Annons
28 posts / 0 new
Last post
2022, October 2 - 22:23
Snöblask
Snöblask's picture
Offline
Last seen: 1 year 5 months ago
Silver
Joined: 2022-04-06 20:07

Ja att fatta beslutet är kanske det svåraste av allt. För mig föll det på att jag inte ville vara tvungen att göra en till operation senare i livet pga brösten. Angående lyft/inte lyft gick jag på vad kirurgen rekommenderade. Och val av kirurg gjorde jag det enkelt för mig valde en välrenommerad klinik. Kände att jag inte hade större kompetens än så att bedöma och för mig är inte personlighet hos en kirurg viktig utan erfarenheten.

Implantat och lyft 2009
Explant och lyft sep 2022

2022, October 3 - 12:29
Missy55
Missy55's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Silver
Joined: 2012-08-15 16:49

Snöblask wrote:

Missy55 wrote:

Jag tar ut mina på torsdag av landstinget då jag har besvär vid träning etc. Ska bli skönt men är rädd att det kommer se förjävligt ut:-( Kommer lämna kapslar och inget lyft.

Oj det visste jag inte att landstinget kunde gå med på. Gissar att du haft väldigt stora besvär vid träning? Mina satt bakom muskeln så träning av bröstmuskeln har alltid varit påverkad men inte mer än att jag lärde mig att leva med det. Angående utseendet så har jag sett väldigt många fina resultat så blir säkert som ditt utgångsläge. Mina ser förjävliga ut tyvärr så jag är fel person att prata om det… men det är lyftet som ser helkonstigt ut och de verkar sytt in förmycket i bröstvecket. Svårt att förklara.

Jag hade bara en obehaglig känsla i ena bröstet när jag tränade eller ansträngde mig fysiskt. Sen har jag även lätt för att få blödningar vid ingrepp så det såg de också som en orsak att göra det på sjukhus.

Nu är det dag 5 efter uttag och brösten ser mycket bättre ut men jag hoppas ändå de fluffar till sig mer och att huden drar ihop sig. Jag gjorde inget lyft och det hade jag nog inte behövt. Känns skönt att inte ha implantat mer!

0 barn, 25år, 170 cm, 59 kg
Strl före op:75B
Strl efter op: 75D
Konsultation Peter Cosmo , Citadellkliniken
Op feb 2008 Peter Cosmo, Citadellkliniken
350 cc mellanprofil bakom bröstmuskeln

2022, October 7 - 11:48
harbe
harbe's picture
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-12-05 23:22

Snöblask - förlåt för segt svar! Jag fick en Abecita akimberly på kliniken. Tyckte den inte satt så tajt så köpte en mirabelle som jag bytte till efter återbesöket (en vecka senare) efter att ha frågat om okej. Den var TAJT och gjorde ont i början men blev bättre efter några timmar med den på. Varvade dom två modellerna i början. Sen köpte jag vanliga från hm. Som jag startade med efter ett par månader. Som var mjuka, och gav bra stöd. Lite samma stil som kimberlyn men med lite vaddering så jag inte blev helt platt haha (som jag tyckte jag blev i de supertajta utan nån vaddering som endast plattade till).

37 år, 2 barn.
2007 - bröstförstoring
2022 - uttag implantat

Annons
2022, October 7 - 11:51
harbe
harbe's picture
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-12-05 23:22

Missy55 - var noga med bh dygnet runt under en lång period så kommer brösten bli superfina! Har noll häng eller lös hud så de drar ihop sig galet bra. Sjukt vad kroppen kan. Helt imponerad och tacksam ☺️

37 år, 2 barn.
2007 - bröstförstoring
2022 - uttag implantat

2023, October 8 - 21:36
Lisa66
Lisa66's picture
Offline
Last seen: 1 day 7 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-08 00:45

Tack Snöblask för att du delar din upplevelse. Hur ser det ut idag? Har allt gått bra? Ska ta ut mina om några veckor och är orolig och peppad. Känner lite som du. Undrar varför jag satte dit dem från början.

2023, December 10 - 11:19
Xzenasliv
Xzenasliv's picture
Offline
Last seen: 3 months 2 weeks ago
Brons
Joined: 2023-12-10 10:09

Hej,
Hur ser det ut för er?
Jag ska operera mig i februari och har miljoner tankar. Livrädd för att bli en planka men ska bli skönt att få bort dem och kanske känna mig mindre sjuk.

40 år, 2 barn
Gjorde bröstförstoring 2018 på Viktoriakliniken i Stockholm. Mentor anatomiska med struktur 420cc
Innan op 75 B-C
Efter op 80 E

Bokat tid för uttag, kapsel och lyft då det känns som att något inte är "rätt" i kroppen och misstänker BII samt känner mig inte bekväm i brösten.

Annons
2023, December 12 - 19:06
Norgirl
Norgirl's picture
Offline
Last seen: 2 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2021-08-02 21:27

Det går så bra!!! Jeg hadde silikon i 15 år så det var en stor forandring. De første månedene var ikke så kul men nå etter 8 måneder er det bra. Har ikke blitt en planke :)

2008: 255 cc, 70 B -> 70C
2014: 375 cc + fettransplantasjon, 65 G
2020: 300cc. Korr kapsler + fickor, 70E
2023: Uttag