Annons
1 post / 0 new
#1 2016, July 29 - 21:59
Marina
Marina's picture
Offline
Last seen: 3 days 17 hours ago
Moderator
Joined: 2010-04-14 19:00

Vitalhälsa AB - varning för ful försäljningsmetod

Jag blev uppringd av en tjej som sa att jag blivit utvald att få ta del av ett erbjudande. DET vet man ju är trams, klart de säljer till all ade kan, men hur det nu var kunde jag få ett presentkort på t ex Willys för 500 kr om jag tecknade ett abonnemang på deras Burner. Jag tyckte det lät för bra för att vara sant och ställde därför väldigt tydliga frågor för att fatta att jag SKULLE få detta presentkort, bara jag tecknade abonnemanget som sedan inte hade nån uppsägningstid utan kunde sägas upp omgående om jag önskade. Jag tänkte jag kunde prova då, för jag hade inget att förlora. Annars brukar jag inte ens lyssna på den här typen av försäljning, vet inte varför jag gjorde det den här gången.

Men fick jag något presentkort? Inte då. Och nyligen kom min andra försändelse kapslar.
Dessutom är Burner väldigt dyr med tanke på de helt vanliga ingredienserna grönt te, koffein, mm. 298 kr för en månadsförbrukning à 60 kapslar.

Jag ringde upp kundtjänst och undrade när presentkortet skulle komma. Då svarade de att om jag hade tillhört de lyckliga som skulle få ett överhuvudtaget, skulle det ha kommit med den första försändelsen! Och varför ringde jag först nu, och varför hade jag inte tagit reda på när det hade bort komma, om jag ändå frågade så mycket annat?

Pratade med kundtjänstchefen Daniel, och deras policy är att inte spela upp de inspelade kvittona i telefon och tyvärr hade man en handälggningstid på 4 veckor för att få fram dem överhuvudtaget, men jag insisterade. men det kan mycket väl vara så slipat att hon som ringde vid inspelningen uttryckte sig annorlunda om erbjudandet.
Om nån efter en föregående tydlig förklaring av att man ska få det där kortet sen vid själva inspelningen säger exempelvis "du har nappat på ett erbjudande där du kan få ett presentkort", är det ju inte säkert att man observerar att de faktiskt medvetet lurar en.

Oavsett vad som sedan kan bevisas vill jag varna er för Vitalhälsa, för det är rent bedrägeri, jag vet vad hon sa till mig. Och det är deras egna säljare, inte nån inhyrd firma, så mycket kunde Daniel tala om.

Nu ska de återkomma till mig om fyra veckor så jag kan få en mailad kopia av "överenskommelsen". 
Det ska bli intressant...

 

Moderator, medlemsansvarig och delägare i POF.
50 år, 164 cm, 66 kg
Ca femton års trasslig brösthistorik som finns beskriven i min profil, som ligger till grund för mitt engagemang i POF.
Missa inte att det är ett nytt POF på gång och att POF behöver ha en aktuell mailadress till er för att ni ska kunna logga in när det är dags (ca kvartal 2 2024, är prel.planen)! Dubbelkolla gärna i er profil, så att ni verkligen får mail till den adress ni har registrerat.

Annons
Annons
Annons
Annons