Annons
72 posts / 0 new
Last post
2023, January 14 - 10:21
Jenny81
Jenny81's picture
Offline
Last seen: 9 months 1 week ago
Brons
Joined: 2023-01-09 20:54

Emma Emma wrote:

Jenny81 wrote:

Jag ska göra min op imorgon.. när jag var på första besöket hos dom i dec så fanns det inte tid förrän mitten av mars men så ringde dom för någon vecka sedan och sa det fanns en ledig tid efter en avbokning 13/jan och jag blev överlycklig att slippa vänta nu ända till mars så imorgon blir det nya tuttar. Läkaren ville inte jag skulle ha mer än max 300cc men jag fick tillslut 325 cc.har idag naturliga 275 och 250 i mina bröst så få se vad slutresultatet blir för kupstl.hur ärren läker osv

Åh redan imorgon vad spännande!
Det blev det omvända för mig, jag skulle opererats idag men barnen fick med influensan hem från föris så blev att boka om operationen till 23 feb. Men men, den som väntar på något gott!

Vilken klinik o kirurg ska du gå hos? :-)

Plastikkirugi i blekinge(karlshamn) läkare Mattias Hoffner

2023, January 14 - 12:34
Tingeling123
Tingeling123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-09 14:47

Vilken kirurg på Proforma kommer operera dig? Jag har konsultation där om ca en vecka hos Christian. Försöker höra mig för om någon opererats av honom och hur resultatet blev.

42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra

Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.

Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.

Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.

2023, January 17 - 11:48
soffans
soffans's picture
Offline
Last seen: 4 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2020-09-26 18:21

nu är operationen äntligen gjord och kom hem igår från kliniken 😍😍 allt gick superbra, var dock skitnervös när jag åkte dit men det gick över när jag kom dit och blev istället jättepirrig 🤣 konstig känsla, svårt att beskriva men hade absolut inget att vara orolig över, alla var jättegulliga och tog hand om mig! kändes bra och är hittills jättenöjd med allt!! ser fram emot läkningen nu och att allt ska gå bra 🙏 känner mig trött idag och har ont, vågar knappt känna efter eller titta på brösten..ligger och vilar och låter kroppen återhämta sig 😅

27 år
0 barn
155 cm, 55 kg

vill göra bröstförstoring, botox i käkar, ögonlocksplastik och buccal fat removal

BH-storlek: 75c
Önskar: större och mer fasta
konsultation 22/9 Patrik höijer på nordiska kliniken
operation bröstförstoring 16/1
konsultation buccal fat bokad 24/4

Annons
2023, January 17 - 20:16
DrömBrösten
DrömBrösten's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-04 01:31

Jag ska inte operera mig nu i januari, men jag ska på konsultation om en vecka, så kanske, om allt går bra, kommer jag bli opererad i mars?
Jag är skiträdd 🙈 Har aldrig haft narkos.
Ni andra som ska operera brösten, har ni opererats nån gång förr? Hur var det? Jag opererades en gång (fast inte brösten) förra året, men då fick jag lokalbedövning + sederande medel, så tekniskt sätt var jag medveten, men jag tror jag somnade, jag minns ingenting. Jag fick sprutan och sen var jag plötsligt påväg till rummet efter operationen. Jag antar att det känns typ likadant när man får narkos? Undrar varför sådan bedövning inte erbjuds vid små bröstförstoringar, om man ändå sover...
Det jag är mest rädd för är inte själva förlusten av kontroll (den rädslan gick över efter nämnda operationen), utan hallucinationer och mardrömmar, som, enligt det jag har läst, är de vanligaste biverkningarna. Jag hade haft ångest i några år, så bara jag tänker ordet "hallucinationer" börjar mitt hjärta slå jättefort.

2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg 

Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Strl efter op:  ?

2023, January 17 - 22:02
soffans
soffans's picture
Offline
Last seen: 4 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2020-09-26 18:21

åh det är inget du behöver oroa dig över! du får sövmedel och efter 2 sekunder är du helt däckad, och vaknar sen upp på uppvaket så då är du opererad och klar! 😊 väldigt skönt faktiskt.. du märker inte ens när du rullar in på operationen för du somnar direkt när du får narkosen. har aldrig upplevt nån hallucination eller mardröm.. menar dom att man får hallucinationer när man vaknar ur narkosen?
hoppas att din kirurg kan stilla din oro, tycker du ska ta upp det på konsultationen 🥰 kanske kan biverkningarna bero på vilket sorts sövmedel man får?

27 år
0 barn
155 cm, 55 kg

vill göra bröstförstoring, botox i käkar, ögonlocksplastik och buccal fat removal

BH-storlek: 75c
Önskar: större och mer fasta
konsultation 22/9 Patrik höijer på nordiska kliniken
operation bröstförstoring 16/1
konsultation buccal fat bokad 24/4

2023, January 17 - 22:40
DrömBrösten
DrömBrösten's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-04 01:31

soffans wrote:

åh det är inget du behöver oroa dig över! du får sövmedel och efter 2 sekunder är du helt däckad, och vaknar sen upp på uppvaket så då är du opererad och klar! 😊 väldigt skönt faktiskt.. du märker inte ens när du rullar in på operationen för du somnar direkt när du får narkosen. har aldrig upplevt nån hallucination eller mardröm.. menar dom att man får hallucinationer när man vaknar ur narkosen?
hoppas att din kirurg kan stilla din oro, tycker du ska ta upp det på konsultationen 🥰 kanske kan biverkningarna bero på vilket sorts sövmedel man får?

Tack! Hoppas det blir just så enkelt när den dagen väl kommer.
Ja, de menar att man kan få hallucinationer kort efter operationen och att det bl.a. är därför man inte bör sova ensam första natten.

2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg 

Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Strl efter op:  ?

Annons
2023, January 18 - 18:10
Jenny81
Jenny81's picture
Offline
Last seen: 9 months 1 week ago
Brons
Joined: 2023-01-09 20:54

Så då vart det några dar sedan min operation (fredag 13/1) vaknade upp och allt kändes bra .åkte hem och fick en helvetesnatt med värk.tog värktabletter. Både lördag och söndag natt.(dock så kände jag mig helt uppsvullen på ryggen och läkningsbh skar in i huden)så i måndags ringde jag akutnr till dom för det kändes inte alls bra.fick åka akut till kliniken och mkt riktigt de hade satt på mig en för liten läkbh som gjorde att ryggen och Skuldrorna svullnade upp och det skar in i huden överallt.fick större stl och samt några xtra släkarbh med mig hem. Dock har jag fortfarande ont i korsrygg och skuldror men blivit betydligt bättre. Jag tar enbart sedan igår alvedon på dagen och innan sovdags alvedon samt 1 citadon men för mig är det i stort sett omöjligt att sova pga ryggen somnar väl runt 4-5på morgonen och sover.tills halv 7 då barn ska till skola. Kan inte ligga eller sitta då det gör ont efter en stund.köpte 2 olika sortes nackkuddar och den ena har väl hjälpt mig lite.i måndags bär jag akut fick in på kliniken fick jag även se en skymt av mina nya bröst och jag är så nöjd..verkar även som såren läker bra ska dit fredag och kolla läkningen.längtar så tills all denna värk försvinner snart så man orka leva vanlit igen

2023, January 20 - 21:07
Tingeling123
Tingeling123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-09 14:47

soffans wrote:

nu är operationen äntligen gjord och kom hem igår från kliniken 😍😍 allt gick superbra, var dock skitnervös när jag åkte dit men det gick över när jag kom dit och blev istället jättepirrig 🤣 konstig känsla, svårt att beskriva men hade absolut inget att vara orolig över, alla var jättegulliga och tog hand om mig! kändes bra och är hittills jättenöjd med allt!! ser fram emot läkningen nu och att allt ska gå bra 🙏 känner mig trött idag och har ont, vågar knappt känna efter eller titta på brösten..ligger och vilar och låter kroppen återhämta sig 😅

Åh nyfiken på att höra mer, jag har konsultation hos Patrik Höijer på fredag. Hoppas du blir nöjd :)
Vad valde du för implantat och storlek?

42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra

Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.

Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.

Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.

2023, January 20 - 21:18
Äggulan
Äggulan's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-11 11:31

Hej! Jag har ett bröstlyft bokat den 23/1. Börjar bli riktigt nervös nu! Är det någon mer som ska göra lyft utan implantat?

2 barn, 25, 155 cm, 63kg
Bröstlyft/förminskning
Konsultation 10/12-22 Martin Halle , art clinic
Konsultation 10/12 Anna von Platen, Estetiska institutet
Op bokad 23/1-23, estetiska institutet

Annons
2023, January 24 - 16:57
DrömBrösten
DrömBrösten's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-04 01:31

Äggulan wrote:

Hej! Jag har ett bröstlyft bokat den 23/1. Börjar bli riktigt nervös nu! Är det någon mer som ska göra lyft utan implantat?

Hur gick det?

Nu har jag bokat operationstiden. Den 22:a februari blir det nya bröst 😊

2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg 

Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Strl efter op:  ?