Annons
319 posts / 0 new
Last post
2023, March 26 - 09:04
Saltis
Saltis's picture
Offline
Last seen: 7 months 3 days ago
Brons
Joined: 2021-11-04 19:45

Känns som fylliga upptill?
Hur mycket egen vävnad hade du själv innan op?

2023, March 26 - 09:23
Saltis
Saltis's picture
Offline
Last seen: 7 months 3 days ago
Brons
Joined: 2021-11-04 19:45

Toni wrote:

Hej!

Jag ar 350 CC i vardera - Mentor Round Moderate Plus Profile.

Än så länge är jag bara med den vi mätte ut. Stödbh från Abecita som är en 70 E eller 75 E, båda mätte ut bra.

Det som är intressant är att min vän som har 420, det ser lika stort ut på henne som mina gör på mig. Så det handlar så mkt om ens egna kropp innan. Har en vän som har 320 och hennes ser mkt mindre ut än mina istället.

Så allt är så himla individuellt.
Hoppas att Infon hjälper.

Känns som fylliga upptill? Hur mycket vävnad hade du innan op?

2023, March 26 - 11:26
1xxx1
1xxx1's picture
Offline
Last seen: 5 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-03-19 09:16

Vad skoj att fler hittar hit, april/maj nästan samma sak, jag uppdatera rubriken så kanske fler hittar hit 😁 snart är april här, och pepp på topp 😁

@Jeq
Vi har nästan samma utgångsläge, jag byter fr 260 till 425/450, så många gånger jag fundera på om de blir för stort, men nu känns de bra, de är inte en så stor ökning ändå, blir ca 2cm i profil, vilket blir snyggt (hoppas jag😉)

@Nocki
Nervöst, absolut, mest för hur jag ska funka som mamma efter. Smärtan stålsätter jag mig mot, så tänker worste case men hoppas på de bättre. Min tankegång har även varit, vill jag verkligen detta, jag har ändå fina men små bröst idag och de är ändå en narkos. Men nu är jag pepp, längtar efter mina fina större bröst.

@Toni
Smart med saker för magen även, tillagda på shoppinglistan samt canesten. 👍

@Elli67
Jag ska prata med chefen i veckan, sen struntar jag nog i mina kollegor som jag inte är tajt med, iaf vad jag kommit fram till just nu, men jag har några veckor kvar till OP så kanske hinner ändra mig.
Och ja, april/maj, nästan samma, uppdatera rubriken även så vi är flera som samlas här 😊

@Saltis
Avsaknaden av just överpoolen är en av de anledningarna jag vill byta mina, men med fortsatt naturligt fall. Så Ergonomix blev bäst för mig och lite större implantat.

40 år, 2 barn, 173cm, 71 kg

Bröstförstoring 2005
Läkare Kjell-Ove Sällström.
Inamed Low profil 260cc bakom muskel
Plastikkirurgi gruppen, Sabbatsberg sjukhus,

Implantatbyte 2023, 24/4
Läkare; Örjan Gribbe.
Implantatbyte till Motiva Ergonomix full profil. H 450cc & V 425cc bakom muskel.
Plastikkirurgen Stockholm.

Annons
2023, March 27 - 09:56
Hejjhejj
Hejjhejj's picture
Offline
Last seen: 2 weeks 5 days ago
Silver
Joined: 2023-03-27 09:39

Hej allihopa! Har föjt era inlägg ett tag och tänkte att nu fixar jag ett eget konto så jag kan vara med :)
Jag ska operera mig på nordiska kliniken den 20 april. ÄR SÅ JÄVLA NERVÖS!! sover och drömmer så konstiga drömmar. Har aldrig opererat mig förut så därav min skräckblandade förtjusning.

2 barn, 31 år, 1.68 cm lång, 62 kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 18/3-23 hos Mattias Elmér, Nordiska kliniken.

Operation 20/4-23 Nordiska kliniken
625cc mentor HP

2023, March 27 - 09:58
1xxx1
1xxx1's picture
Offline
Last seen: 5 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-03-19 09:16

Fått min OP framflyttad.. 4w to go

Nya datumet är 24april 🤗

40 år, 2 barn, 173cm, 71 kg

Bröstförstoring 2005
Läkare Kjell-Ove Sällström.
Inamed Low profil 260cc bakom muskel
Plastikkirurgi gruppen, Sabbatsberg sjukhus,

Implantatbyte 2023, 24/4
Läkare; Örjan Gribbe.
Implantatbyte till Motiva Ergonomix full profil. H 450cc & V 425cc bakom muskel.
Plastikkirurgen Stockholm.

2023, March 27 - 10:22
1xxx1
1xxx1's picture
Offline
Last seen: 5 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-03-19 09:16

Kul att du hitta hit även.
Vi alla har nog en släng av nervositet emellanåt blandat med spänning och förväntan.

Hejjhejj wrote:

Hej allihopa! Har föjt era inlägg ett tag och tänkte att nu fixar jag ett eget konto så jag kan vara med :)
Jag ska operera mig på nordiska kliniken den 20 april. ÄR SÅ JÄVLA NERVÖS!! sover och drömmer så konstiga drömmar. Har aldrig opererat mig förut så därav min skräckblandade förtjusning.

40 år, 2 barn, 173cm, 71 kg

Bröstförstoring 2005
Läkare Kjell-Ove Sällström.
Inamed Low profil 260cc bakom muskel
Plastikkirurgi gruppen, Sabbatsberg sjukhus,

Implantatbyte 2023, 24/4
Läkare; Örjan Gribbe.
Implantatbyte till Motiva Ergonomix full profil. H 450cc & V 425cc bakom muskel.
Plastikkirurgen Stockholm.

Annons
2023, March 27 - 11:13
Elli67
Elli67's picture
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2023-03-11 17:06

Förstår nervositeten. Det finns så många saker som snurrar runt i huvudet.
Om du inte opererats alls förut kan jag iaf säga att narkosen för min bröst op uppvak osv upplevdes av mig väldigt lättsam jämfört med att ha opererats för annat. Har opererats mig tre ggr för medicinska grejer och det känns som att vakna upp efter att ha blivit överkörd av ett tåg. När jag vaknade upp efter min bröstop var det som att ha sovit en skönhetssömn. Allt är säkert individuellt men jag vet att jag undrade mycket över detta men själva narkos och ingrepp behöver väl vara olika djup beroende på vad man gör. Tänker mig ändå att en bröstop är mer ytlig på kroppen. Hoppas min kommentar stillar oron och inte förstärker den.
Det kommer gå fint.

2 barn, 34år, 162 cm, 68 kg
Bröstförstoring
Op 4/5 -2023
825cc Motiva Round Corsé
Bakom bröstmuskeln
Op 18/1 -2017
355 cc Motiva Ergonomix Round bakom bröstmuskeln
Strl före op:75A
Strl efter op: 75D

2023, March 27 - 11:13
Elli67
Elli67's picture
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2023-03-11 17:06

Hejjhejj wrote:

Hej allihopa! Har föjt era inlägg ett tag och tänkte att nu fixar jag ett eget konto så jag kan vara med :)
Jag ska operera mig på nordiska kliniken den 20 april. ÄR SÅ JÄVLA NERVÖS!! sover och drömmer så konstiga drömmar. Har aldrig opererat mig förut så därav min skräckblandade förtjusning.

Förstår nervositeten. Det finns så många saker som snurrar runt i huvudet.
Om du inte opererats alls förut kan jag iaf säga att narkosen för min bröst op uppvak osv upplevdes av mig väldigt lättsam jämfört med att ha opererats för annat. Har opererats mig tre ggr för medicinska grejer och det känns som att vakna upp efter att ha blivit överkörd av ett tåg. När jag vaknade upp efter min bröstop var det som att ha sovit en skönhetssömn. Allt är säkert individuellt men jag vet att jag undrade mycket över detta men själva narkos och ingrepp behöver väl vara olika djup beroende på vad man gör. Tänker mig ändå att en bröstop är mer ytlig på kroppen. Hoppas min kommentar stillar oron och inte förstärker den.
Det kommer gå fint.

2 barn, 34år, 162 cm, 68 kg
Bröstförstoring
Op 4/5 -2023
825cc Motiva Round Corsé
Bakom bröstmuskeln
Op 18/1 -2017
355 cc Motiva Ergonomix Round bakom bröstmuskeln
Strl före op:75A
Strl efter op: 75D

2023, March 27 - 11:28
Stinadosan
Stinadosan's picture
Offline
Last seen: 12 months 12 hours ago
Brons
Joined: 2023-03-25 10:09

Om jag förstått rätt så lägger man bakom om man inte har så mkt bröstvävnad…. Jag har alltid fått framför inte för jag haft några bröst och ännu mindre efter 3 barn. Läkningsprocessen blir längre och mer smärtsamt om man lägger bakom sägs de men jag vet inte… Gjorde operation 23/3 så ganska svullen fortfarande och spänner lite när man ska resa sig från liggande och på mitt vänstra inplantat hade jag fått läckage och de högra kapselbindning så mitt högra är mkt högre och hårdare nu men kommer lägga sig, så hoppas dom blir bra.

Före op: 250cc mentor koksalt via sjukhuset 2011
Konsultation 15/2 Östersjökliniken Lena Andersson
Op: 23/3 300cc mentor silikon
160 cm 54 kg
3 barn

Annons
2023, March 27 - 12:38
Sofiatia
Sofiatia's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 6 days ago
Silver
Joined: 2022-03-16 17:51

Flyttar hit mitt inlägg från tråden för maj, verkade inte vara något vidare intresse för den tråden.

Jag har äntligen fått bekräftat att jag kommer bli bokad för operation under andra halvan av maj. Det blir andra steget av (förhoppningsvis) två i min bröstförstoring. 400cc HP cohesive 1 ska bli 600cc HP cohesive 2, både före och efter är framför muskeln. Den här gången beställde han även 550cc bara för att vara på säkra sidan. Han hade nämligen sönder de implantat jag skulle haft från början, vilket han var rätt skamsen över, fastän de inte heller fick plats. Nu ska jag ändå få större än jag fick okej till från början, så det känns helt okej. Hade han satt in moderate plus första operationen så hade jag nog varit nöjd nu eftersom bredden hade varit rätt, men hans kompetens kring val av implantat är bristande (och större implantat som plåster på såren kändes inte mer än rätt.)

42år, 182cm, 77kg
Bröstförstoring november -22, Sahlgrenska:
400cc hp cohesive 1 framför muskeln
Byte implantat maj -23, Sahlgrenska:
550cc hp cohesive 2 framför muskeln