Annons
61 posts / 0 new
Last post
2023, February 26 - 12:45
Helsjo
Helsjo's picture
Offline
Last seen: 10 months 4 days ago
Silver
Joined: 2022-11-03 08:06

CeCe wrote:

Hur mår ni alla nu? Jag undrar om ni har tips mot klådan som uppstår när man har denna tajta bh 24/7.

Mår också hyfsat, men har fått huvudvärk varje morgon vilket troligtvis beror på att jag ätit så mycket värktabletter. Bytt tejp första gången och det ser ut att läka väldigt fint. Har fått ett härligt blåmärke i underkant på vänster bröst. Känns som de fortfarande är lika svullna dock, ingen större skillnad. Ilar i mellanåt & jag tror det kan ha med nerver att göra. För sakta men säkert har jag fått lite känsel tillbaka. För övrigt inte speciellt ont utan bara väldigt ovan vid dessa otroligt stora bröst. Kommer sluta på en H eller J kupa vilket känns gigantiskt och jag är lite orolig att jag kanske kan tagit i lite i överkant, storleksmässigt. Äter inga smärtstillande längre och försöker röra på mig ordentligt med armarna utan att slita för mycket i ärren. Svårt att hitta ett mellanläge i aktivitet. Har nog gjort allt hemma nu förutom att dammsuga och bära tungt. Det är nio dagar sedan operation här nu. Brösten är extremt ömma…

Bröstförstoring, 32år, 173 cm lång & 67 kg,
BH-storlek innan op: 75D
BH-storlek efter op: 70J/75H
Mentor, HP, 500/550cc, utan lyft, framför muskeln.
Clinic Strömstad, Bo cederqvist

Konsultation: våren 2022
Bokad operation: 17/2 2023

2023, February 28 - 09:17
Helsjo
Helsjo's picture
Offline
Last seen: 10 months 4 days ago
Silver
Joined: 2022-11-03 08:06

Måste fråga er tjejer, även om ni kanske inte har lagt in lila stora implantat.

Är svullen ut mot revben armhåla i brösthöjd. Finns det någon annan som är det också? Är bara på ena sidan.

Bröstförstoring, 32år, 173 cm lång & 67 kg,
BH-storlek innan op: 75D
BH-storlek efter op: 70J/75H
Mentor, HP, 500/550cc, utan lyft, framför muskeln.
Clinic Strömstad, Bo cederqvist

Konsultation: våren 2022
Bokad operation: 17/2 2023

2023, February 28 - 10:16
Tingeling123
Tingeling123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-09 14:47

Jag är inte svullen mot revbenen men är öm mot revbenen, både mot armhåla och under brösten. Känns betydligt mer på min högra sida där man sytt in fickan. Var även höger sida jag hade ett sprucket implantat som upptäcktes.

Kanske du ska prata med kliniken om svullnad tillkommit på ett oroande sett.

42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra

Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.

Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.

Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.

Annons
2023, February 28 - 10:25
CeCe
CeCe's picture
Offline
Last seen: 10 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-01-10 16:04

Hmm, nej min svullnad är nog mer innåt från armhålorna eller hur man ska förklara mitt på bröstkorgen. Jag är dock inne i dag 7 efter OP. Läste att du har framför muskel jag har lagt in bakom.

3 barn, 35år, 163 cm, 56 kg
Bröstförstoring
Konsultation 30/12 Akademikliniken
Konsultation 12/1 Estetiskcentrum
Planerad Op 21/2 Estetiskcentrum
315 cc motiva erg bakom bröstmuskeln
Strl före op: knappt 75A
Strl efter op: 75C

2023, March 3 - 10:29
Tingeling123
Tingeling123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-09 14:47

Någon mer än jag som är otålig efter operationen?
Det har bara gått en vecka sedan jag opererades och är så fruktansvärt otålig på processens gång - vill att de ska droppa, sluta vara stenhårda, vill inte ha dem så svullna och vill bara veta hur mina nya bröst kommer se ut!! Usch det känns som såååå lång tid tills jag kan ha vanliga kläder och se hur de kommer se ut när de är ”färdiga” i kläder.
Har även liten oro över att de är för stora, för just nu är de mycket större än vad jag tänkt mig att de skulle vara, vilket gör mig obekväm :(
Men om svullnade lägger sig så de blir mindre så är jag glad… är lite därför jag är otålig.

42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra

Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.

Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.

Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.

2023, March 3 - 22:35
CeCe
CeCe's picture
Offline
Last seen: 10 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-01-10 16:04

Ja, jag vill nog också att svullnaden ska lägga sig. Men fick tips att ta antihistamin mot klådan. Ifall någon annan får det av denna supportbh och banden. Jag är hittills rätt ok med storlek, kanske hade velat ha lite större tom. Men jag hade inte så mycket plats i bröstkorgen, och jad hade behövt gå från full till corse. Och corse har jag hört att det inte är så ”naturligt” resultat.

3 barn, 35år, 163 cm, 56 kg
Bröstförstoring
Konsultation 30/12 Akademikliniken
Konsultation 12/1 Estetiskcentrum
Planerad Op 21/2 Estetiskcentrum
315 cc motiva erg bakom bröstmuskeln
Strl före op: knappt 75A
Strl efter op: 75C

Annons
2023, March 4 - 23:57
DrömBrösten
DrömBrösten's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-04 01:31

Jag är också otålig, men mest när det gäller ärren. Vill äntligen kunna gå utan tejpen och stöd-bhn, kunna ta på fina kläder, ehh. Den värsta svullnaden har lagt sig och brösten har droppat nästan färdigt nu. Jag hade ingen aning om att de droppar så snabbt när man har lagt implantaten framför muskeln. Det är ju dock inget att klaga på :D
Har ont i revbenen på vänstra sidan och så ser vänsterbröstet sämre ut överhuvudtaget. Underpoolen är rak och ser ut att sitta lägre ner än högerbröstets :/ Bröstvårtan är också lägre ner.

2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg 

Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Strl efter op:  ?

2023, March 5 - 08:35
Tingeling123
Tingeling123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-09 14:47

Känns bra att veta att vi är flera som delar dessa känslor.
@CeCe bra tips med antihistamin. Och om du inte ville ha för fejklook är det nog rätt val du gjorde. Men vem vet du kanske gör om dem i framtiden om du inte känner dig nöjd :)

Vad härligt @Drömbrösten att de nästan droppat. Jag har också ont i revbenen, så mycket! Det är typ den värsta smärtan för mig, det liksom ilar och ibland känns det som någon sågat av revbenen (konstig beskrivning men känns så).

42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra

Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.

Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.

Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.

2023, March 5 - 20:53
DrömBrösten
DrömBrösten's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-04 01:31

Tingeling123 wrote:

Känns bra att veta att vi är flera som delar dessa känslor.
@CeCe bra tips med antihistamin. Och om du inte ville ha för fejklook är det nog rätt val du gjorde. Men vem vet du kanske gör om dem i framtiden om du inte känner dig nöjd :)

Vad härligt @Drömbrösten att de nästan droppat. Jag har också ont i revbenen, så mycket! Det är typ den värsta smärtan för mig, det liksom ilar och ibland känns det som någon sågat av revbenen (konstig beskrivning men känns så).

Undrar vad detta kan bero på. Det kan väl inte vara så att kirurgen behövde luta sig mot revbenen under operationen?

2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg 

Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Strl efter op:  ?

Annons
2023, March 7 - 19:11
Tingeling123
Tingeling123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-09 14:47

DrömBrösten wrote:

Tingeling123 wrote:

Känns bra att veta att vi är flera som delar dessa känslor.
@CeCe bra tips med antihistamin. Och om du inte ville ha för fejklook är det nog rätt val du gjorde. Men vem vet du kanske gör om dem i framtiden om du inte känner dig nöjd :)

Vad härligt @Drömbrösten att de nästan droppat. Jag har också ont i revbenen, så mycket! Det är typ den värsta smärtan för mig, det liksom ilar och ibland känns det som någon sågat av revbenen (konstig beskrivning men känns så).

Undrar vad detta kan bero på. Det kan väl inte vara så att kirurgen behövde luta sig mot revbenen under operationen?

Nej, är tydligen ganska vanligt att det kan göra ont mot revbenen, beror tydligen på de styng som är inuti då man ser i flera lager. Men det gör nog förjävligt ont på mig :(

42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra

Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.

Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.

Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.