Annons
61 posts / 0 new
Last post
2023, March 7 - 19:21
Tingeling123
Tingeling123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-09 14:47

Jag var på mitt återbesök idag. Känner mig nedstämd och deppig. Var ju så pepp på att se brösten utan förband och tejp för första gången men blev så missnöjd, trodde det skulle se bättre ut. Ok, det har bara gått 11 dagar sen op, och jag vet verkligen att det är en lång process och har försökt att prenta in det i mitt huvud sån lååångt innan operationen för att inte bli stressad och orolig. Men nu är jag det ändå… tycker de är för stora och ena bröstet har konstig form.
Jag vet att jag inte ska ta ut något i förskott då mycket ändrar sig, till och med att det kan ta ett helt år till färdiga resultatet.
Tror en del av min nedstämdhet beror på smärtan jag ännu har också, blandat med mina tidigare dåliga erfarenheter av bröstoperationer.
Är bara superlåg just nu och tilliten till processen känns obefintlig i skrivande stund.

Nån mer som känner igen sig i tankarna eller känner sig nedstämd?

42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra

Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.

Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.

Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.

2023, March 7 - 21:15
CeCe
CeCe's picture
Offline
Last seen: 11 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-10 16:04

Det kan vara för att du har haft en dålig erfarenhet av tidigare operationer som gör att du har en större förväntan. Förstår att du extra tidigt vill se resultat. Hur mår du annars Tingeling123? Jag var på återbesök igår också (dag 13) sjuksköterskan tyckte det såg fint ut med såret. Jag är bara galen av all klåda 😝 attans två månader till med denna supportbh och bröstband

3 barn, 35år, 163 cm, 56 kg
Bröstförstoring
Konsultation 30/12 Akademikliniken
Konsultation 12/1 Estetiskcentrum
Planerad Op 21/2 Estetiskcentrum
315 cc motiva erg bakom bröstmuskeln
Strl före op: knappt 75A
Strl efter op: 75C

2023, March 8 - 12:16
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 2 min ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Tingeling123 wrote:

Jag var på mitt återbesök idag. Känner mig nedstämd och deppig. Var ju så pepp på att se brösten utan förband och tejp för första gången men blev så missnöjd, trodde det skulle se bättre ut. Ok, det har bara gått 11 dagar sen op, och jag vet verkligen att det är en lång process och har försökt att prenta in det i mitt huvud sån lååångt innan operationen för att inte bli stressad och orolig. Men nu är jag det ändå… tycker de är för stora och ena bröstet har konstig form.
Jag vet att jag inte ska ta ut något i förskott då mycket ändrar sig, till och med att det kan ta ett helt år till färdiga resultatet.
Tror en del av min nedstämdhet beror på smärtan jag ännu har också, blandat med mina tidigare dåliga erfarenheter av bröstoperationer.
Är bara superlåg just nu och tilliten till processen känns obefintlig i skrivande stund.

Nån mer som känner igen sig i tankarna eller känner sig nedstämd?

Hej Tngeling

Jag känner igen tankarna och nedstämdheten, men jag fick inte det efter mitt första återbesök som var på dag 9 för mig. Tyckte oxå att mitt högra hade konstig form jämfört med vänster fast dem var bägge ändå så snygga.
Har inte haft bröst innan då jag är transkvinna , men min nedstämdhet kom efter V.4 och höll i sig i 4-5 veckor, då jag utvecklade en jobbig klåda över hela kroppen utom på tuttarna. Går att hålla den i schack med antihistamin.

Samt att jag har en förstörd hungerkänsla fortfarande efter operationen, men mina tuttar är sååå snygga nu jättenöjd, lite stora naken men i kläder så märker man inte mycket av dem.

Du kommer att komma till en bättre plats så småningom,det tar lång tid innan man är "färdig" läkt efter op. och jag tror/hoppas du blir glad å nöjd över dina nya tvillingar :)

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

Annons
2023, March 8 - 17:46
DrömBrösten
DrömBrösten's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-04 01:31

Tjejer, hjälp! Hur sover ni?
Alla sa att man skulle vänja sig vid att sova på ryggen, men min kropp accepterar bara inte den positionen. Det tar mig 2-3 timmar att somna varje natt, jag sover max 4 timmar, är kroniskt trött, har börjat ha mardrömmar (igår vaknade jag t.o.m. av att hela min kropp skakade), det svider i ögonen...Jag pallar inte längre.

2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg 

Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Strl efter op:  ?

2023, March 8 - 22:34
CeCe
CeCe's picture
Offline
Last seen: 11 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-10 16:04

@drömbrösten nemen gud vad jobbig, får man ingen sömn så funkar man inte. Du kan inte sova typ rygg sida? Typ lite åt sidan fast ändå på rygg? Jag har min kudde på en stor hotell kudde typ så jag sover på rygg och vrider mig lite år sidan. Då kan jag sova.

3 barn, 35år, 163 cm, 56 kg
Bröstförstoring
Konsultation 30/12 Akademikliniken
Konsultation 12/1 Estetiskcentrum
Planerad Op 21/2 Estetiskcentrum
315 cc motiva erg bakom bröstmuskeln
Strl före op: knappt 75A
Strl efter op: 75C

2023, March 11 - 22:41
DrömBrösten
DrömBrösten's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-04 01:31

CeCe wrote:

@drömbrösten nemen gud vad jobbig, får man ingen sömn så funkar man inte. Du kan inte sova typ rygg sida? Typ lite åt sidan fast ändå på rygg? Jag har min kudde på en stor hotell kudde typ så jag sover på rygg och vrider mig lite år sidan. Då kan jag sova.

Jag provade så, men det hjälpte inte mycket. Igår sov jag halva dan, för att jag till sist var så trött. Gick inte till jobbet.

2 barn, 28 år, 151 cm, 50 kg 

Bröstförstoring
Konsultation 24/01 - 23 Jan Jernbeck, Akademikliniken
Konsultation 26/01 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Operation 22/02 - 23 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken, Polytech Mesmo Anatomiska MP 320cc
Strl före op: 65D
Strl efter op:  ?

Annons
2023, March 14 - 08:05
Tingeling123
Tingeling123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-09 14:47

Hej hur mår ni tjejer nu? Och hur går det med sömnen för dig @Drömbrösten?
Två och en halv vecka sedan för mig och har ännu ont :( har det sååå kämpigt…

42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra

Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.

Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.

Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.

2023, March 16 - 21:41
Helsjo
Helsjo's picture
Offline
Last seen: 10 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2022-11-03 08:06

Hej tjejer!
Jag sover nu korta stunder på mage, men mest på sidan. Känns inget konstigt alls. Fyra veckor sedan operation. Mina bröst börjar nu bli mjuka också, vissa dagar och det känns så underbart. Sjukt nog kändes de ju alldeles för stora förut men nu börjar de fanimig kännas för små ändå… vänjer man sig eller? Haha! Helt galet.

Fick hem beställde bh-ar idag. Tänkte ”va fan är de här för jävla mormor-BH”, trodde aldrig de skulle passa, men hör o häpna, de satt som handen i handsken. Helt sjukt. Hjärnan hänger alltså inte med. 🤣🤣🤣

Bröstförstoring, 32år, 173 cm lång & 67 kg,
BH-storlek innan op: 75D
BH-storlek efter op: 70J/75H
Mentor, HP, 500/550cc, utan lyft, framför muskeln.
Clinic Strömstad, Bo cederqvist

Konsultation: våren 2022
Bokad operation: 17/2 2023

2023, March 17 - 21:58
Tingeling123
Tingeling123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2023-01-09 14:47

Jag mejlade kliniken idag, lider av sånna smärtor nu tre veckor efter operationen! Har troligtvis fått nervskador sa de som hugger, sticker, bränner och svider…. Står fan inte ut!!!!

42år, 171cm, 61kg
Nyopererad 24/2 2023, implantatbyte Nordiska Kliniken 455cc Mentor Siltex round HP Xtra

Tidigare operationer:
1999 1a OP 240cc anatomiska
2007 2a OP implantatbyte 535cc runda (blev större än vad jag ville)
2014 3e OP implantatbyte med bröstlyft till 305 cc. Misslyckad OP, med stor asymmetri, fick göra två korrigerande operationer med ett års mellanrum. Asymmetrin kvarstod.

Varit på tre konsultationer i januari 2023, Estetiska institutet hos Anna Von Platen, Proforma hos Christian Ramirez och Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer.

Önskat resultat var mer fasta, mer symmetriska och lite större. Jag kommer uppdatera med mina resultat vartefter och hjälper gärna andra med frågor.

Annons
2023, March 22 - 11:42
CeCe
CeCe's picture
Offline
Last seen: 11 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-01-10 16:04

Har dem sagt hur du ska gå tillväga nu då @tingeling?
Det låter att du mår så mycket bättre @Helsjo, det är kul när man får se resultat komma sakta smygande.

Själv mår jag helt ok, sover fortfarande lite upphöjd men kan ligga på både rygg och sidan. Häromdagen såg jag att såret vätskade lite, fick info att lufta och sedan tejpa med en kompressor mellan så det verkar ha hjälp. Hur länge ska ni tejpa?

3 barn, 35år, 163 cm, 56 kg
Bröstförstoring
Konsultation 30/12 Akademikliniken
Konsultation 12/1 Estetiskcentrum
Planerad Op 21/2 Estetiskcentrum
315 cc motiva erg bakom bröstmuskeln
Strl före op: knappt 75A
Strl efter op: 75C