Annons
11 posts / 0 new
Last post
#1 2025, May 12 - 10:17
Lillsol
Lillsol's picture
Last seen: 4 hours 1 min ago
Silver

Operationstid bokad 27/5 Mia Femtech

Hellu! Jag har sökte efter en sån här tråd själv så jag tänker att jag startar den själv helt enkelt. Att hitta information inför en OP/ btöstförstoring har visat sig vara svårt så hit hoppas jag att ni nyfikna vänder er men också ni som vill dela med er av tiden inför och just efter Mia tekniken (eller liknande op framför muskeln med mindre inlägg).

Jag ska göra min första plastikoperation den 27/5 och jag vill veta mer om vad man gör inför själva op. Jag fick ett dokument från VK (ViktoriaKliniken) om att inte äta E-vitamin, vitlök mm inför samt inget nikotin flera veckor innan mm. Jag snusar, fick mitt datum bekräftat i lördags och jag vet ärligt inte om jag kan sluta snusa så snabbt, jag har dock dragit ner från en dosa om dagen till max 4 om dagen - snusar nikotinfritt så mkt jag kan - men jag undrar hur illa det är då själva Mia ingreppet inte är så vidare värst invasivt. Och sen fick jag läsa att man ska duscha i sån tvål inför, både dagen innan och samma morgon- har ni alla fått göra det? Alltså även med Mia? Sköna kläder efter op, hur ont har man efter Mia? Jag har två KS i bagaget och jag var på benen himla fort, hade aldrig speciellt ont - var kanske lite svag men inte mer än så.

Hur hade ni det inför op? Och direkt efter?

3 barn, 38 år, 176 cm, 56 kg

Bröstförstoring
Konsultation 7/5-25 och 26/5-25 Dr. Marie Jaeger, Victoriakliniken
Op 27/5-25 Dr. Marie Jaeger, Victoriakliniken - Preserve (framför bröstmuskeln) Motiva Ergonomix 2, Demi, 250 cc
Strl före op:
Midja: 64,5 cm
Under byst: 74,5 cm
Bystmått: 78 cm
Höftmått: 90 cm
Strl efter op: gissar på en liten C kupa eller stor B

Annons
2025, May 12 - 11:58
Kinga
Kinga's picture
Last seen: 18 hours 35 min ago
Silver

Hej! Jag har ocskå en Mia operation inbokad samma vecka som du på VK, så det blev Mia till slut ändå, vad roligt! Vilken storlek kom ni fram till? Ska du göra som Mia kandidat eller till fullt pris? Är du nervös? Jag är super nervös. Jag undrar ocskå lite mer med det man ska undvika att äta.

23 år, 163cm, 49 kg
75 B
Strl före op: 75b

2025, May 12 - 18:20
Lillsol
Lillsol's picture
Silver

Kinga wrote:

Hej! Jag har ocskå en Mia operation inbokad samma vecka som du på VK, så det blev Mia till slut ändå, vad roligt! Vilken storlek kom ni fram till? Ska du göra som Mia kandidat eller till fullt pris? Är du nervös? Jag är super nervös. Jag undrar ocskå lite mer med det man ska undvika att äta.

Men så spännande, jag gör det till fullt pris (har inte fått någon annan information iallafall :-) ) du då? Eftersom att jag bor så långt bort ska vi ses eftermiddagen innan och då bestämma storlek osv. Men jag hoppas 195 ska funka, skinnet finns iallfalla 😆

Inte så nervös än, men lär ju bli kvällen innan. Försöker tänka att det är som att operera nageltrång. Snabbat är det gjort! Men sen är jag nervös över känslan att brösten ska få en vikt, 8 år sedan sist (full av mjölk då). Jag bara längtar efter att ha klänning på mig, har ju xs på alla toppar men fyller liksom aldrig ut över brösten så det blir otroligt spännande att bära upp kläder. Att kunna ha en jacka till hösten igen och formen av bröst där under blir synlig, omg! Älskar små bröst men just nu är mina bara tomma skinnpåsar..

Bröstförstoring
Op 27/5-25 Dr. Marie Jaeger, Victoriakliniken - Mia Femtech (framför bröstmuskeln)
Strl före op: använder inte bh i nuläget
Strl efter op: förhoppningsvis en utfyllnad med 195

2025, May 13 - 00:07
Kinga
Kinga's picture
Silver

Okej, jag ska göra som kandidat, då får man ett reducerat pris 75 ist för 95 och då kollar andra kirurger på. Jag vill också ha 195 men är rädd att det blir för stort , jag velar mellan 195 och 170 demi, jag har lite bröst fast bara med underpool och volym på sidan men inget i mitten eller upptill sen har jag väldigt smal överkropp så mina revben syns också, är liten i kroppen och smal. Jag förstår precis vad du menar med kläderna, vill också ha det. Vet du om man kan få endast lokalbedövning? Har du opererat dig nångång?

23 år, 163cm, 49 kg
75 B

Annons
2025, May 13 - 10:27
Lillsol
Lillsol's picture
Silver

Jag blev också erbjuden kandidat men jag har uppfattat det som att det bara sker en dag i månaden och inte just den 27 (men jag kan ha fel). Vilken dag har du OP planerad? Jag har sagt till att jag bara vill ha lokalbedövning men man erbjuds sedering, lättare narkos, och jag tror det kan vara bra om man är allt för nervös - jag ska fråga om man får ta lugnande, fick utskrivet när jag gjorde MR för min rygg - det räcker för mig 🙂

Detta blir min första plastikoperation- här förr med kejsarsnitt två ggr så jag tänker att det här blir som en dans på rosor 😄

Hur känner du, vill du bli sövd eller lite trött och dåsig inför?

Jag testade att fylla två påsar med ris igår, blev så fint med bh på men i min hjärna så tror jag inte att det kan bli så ”stort” haha, som att jag tror de ska lägga in en jordgubbe i vardera bröst ungefär. Haha längtar ihjäl mig, längtar du också? Tänk dig nästa sommar, när de läkt och verkligen hamnat på plats, kommer att gå all in på fina badkläder och klänningar 😆

Bröstförstoring
Op 27/5-25 Dr. Marie Jaeger, Victoriakliniken - Mia Femtech (framför bröstmuskeln)

2025, May 13 - 11:32
Kinga
Kinga's picture
Silver

Skriver PM till dig ☺️

23 år, 163cm, 49 kg
75 B

2025, May 19 - 15:23
Sammis
Sammis's picture
Last seen: 6 days 2 hours ago
Brons

Hej,

Jag har också min Mia-Femtech bokad 28 maj hos Marie kl. 07:00 och jag är supernervös inför resultatet.
Vad har ni för kupa idag`? Jag har C kupa med lite häng och de behöver volym.
Har ett tåg bokat till Växjö 13.30 så hoppas jag är pigg efter haha.

Annons
2025, May 20 - 11:06
Kinga
Kinga's picture
Silver

Hej!
Jag har skickat PM till dig ☺️

23 år, 163cm, 49 kg
75 B

2025, May 22 - 18:18
Lillsol
Lillsol's picture
Silver

Men så kul att vi är fler! Jag har just pratat med Marie (efter flera vändor med mail om vad jag vill uppnå; bilder, mått osv.) och det blir ABBA för mig den 27e just för att jag har så urammade bröst, en väldigt liten A cupa där det enda som fyller cupan är körtlar och löst skinn 😆 Jag längtar så galet och ser fram emot att åka hem med nya bröst på tisdag!

Bröstförstoring

2025, May 23 - 12:07
Kinga
Kinga's picture
Silver

Vad är skillnaden på ABBA och Mia? ☺️

23 år, 163cm, 49 kg
75 B

Annons
2025, May 24 - 00:12
Lillsol
Lillsol's picture
Silver

Med ABBA går man in i bröstvecket och blåser upp ballongen likt Mia men man kan välja fritt i storlekarna - jag behöver som sagt fylla ut med mer än 195 för att det ska se bra ut. Men fortfarande under lokalbedövning och över muskeln (hade hoppats på ärr i armhålan men men, det här blir nog bäst utifrån mina förutsättningar).

Kan inte bestämma mig om jag ska köra med Motiva Ergonomix2 DEMI eller FULL bara.. vill ju att resultatet ska se naturligt ut men samtidigt ha en form framifrån och från sidan men jag tycker nog att bröst som är runda o fina framifrån är finare än när de putar ut så väldigt från bröstkorgen så just nu lutar det mot DEMI 380cc (jag tror ett implantat på 12 cm i bredd passar min bröstkorg absolut bäst)

Men som jag pinnat bröst på Pinterest 😂😂😂

Bröstförstoring
Op 27/5-25 Dr. Marie Jaeger, Victoriakliniken - ABBA (framför bröstmuskeln)
Strl före op:
Midja: 64,5 cm
Under byst: 74,5 cm
Bystmått: 78 cm
Höftmått: 90 cm
Strl efter op: önskar ett bystmått på 88-98cm