Annons
15 posts / 0 new
Last post
2025, May 7 - 04:32
Noa
Noa's picture
Last seen: 1 week 2 days ago
Silver

Jag valde mini och är fortfarande nöjd med beslutet. :) Vet dock inte vilken utgångspunkt du har men jag har fylliga och lagom stora för min längd och vikt.

0 barn,160 cm, 52 kg, 30 år (OP-bilder)
Bröstförstoring
Konsultation: 6/8 Patrik H., Nordiska Kliniken
OP: 25/9 2018 Patrik H., Nordiska Kliniken
275 cc Motiva ergomix mini, bakom bröstmuskeln, via armhåla
Strl före OP: 70A
Strl efter OP: 65D (Freya stödbh), visuellt är det mer en C. Nu, 2 år efter OPn, har jag ca 70D, beroende på märke och modell.

2025, May 7 - 10:09
Cicci H
Cicci H's picture
Last seen: 2 days 6 hours ago
Brons

Följer denna tråden då jag har op bokad nästa vecka på NK hos Pehr Sommar. Efter första konsultationen var jag inställd på Motiva 220 mini (NK light metoden med implantat framför muskeln) men börjar nu fundera på om jag borde gå upp till 245 mini eller rent av köra demi. Jag har en ny konsultation bokad om ett par dagar så jag kan prata igenom alternativen igen. Det blir kanske att jag landar i 220 mini men vill iaf undersökt saken en gång till innan det är dags för op. Är liten och nätt i kroppen och har tidigare haft 70c men nu utammad och fyller ej ut gamla bh:ar. Någon annan som går i samma tankar?

2025, May 7 - 10:14
Cicci H
Cicci H's picture
Last seen: 2 days 6 hours ago
Brons

Hur känns det nu efter ytterligare någon dag, har svullnaden lagt sig något och hur upplever du återhämtningen?

Annons
2025, May 7 - 15:52
Frsu
Frsu's picture
Last seen: 4 days 5 hours ago
Brons

Cicci H , jag var i precis exakt samma tankar var helt inne på 220cc mini först efter första konsultationen. Sedan efter lite funderande och test av gamla BH med ristest landade jag i 245cc mini då även kirurgen menade att mellan dessa två storlekar skiljer det väldigt lite. Men väl hemma 1-2 veckor innan operation fick jag så himla ångest om det var för litet osv då varje människa jag pratade med reagerade med ”oj vad litet” detta gjorde mig så förbryllad i hur ”ovanligt” det verkar men visste vad jag ville ha för resultat, jag ville tillbaka til mina bröst jag hade innan amning och viktnedgång som tömt dem helt jag var inte ute efter stora bröst utan ”fasta, små, fylliga” efter bilder här som hjälpte och ny 3d bilder med Demi och prat med min kirurg som sa att om jag ska ha Demi rekommenderades 245 eller absolut max 265 för att de inte ska tyngas ner i förhållande till min kropp landade jag i 245 Demi pga jag ville fylla även lite mer upptill där jag var helt platt! Jag är verkligen nöjd med mitt beslut och att jag tog demi just för att det skapade den lilla extra volymen upptill som jag önskade. Svullnaden går åt rätt håll men tror det är några veckor kvar innan det lagt sig.
Du gör helt rätt i att ta en extra konsultation för att kunna landa i det som känns rätt för dig.

2 barn, 35år, 164cm, 53kg

Bröstförstoring
Konsultation Anna Von Platen Estetiskainstitutet
245 cc Demi eller mini bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 D (ej utfylld)
Strl efter op: ?