2025, April 21 - 23:10
Motiva 245 mini
Hej,
Opererar mig nästa vecka och efter konsultation landade vi i Motiva rund 245 mini, nu efter extremt mycket googling är jag osäker om jag hade velat ha Demi istället. Är 164cm väger 53kg och är väldigt vältränad, mina bröst idag är som försvunna efter ammat två barn. Bröstlyft kommer jag göra, men hur ska man tänka med mini eller Demi. Vill inte att brösten ska bli för stora och jobbigt att träna osv i men vill ändå få fina runda bröst som är fylliga. Hjälp? Någon som ändrat sig från mini till Demi eller som är väldigt nöjd med mini?
—
2 barn, 35år, 164cm, 53kg
Bröstförstoring
Konsultation Anna Von Platen Estetiskainstitutet
245 cc Demi eller mini bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 D (ej utfylld)
Strl efter op: ?
Annons
Hej,
Kanske mina erfarenheter kan hjälpa. Jag har lagt in Motiva round 320 cc i demi profil. Jag anser att det är en ganska moderat förstoring i kläder. De upplevs inte mycket större visuellt jämfört med när jag bar push up ( som förstorar 1-2 kupor) innan, men för den som vet ser de mycket fylligare ut och kläderna sitter mycket bättre. På bilder syns det skillnad när jag bär samma plagg så det ÄR en skillnad även i kläder men den är inte iögonfallande.
Naket samt i underkläder / bikini upplevs de stora runda och fylliga och jag kan framhäva en rejäl klyfta och urringning. Igår provade jag en push up som gav en avsevärd storleksökning ( främst i profil) och då såg jag i mina ögon storbystad ut. Så det resultatet går att uppnå vid tillfällen när jag önskar det utseendet. Men jag ser e som som en fördel att jag kan välja mina tillfällen att vara lite mer bystig eller när jag vill se bara proportionerlig ut i en fyllig nätt byst.
Jag liksom andra har nog tänkt ”jag kunde valt större” men å andra sidan har jag fått en jättefin byst som är i linje med vad jag önskade. Jag är naturligt smal och högre projektion ( full profil) hade varit svår för mig att dölja att jag gjort en bröstoperation vilket känns skönt på jobbet.
I ditt fall tror jag dock inte du behöver vara rädd för att öka till demi då det fortfarande ger en moderat förstoring med risk att ångra dig att det syns för lite i kläder om du väljer mini. Motiva round ger ökad fyllighet i övre delen av bysten och ett runt utseende på brösten så det tror jag du kan uppnå även med mini. Men jag skulle nog absolut överväga demi om jag var du. Tror inte du kommer ångra dig! Men kom ihåg att även en opererad byst går att framhäva med push up så man kan vara flexibel :)
3 barnsmamma 42 år 168 cm 53 kg
Bröstförstoring 4/4 -25 Örjan Gribbe
Motiva round 320 cc framför muskeln
Före: urammad 75 A
Efter: BH 70 D / 65 F . visuell C-kupa i kläder
Jag kan bara hålla med vad Therese säger! Har också demi och kan ibland ångra att jag inte tog full (trots att jag inte vill att alla ska se att de är opererade). I kläder syns det ingen skillnad, hade också push up innan. Naken ser de fylliga och runda ut. Skulle absolut rekommendera demi framför mini. 245cc är ju inte heller så stort. Lycka till! 😍
37 år, 168 cm, 74 kg
Operation dec 2024, lyft och förstoring.
Implantat Motiva round, 425cc demiprofil
Klinik: Molding, Uppsala
Hej,
Jag har nästan exakt samma längd/mått som dig och jag hade motiva round demi 360cx som jag nyss tagit ut, främst pga att de gav komplikation i form av smärta men därtill att jag inte heller var nöjd med storleken. Var inte villig att göra fler korr för att få dem ”på plats” med hopp om att smärta skulle avta, när storlek och formen ändå inte kändes helt hundra och risken för ytterligare komplikationer ökar ju fler operationer som görs.
Nu planerar jag att sätta in mindre (lägre projektion) implantat så fort min bröstvävnad har återhämtat sig från komplikationer. Funderat på alternativ likt motiva mini med samma bredd som jag hade med demo.
Det jag upplevde med motiva round Demi är att de är ganska otympliga på en annars ganska nätt mem vältränad kropp. Jag tränar också mycket och upplevde dessa som stora, ivägen och tunga/skvalpiga. Vilket inte är super-härligt vid aktiva sporter. Jag har knappt någon egen bröstvävnad alls och dessa kändes inte alls harmoniska med min kropp.
Jag hade tidigare nästan samma storlek på implantat men dessa var av en annan typ (texturerade) och upplevde inte samma problem med dem då då satt mer på plats än skvalpade runt. Även om de var ungefär lika stora så blev det inte lika tungt och otympligt vid aktivitet.
Mitt tips är att fundera över vad som är viktigast för dig, att kunna ha en aktiv livsstil och ha bröst som matchar med den eller om det är viktigare att uppnå ett speciellt utseende/form, hur det ser ut i vissa kläder osv. Skulle även titta väldigt mycket på bilder, både med och utan kläder på folk med liknande förutsättningar som dig/liknande kroppstyp för att se vad du föredrar.
2001- Bröstförstoring - 280 mm Allergan soft touch
2006 - byte av implantat - 390 mm Allergan soft touch
2024 - mars - byte av i implantat inkl borttag av kapsel 360 cc Motiva demi
2024 -april - korrigering av asymmetri och smärta
2025 - januari - korrigering som tyvärr förvärrade asymmetri och mer smärta
2025 - april - Uttag implantat
Planerar att sätta in mindre implantat så fort vävnaden återhämtat sig
Stort tack för ett så himla utförligt svar, har bett kirurgen om nya bilder med Demi för att få en bättre uppfattning .
stort tack för en sådan utförlig beskrivning, just otydligheten jag är orolig för. För mig som tränar 5-6 ggr i veckan och det är min livsstil är jag rädd att det ska bli just otydligt, så större än 245 är jag inte ute efter däremot blev jag lite fundersam på demi istället för mini för att inte bli för ”platt” upptill. Är så svårt att få uppfattning på bilder då alla ser så extremt olika ut i slutresultatet
Mollie jag håller helt med dig om att implantaten ger en känsla av att man har något tungt på bröstet. När jag duschar vill jag liksom hålla upp dom typ 😅 och då har jag ”bara 320”. Och lägger man in mindre så kan man väldigt lätt göra dem större med push up. Nej det du skrev var en viktig poäng faktiskt att man ska ju leva kunna träna och vara aktiv med sina nya bröst. Man BLIR så fokuserad på storlek i denna process. Faktum var att jag inledde min bröstresa också med mindre implantat, så lite som 190 cc till och med. Jag är glad och ångrar dock inte att jag gick på demi. Men det är så galet att jag nu ens tänker på full profil bara för att det skulle ”synas mer i kläder”. Nej man ska nog verkligen fundera på vad man är ute efter och konsekvenser/ risker med olika beslut. Tror många går igenom en process direkt efter också att det blev för litet / för stort men att man sen landar i att det blev bra och absolut bättre än utgångsläget.
3 barnsmamma 42 år 168 cm 53 kg
Bröstförstoring 4/4 -25 Örjan Gribbe
Motiva round 320 cc framför muskeln
Före: urammad 75 A
Efter: BH 70 D / 65 F . visuell C-kupa i kläder
Hej, här har du en aktiv person som är väldigt nöjd med mini. Har Motiva Ergonomix2 mini 235cc till mina 170cm och 60kg. Skulle kalla de för ett par ”stora små bröst” :)
Jag efterfrågade utfyllnad efter amning och gillar små bröst, skulle säga att brösten ser fylliga och stora ut nakna, däremot i bikini syns de inte alls särskilt mycket.
Hoppas att det kan vara till hjälp och ge en känsla beroende på vad själv söker 😊
Hade Demi 325cc tidigare, finns bilder på både demi och mini på min sida om du vill se profilskillnaden. Allt gott!
2 barn, 35 år, 170 cm, 60 kg
Strl före op: 75B (urammade)
December 2023:
Hybridbröstförstoring Motiva Ergonomix2 Demi 325cc + 50g fett, Dr Marie Jaeger, Victoriakliniken
Mars 2024: Uttag av implantat då de blev för stora för mig
Mars 2025: Bröstop Motiva Mini 235cc hos Dr Marie Jaeger, Victoriakliniken
(all fett-transplantation till klyftan vid första op är kvar, positivt överraskad av det)
Perfekt att du finns så skillnaden kan ses på riktigt!
Jag har samma som du nu, men demi.
Inte tränad, inte lång så likheterna är nog enbart implantatet, haha :D
Blir mina något sånär som dina när dom är klara så skulle jag bli så lycklig! Precis vad jag vill ha, så fina.
Grattis till dig!
Bröstförstoring.
Fixa fyllnad till platta tråkiga bröst, är 50 år men inte redo att vara utan bröst än!
Har bestämt mig för Plastikakademien i Linköping.
Konsultation 28/2.
Operation 16/4.
Motiva Joy (ergonomix) demi 235cc framförplacering.
158cm, 57kg, 1 barn.
Storlek nu: fyller inte ut 80b.
Storlek tidigare i livet: 80c
Storlek efter op: hoppas på 80c igen
Hej Frsu, vad landade du i till slut och blev du nöjd?
2 barn, 164 cm, 52 kg
Bh-storlek innan op: 75A
Konsultation: Patrik Höijer på NK, han rekommenderade Motiva Ergonomix 2 260 cc mini baserat på bröstbredd men är orolig att det blir för stort samt lite ”hängigt” då jag gillar mina runda bröst som de är just nu.
Hej, jag landade tillslut i 245cc Demi istället för mini. Känns hittills som helt rätt beslut, men är så extremt svullen fortfarande och de sitter så högt upp pga svullnaden så är svårt att få en uppfattning ännu men förhoppningsvis blir jag bara ännu mer nöjd när de väl faller på plats.
2 barn, 35år, 164cm, 53kg
Bröstförstoring
Konsultation Anna Von Platen Estetiskainstitutet
245 cc Demi eller mini bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 D (ej utfylld)
Strl efter op: ?