen Estetiska institutet
Konsultation febr -25 Virginia Gonzales Art Clinic
Konsultation febr -25 Ulf Dyrke Dalakliniken
Strl före op:85D
Strl efter op: liknande förhoppningsvis
Tidigare bröstförstoring bakom muskeln i ungdomen innan barnafödande.