Annons
61 posts / 0 new
Last post
2023, February 15 - 13:24
Li23
Li23's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Brons
Joined: 2023-01-24 14:39

Mimmi18 wrote:

Jag opererades igår 10 februari hos Patrik höijer på Nk. Blev rekommenderad motiva round corse 410cc av Patrik och litade på honom. Var rädd att det skulle bli för stort men ser lovande ut nu även fast de är super svullna men jag har mått bra hittills, känns som extrem träningsvärk och de är värst på morgonen men sen när man kommer upp och för på sig lite så känns det bättre

Hej Mimmi!
Hur mår du idag efter några dagar. Hur känns det? hur gick det? Nyfiken! Är du nöjd? Storlek?
Jag ska opereras om en vecka och är skit nervös, hos Marcus Ehrström också på Nordiska.
:)

2023, February 15 - 13:30
CeCe
CeCe's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-01-10 16:04

Skrev fel datum det är ju den 21:e jag ska opereras :) det närmar sig nu..

3 barn, 35år, 163 cm, 56 kg
Bröstförstoring
Konsultation 30/12 Akademikliniken
Konsultation 12/1 Estetiskcentrum
Planerad Op 21/2 Estetiskcentrum
315 cc motiva erg bakom bröstmuskeln
Strl före op: knappt 75A
Strl efter op: 75C

2023, February 15 - 21:27
DrömBrösten
DrömBrösten's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-04 01:31

Lizeth wrote:

Mimmi18 wrote:

Jag opererades igår 10 februari hos Patrik höijer på Nk. Blev rekommenderad motiva round corse 410cc av Patrik och litade på honom. Var rädd att det skulle bli för stort men ser lovande ut nu även fast de är super svullna men jag har mått bra hittills, känns som extrem träningsvärk och de är värst på morgonen men sen när man kommer upp och för på sig lite så känns det bättre

Hej Mimmi!
Hur mår du idag efter några dagar. Hur känns det? hur gick det? Nyfiken! Är du nöjd? Storlek?
Jag ska opereras om en vecka och är skit nervös, hos Marcus Ehrström också på Nordiska.
:)

Vi kommer ligga på uppvaket samtidigt :) Min operation sköts upp till den 22:a.

2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg 

Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Strl efter op:  ?

Annons
2023, February 16 - 00:30
Mimmi18
Mimmi18's picture
Offline
Last seen: 1 week 3 days ago
Silver
Joined: 2023-01-13 00:58

Lizeth wrote:

Mimmi18 wrote:

Jag opererades igår 10 februari hos Patrik höijer på Nk. Blev rekommenderad motiva round corse 410cc av Patrik och litade på honom. Var rädd att det skulle bli för stort men ser lovande ut nu även fast de är super svullna men jag har mått bra hittills, känns som extrem träningsvärk och de är värst på morgonen men sen när man kommer upp och för på sig lite så känns det bättre

Hej Mimmi!
Hur mår du idag efter några dagar. Hur känns det? hur gick det? Nyfiken! Är du nöjd? Storlek?
Jag ska opereras om en vecka och är skit nervös, hos Marcus Ehrström också på Nordiska.
:)

Hej, operationen gick super bra, de är så omhändertagande på nordiska och är jätte nöjd med dom. Var jätte nervös när jag kom dit men såfort jag pratade med dom så blev jag lugn och kände mig trygg. Jag va nervös helt i onödan kände jag. Jag valde motiva round corse 410cc, patrik rekommenderade de så jag litade på honom men kan inte riktigt veta om jag är nöjd än eller inte eftersom de inte är så jätte fina nu i början. De är fortfarande jätte svullna och ser ut som fyrkanter men ska på återbesök på tisdag och få ett bröstband som kommer hjälpa. Idag 5 dagar efter så mår jag jättebra, känns som jag har återhämtat mig relativt snabbt och bra, de värsta är väll på morgonen när man legat still så länge men såfort man kommer upp går allt bra, och har slutat med de starka smärtstillanden och de gjorde jag dag 3 så nu tar jag bara Alvedon. Än så länge är jag jätte nöjd med hela upplevelsen/vistelsen där, de höll mig i handen när jag fick narkosen vilket jag va mest rädd för men de va verkligen inget läskigt över huvud taget.
Lycka till med din operation och hoppas du blir nöjd:)

Längd: 156
Vikt: 50 kg
Konsultation på nordiska kliniken hos Patrik höijer 2023/01/05.
Bröstförstoring inbokat 2023/02/10 hos Patrik höijer
Strl före op: 70a

2023, February 17 - 17:10
Helsjo
Helsjo's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 days ago
Silver
Joined: 2022-11-03 08:06

Nu har jag opererat mig, precis hemkommen. Dessvärre så blödde jag en del under operation (pga voxran jag äter troligtvis) så nu sitter jag här mer två dränage, ett i vardera bröst. Det är för att motverka att en blödning stannar o bröstet. Men än så länge verkar de helt lungt & det har inte kommit mycket blod alls. Imorgon blir det återbesök. Då skall vi ta bort dränen om allt ser bra ut & sätta bandage. Upplevelsen var grym, men jösses vad ont de gjorde när jag vaknade. Hade fått smärtlindring men den hade inte hunnit börja verka, så möjligt att det är därför.

Bröstförstoring, 32år, 173 cm lång & 67 kg,
BH-storlek innan op: 75D
BH-storlek efter op: 70J/75H
Mentor, HP, 500/550cc, utan lyft, framför muskeln.
Clinic Strömstad, Bo cederqvist

Konsultation: våren 2022
Bokad operation: 17/2 2023

2023, February 19 - 00:32
DrömBrösten
DrömBrösten's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-04 01:31

Helsjo wrote:

Nu har jag opererat mig, precis hemkommen. Dessvärre så blödde jag en del under operation (pga voxran jag äter troligtvis) så nu sitter jag här mer två dränage, ett i vardera bröst. Det är för att motverka att en blödning stannar o bröstet. Men än så länge verkar de helt lungt & det har inte kommit mycket blod alls. Imorgon blir det återbesök. Då skall vi ta bort dränen om allt ser bra ut & sätta bandage. Upplevelsen var grym, men jösses vad ont de gjorde när jag vaknade. Hade fått smärtlindring men den hade inte hunnit börja verka, så möjligt att det är därför.

Grattis! :D Kommer du skriva en operationsberättelse?
Hur kändes narkosen? Hur mår du idag?

2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg 

Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Strl efter op:  ?

Annons
2023, February 19 - 08:37
Helsjo
Helsjo's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 days ago
Silver
Joined: 2022-11-03 08:06

Idag mår jag nästan lika dåligt som första dagen, det är ömt och känns som att det nästan inte kan svullna mer än vad det är idag. Förhoppningsvis vänder det idag…. Sovit lite bättre i natt och kan ligga raklång ner någon timme här eller där, det avlastar stackars korsryggen lite. Problemet är ju just att ta sig upp….

Ett tips till dig som är själv en del i början, halvligg alltid. Det är jobbigt att känna sig som Skalman på rygg.

Bröstförstoring, 32år, 173 cm lång & 67 kg,
BH-storlek innan op: 75D
BH-storlek efter op: 70J/75H
Mentor, HP, 500/550cc, utan lyft, framför muskeln.
Clinic Strömstad, Bo cederqvist

Konsultation: våren 2022
Bokad operation: 17/2 2023

2023, February 19 - 08:39
Helsjo
Helsjo's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 days ago
Silver
Joined: 2022-11-03 08:06

Jag kommer skriva ihop en berättelse när jag mår bättre! 😊 narkosen gick toppen. Minns att jag kände mig hög typ, sen vet jag inte när jag somnade alls utan vaknade på uppvaket sedan & hade svin ont.

Idag mår jag inget vidare. Har jätte ont och brösten är svullna som attans. Försöker att inte oroa mig, är rädd att det kan vara någon blödning eller så eftersom jag hade dränage innan.

Bröstförstoring, 32år, 173 cm lång & 67 kg,
BH-storlek innan op: 75D
BH-storlek efter op: 70J/75H
Mentor, HP, 500/550cc, utan lyft, framför muskeln.
Clinic Strömstad, Bo cederqvist

Konsultation: våren 2022
Bokad operation: 17/2 2023

2023, February 20 - 14:39
Kajjjsa
Kajjjsa's picture
Offline
Last seen: 12 months 3 days ago
Silver
Joined: 2022-12-12 20:56

Helsjo wrote:

Jag kommer skriva ihop en berättelse när jag mår bättre! 😊 narkosen gick toppen. Minns att jag kände mig hög typ, sen vet jag inte när jag somnade alls utan vaknade på uppvaket sedan & hade svin ont.

Idag mår jag inget vidare. Har jätte ont och brösten är svullna som attans. Försöker att inte oroa mig, är rädd att det kan vara någon blödning eller så eftersom jag hade dränage innan.

Vad tråkigt att du inte mår så bra Helsjo. Håller tummarna för att du får må bättre snart! <3 Mitt ena bröst är fortfarande mer svullet än mitt andra, det är två veckor efter op idag. Vänster bröst är i princip läkt skulle jag säga. Förutom att jag fortfarande inte har någon känsel i det haha. Höger är fortfarande svullet och hårt. Men jag var på återbesök idag, de var inte oroliga över svullnaden i ena bröstet utan sa att det är normalt och att brösten ofta läker olika snabbt. Hoppas att det är samma för dig :) såg bilden du lagt upp och tycker att dina bröst ser jättefina ut :)

160 cm lång, 63 kg.
Inga barn.

Bröstförstoring:
Konsultation i september 2022 och januari 2023.
Operation genomförd 2023-02-06.
550cc motiva round, hp, bakom bröstmuskeln
Storlek före op:80C
Storlek efter op: 80F

Annons
2023, February 21 - 13:39
Helsjo
Helsjo's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 days ago
Silver
Joined: 2022-11-03 08:06

Hej! Idag mår jag avsevärt mycket bättre, men jösses, dagarna fram till idag har varit en pärs.

Får börja äta Ipren idag och hoppas så innerligt att svullnaden tänker lägga sig lite nu. Är inne på dag fyra & la upp en ny uppdaterad bild på brösten för er som vill se. Hur går det för er andra? Hjälpte det något att börja äta Ipren? Hoppas också att svullnaden lägger sig inom några dagar som du skriver. Väldigt jobbigt att inte kunna röra sig ordentligt.

Bröstförstoring, 32år, 173 cm lång & 67 kg,
BH-storlek innan op: 75D
BH-storlek efter op: 70J/75H
Mentor, HP, 500/550cc, utan lyft, framför muskeln.
Clinic Strömstad, Bo cederqvist

Konsultation: våren 2022
Bokad operation: 17/2 2023