Annons
136 posts / 0 new
Last post
2022, February 2 - 21:37
Belle
Belle's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2020-12-05 11:45

Man ska väl tvätta sig med tvål som descutan (heter den så?) och hibiscrub, som är bakteriehämmande. Mindre risk för infektioner men man blir torr som fnöske efteråt :)
Man tvättar hela sig plus hår kvällen innan och sedan duschar man på morgonen igen med samma tvål. På morgonen slipper man tvätta håret och det tackar det för.

1 barn, 44 år, 161 cm.
Jag gör research inför en stor bukplastik och eventuellt bröstlyft. Kanske blir en mommy makeover om jag ändå måste under kniven. Har liten kontakt med mina magmuskler och kan inte gå eller stå för länge utan ryggont vilket är mitt största problem om man bortser från de psykiska problem jag har över hur magen ser ut.

2022, February 3 - 03:55
EnglaEmmy
EnglaEmmy's picture
Offline
Last seen: 1 year 9 months ago
Silver
Joined: 2020-05-28 18:50

Till mig sa dem att jag bara skulle tvätta mig som vanligt på morgonen och sen skulle de tvätta på operationsbordet.

Men nu är Ääntligen gjort!!! Jag var så galet nervös haha, mestadels för att lämna över kontrollen så mycket. Men det gick bra, har ju inte fått se resultatet dock.fick byta om och sen lägga mig i uppvakssalen och få infart i armen av narkossköterskorna samt lite blandade mediciner mot smärta, koagulerande medicin och mot illamående. Narkosläkaren kom och pratade, han var så jäkla rar och gullig. Sen in till dr Oya för att rita, frågade lite om hur hon skulle göra med vårtgårdarna eftersom de ser ovala ut idag men hon sa att hon skulle försöka få till det så bra hon kunde med tanke på hur huden bär bröstens vikt. Jag bara skakade av nervositet när hon ritade. " jag tror vi kör in och söver dig direkt du är så nervös skojade hon". Så sen fick jag hoppa in på operationsbordet. Det såg så proffsigt ut med alla människor och de var så rara och klappade mig och sa att det skulle bli så fint och jag skulle njuta och tänka på något fint. När de sa till mig att andas i den där masken så märkte jag först inget och undrade hur jag skulle kunna somna av det här. Sen kom det! Värsta ruset och sen var jag borta på en sekund och vaknade lite senare så fint. Hade först inte så ont utan det kom en stund efter jag vaknat, som värst kanske jag var uppe på en fyra på smärskalan. Sa till sköterskan och hon gav mig en morfin-light tablett sen hade jag inte ont alls. Somnade lite och när jag vaknade och kände mig klar så fick jag information och kunde åka hem. Har inte haft särskilt ont heller. Så nu blir det till att vänta på resultat. Men för operationens skull hade jag lätt kunnat göra det igen utan att vara sådär nervös.

Planerar Bröstlyft.
30 år, 2 barn, 166 cm lång, 60 kg.
Nuvarande stl: 75D
Konsultation på Victoriakliniken 2020
Konsultation strandliniken 2021
Operation på strandkliniken 2022 19/1

2022, February 3 - 11:31
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

RoxyAA wrote:

Fick höra av en kollega som också opererat sig som har byggda naglar att det handlar om syresättningen. Tydligen så visar kroppen tydligt om man inte syresätter sig tillräckligt genom att bli blå under naglarna. Har man då byggda naglar så ser man inte detta.

Men vad intressant! Inte en siffra rätt från mitt håll, haha.

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17

Annons
2022, February 3 - 11:32
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

EnglaEmmy wrote:

Till mig sa dem att jag bara skulle tvätta mig som vanligt på morgonen och sen skulle de tvätta på operationsbordet.

Men nu är Ääntligen gjort!!! Jag var så galet nervös haha, mestadels för att lämna över kontrollen så mycket. Men det gick bra, har ju inte fått se resultatet dock.fick byta om och sen lägga mig i uppvakssalen och få infart i armen av narkossköterskorna samt lite blandade mediciner mot smärta, koagulerande medicin och mot illamående. Narkosläkaren kom och pratade, han var så jäkla rar och gullig. Sen in till dr Oya för att rita, frågade lite om hur hon skulle göra med vårtgårdarna eftersom de ser ovala ut idag men hon sa att hon skulle försöka få till det så bra hon kunde med tanke på hur huden bär bröstens vikt. Jag bara skakade av nervositet när hon ritade. " jag tror vi kör in och söver dig direkt du är så nervös skojade hon". Så sen fick jag hoppa in på operationsbordet. Det såg så proffsigt ut med alla människor och de var så rara och klappade mig och sa att det skulle bli så fint och jag skulle njuta och tänka på något fint. När de sa till mig att andas i den där masken så märkte jag först inget och undrade hur jag skulle kunna somna av det här. Sen kom det! Värsta ruset och sen var jag borta på en sekund och vaknade lite senare så fint. Hade först inte så ont utan det kom en stund efter jag vaknat, som värst kanske jag var uppe på en fyra på smärskalan. Sa till sköterskan och hon gav mig en morfin-light tablett sen hade jag inte ont alls. Somnade lite och när jag vaknade och kände mig klar så fick jag information och kunde åka hem. Har inte haft särskilt ont heller. Så nu blir det till att vänta på resultat. Men för operationens skull hade jag lätt kunnat göra det igen utan att vara sådär nervös.

Vad skönt att det gått så bra, låter som att du har haft en jättebra upplevelse! Lycka till med läkningen nu. laugh

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17

2022, February 3 - 19:17
RoxyAA
RoxyAA's picture
Offline
Last seen: 2 years 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-12-17 19:09

Så härligt att höra EnglaEmmy att allt gått så bra! Spännande att få höra vidare hur du läker och mår samt om ditt resultat blir som du hoppats på :)
Längtar själv som en tok till min OP!

48 år, 58 kg, 2 barn.
Bröstförminskning och bröstlyft år 2000 utfört av Björn Arnljots. Supernöjd med resultatet och ärr.
Är intresserad av att förnya då ålder, amning och gravitation har satt spår.
Kan tänka mig att förminska ytterligare. Ev ta ut mer av egen vävnad och sätta in ett litet inlägg eller bara ett förnyat lyft. Konsultation 20 januari 2022 Citadellkliniken.

2022, February 3 - 21:37
Alex12017
Alex12017's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 months ago
Brons
Joined: 2021-10-29 10:08

Åh så skönt att höra att allt gått bra EnglaEmmy! Det lugnar mina nerver lite inför min operation på måndag!
Så spännande att höra hur närmsta dagarna känns för dig!

Jag frågade ang dusch med tex hibiscrub och sköterskan sa att jag ska duscha hemma och tvätta håret, komma dit hel och ren utan produkter. Sen tvättar dom mig där innan operation.
Naglar sa hon - ta bort nagellack om du har det. Men har du precis gjort akryl så brukar det gå fint ändå. Vi har superbra narkosläkare här.
Men jag kommer ta bort mina naglar i helgen, håller med om att det känns mest hygieniskt att ha korta naglar när man ska ta hand om sår.
I helgen blir det att hålla mig hemma och undvika att bli sjuk :). Måndag kl 9.30 ska jag vara på plats!

1 barn, 40 år, 165 cm, 62kg

Bröstlyft
Konsultation 26 november Magnus Hober Improva
Op 7/2 Magnus Hober improva
Storlek 75 C

Annons
2022, February 4 - 15:26
Kaktusen
Kaktusen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2022-01-07 01:56

Alex12017 wrote:

Åh så skönt att höra att allt gått bra EnglaEmmy! Det lugnar mina nerver lite inför min operation på måndag!
Så spännande att höra hur närmsta dagarna känns för dig!

Jag frågade ang dusch med tex hibiscrub och sköterskan sa att jag ska duscha hemma och tvätta håret, komma dit hel och ren utan produkter. Sen tvättar dom mig där innan operation.
Naglar sa hon - ta bort nagellack om du har det. Men har du precis gjort akryl så brukar det gå fint ändå. Vi har superbra narkosläkare här.
Men jag kommer ta bort mina naglar i helgen, håller med om att det känns mest hygieniskt att ha korta naglar när man ska ta hand om sår.
I helgen blir det att hålla mig hemma och undvika att bli sjuk :). Måndag kl 9.30 ska jag vara på plats!

Lycka till! Kommer gå jättebra. Skönt att de låter så lugna och trygga!

Ålder: 33 år, Längd: 173 cm, Vikt: ca 73 kg, Barn: 0
Intresserad av: Bröstlyft. 
Hade: Assymetriska 75D-E, nästan bara tomt skinn kvar efter massiv viktnedgång. En bröstvårta pekade nedåt och vårtgårdarna var utsträckta och ojämna. 
Hoppas på: Normala, symmetriska bröst, helst C-kupa. Ser lovande ut än så länge! 
Klinik/Läkare: 
Konsultation Nordiska kliniken/Patrik Höijer 2022-09-02 
Konsultation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-09-07
Operation Art Clinic Uppsala/Anders Liss 2022-10-17

2022, February 6 - 12:53
EnglaEmmy
EnglaEmmy's picture
Offline
Last seen: 1 year 9 months ago
Silver
Joined: 2020-05-28 18:50

Stort lycka till Alex1207! Det kommer gå kanon!! Kommer vara så skönt bara det är gjort.

Det har varit fyra dagar av väntan för mig här. Den där gördeln har varit väldigt jobbig att bära eftersom mina skuldror åkt fram har jag gått helt krum i ryggen. Har haft lite ont emellan men tar man värktabletter är det väldigt uthärdligt. Jobbigt att sova på rygg är det också. Tacksam över att jag får så mycket hjälp av killen.

Idag fick jag ta av gördeln för att duscha. Kunde få ett första intryck också. De är så mycket lyfta. :) Det är helt otroligt hur hon fått till det. Höger bröst är lite knöligt/buckligt upptill men tror det beror på trycket från förbandsbhn. Vänster bröst är helt jäkla perfekt. Jag är lite lättad. Ska ha gördeln fram till torsdag. Sen får jag prova en läkbh på kliniken.

Planerar Bröstlyft.
30 år, 2 barn, 166 cm lång, 60 kg.
Nuvarande stl: 75D
Konsultation på Victoriakliniken 2020
Konsultation strandliniken 2021
Operation på strandkliniken 2022 19/1

2022, February 7 - 21:25
Alex12017
Alex12017's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 months ago
Brons
Joined: 2021-10-29 10:08

Tack snälla Kaktusen och EnglaEmmy!

Operationen gick bra idag! Skulle vara på kliniken 9.30. Fick mitt rum, bytte om till den fina vita skjorta och fick mina tabletter. Sen väntade jag, och väntade och väntade. Vid 12 kom en sköterska in och sa att de var försenade pga operationen innan :(.
Men vid 13.30 kom Magnus in och ritade på mig och sa det kommer bli snyggt det här :). Sen kom narkosläkare och ställde lite frågor, fick gå och kissa sen in på operationssalen. Jag var ju rätt nervös för narkosen men det behöver man ju verkligen inte vara! Först lite smärtstillande och sen sa narkosläkaren att snart kommer du sova. Vaknade sen på mitt rum av att sköterskan väckte mig. Då var kl ca 16.
Fick mackor och kaffe, tog en stund att få mig dem, mådde lite illa. Men det gick över rätt fort och nu mår jag bra. Känner ingen smärta alls. Ska sova kvar och det är så mysigt. Känns som jag är på hotell med roomservice. Nattsköterskan är så gullig. Alla som jobbar här är så omtänksamma och gulliga. Vill stanna hela veckan haha.
Magnus kom in innan han slutade för dagen och sa att operationen gått jättebra! Han ska komma in imorgon innan jag åker hem. Sköterskan öppnade och tittade och kände lite på brösten och allt såg bra ut. Skönt!
Har en läkningsbh bu, men ingen gördel som du EnglaEmmy.

1 barn, 40 år, 165 cm, 62kg

Bröstlyft
Konsultation 26 november Magnus Hober Improva
Op 7/2 Magnus Hober improva
Storlek 75 C

Annons
2022, February 8 - 20:07
EnglaEmmy
EnglaEmmy's picture
Offline
Last seen: 1 year 9 months ago
Silver
Joined: 2020-05-28 18:50

Men fy så hemskt för dig att ligga och vänta så där länge. Vilken plåga! Men skönt att det i alla fall gick bra sen, spännande att vänta på att få se resultatet.

Skönt att du får vara kvar över natten och bli ordentligt ompysslad! Nu får du läka ordentligt. Ska få en bh på torsdag. Längtar för gördeln kliar så förbaskat. Sen att det är läkande sårskorpor kliar ju också.

Planerar Bröstlyft.
30 år, 2 barn, 166 cm lång, 60 kg.
Nuvarande stl: 75D
Konsultation på Victoriakliniken 2020
Konsultation strandliniken 2021
Operation på strandkliniken 2022 19/1