Annons
188 posts / 0 new
Last post
2022, December 14 - 16:28
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

Fanny35 wrote:

Smygkollade under kompresserna och la upp en bild :D så här långt känns det bra.

Vad bra att det känns bra! :D

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.

2022, December 14 - 16:31
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

Zophiee wrote:

Fick lite gjort men satt mest och nervös-åt upp en godispåse jag hade tänkt ha efter operationen 😅

Nu ligger jag färdigopererad och väntar på att bli hemskickad. Varit kvar nu 6 timmar .. hur länge låg du/ni kvar? Kirurgen har operationer på löpande band och har tydligen inte hunnit komma in till mig. Men har fått hjälp och information av andra.

Jag har väldigt ont men hanterbart, har sovit och pillat med telefonen om vartannat hela dagen. Hoppas få åka hem snart :)
Ska inte strunta i att ta vid behov-tabletten, har väldigt ont trots att jag tagit den så den vill jag inte vara utan, haha!

Jag maxmedicinerade mig båda gångerna under första tre - fem dagarna. Onödigt att riskera att ha ont i onödan. Är också själv med barnen så att ligga och vila har inte varit möjligt för mig..

Jag stannade 2 h båda gångerna. Kunde kissa direkt och kirurgen kom förbi typ 1h efter uppvaket, vilket var uppskattat. Det var skönt att höra hans kommentarer att allt gått bra osv.

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.

2022, December 14 - 17:34
NellanBellan
NellanBellan's picture
Offline
Last seen: 2 weeks 2 days ago
Silver
Joined: 2022-07-11 21:15

Jag vaknade på uppvaket 12.15. Åkte hem runt 16. Hade kunnat åka hem tidigare men väntade på kirurgen. Jag ville åka hem innan lokalbedövningen släppte. Jobbigt att åka långt med bil och ha ont.

Idag har jag fått mer ont igen. En annan känsla än jag haft innan. Kanske blir en liten värktablett till natten. Imorgon ska jag på återbesök. Spännande o se om de tar bort all omplåstring så jag får se ärren. Och måste fråga hur mycket mindre brösten förväntas bli. Hoppas på en storlek eller nåt. Men säkert svårt att säga.

Op1: Bröstförstoring 2006 på KKAB av Ivan Letterfors
Före: 75 A
Efter: 75D
375 cc mentor bakom muskel

Op 2: Konsultation i oktober på Novokliniken, Kàtia Gomes. Byte av implantat och lyft.
Operation 8/12. 240 cc och lyft.
Storlek efter op 2: 80C

Op 3: Den 31/5 blir det uttag av implantat då storleken blev mycket större än mitt önskemål efter operation 2. Jag vill nu vara naturell igen.

Annons
2022, December 14 - 17:44
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

Zophiee wrote:

Fick lite gjort men satt mest och nervös-åt upp en godispåse jag hade tänkt ha efter operationen 😅

Nu ligger jag färdigopererad och väntar på att bli hemskickad. Varit kvar nu 6 timmar .. hur länge låg du/ni kvar? Kirurgen har operationer på löpande band och har tydligen inte hunnit komma in till mig. Men har fått hjälp och information av andra.

Jag har väldigt ont men hanterbart, har sovit och pillat med telefonen om vartannat hela dagen. Hoppas få åka hem snart :)
Ska inte strunta i att ta vid behov-tabletten, har väldigt ont trots att jag tagit den så den vill jag inte vara utan, haha!


Jag har ingen aning om när jag vaknade men skrevs in 8:15 och blev hämtad vid 15:30. De sa att det skulle dröja till kirurgen kom och sen stod han där ändå och sa att allt gått bra ;)
Ja, att ta tabletterna på regelbundna tider verkar vara ett vinnande koncept :) min smärta har ändrat sig lite. Har inte mer ont men känns på ett annat sätt nu.

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, December 14 - 19:59
Zophiee
Zophiee's picture
Offline
Last seen: 7 months 4 days ago
Silver
Joined: 2022-08-13 17:23

Nån mer som är svullen om magen? Funderar på att ta movicol för att inte bli förstoppad...

1 barn, 30 år, 168 cm, 60 kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/8 Gabriella Sellman, AK
Op 14/12 Gabriella Sellman, AK
315 cc hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 A
Strl efter op: 70 C

2022, December 14 - 21:40
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

Zophiee wrote:

Nån mer som är svullen om magen? Funderar på att ta movicol för att inte bli förstoppad...

Det är nog klokt. Jag hade samma känsla första veckan. Tror det är de starka tabletterna som gör det.

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.

Annons
2022, December 14 - 22:01
jejubun
jejubun's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2022-10-18 23:26

Jag blev helt förstoppad efter min första operation... Behövde ta medicin flera gånger för att det skulle släppa eftersom att jag väntade för länge. Denna gång är jag förberedd, men det kanske inte är något alla upplever.

Imorgon är det min tur, super nervös. Måste vakna kl6 för att hinna ta mig till kliniken kl7. Egentligen är det hela återhämtningsdelen som stressar mig, är inte orolig över själva operationen. Känner någon annan likadant?

0 barn, 22år, 160 cm, 53 kg

December 2022: Bröstförstoring Motiva 220cc framför muskeln
Klinik/Läkare: Victoriakliniken, Marie Jaeger
Storlek före op: 70A
Storlek efter op: 75B

November 2022: hak & käklinje fettsugning
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken, Marcus Ehrström

2022, December 15 - 05:58
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

Jag är också jättesvullen, ser ut som jag är halvvägs genom en graviditet ;)
Lycka till idag jejubun, återhämtningen känns nervös här med, händer ju så mycket under läkningen.
Hur tycker ni med barn att det funkar? Jag känner mig inte som den roligaste mamman just nu :(

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, December 15 - 06:57
NellanBellan
NellanBellan's picture
Offline
Last seen: 2 weeks 2 days ago
Silver
Joined: 2022-07-11 21:15

Lycka till jejubun :)
Jag var nog också mest nervös över resultat och återhämtning. Klart det var läskigt att gå mot operationssalen, men visste ju att jag skulle sova gott. Men svårt att veta hur smärtan ska kännas.

Har också varit förstoppad. Inte roligt. Blivit bättre nu.

Hur sover ni andra som gjort op? Jag har sovit såååå dåligt varje natt. Har bullat upp med mjuka kuddar i soffan då man inte ska ligga ner helt. Men tär på kroppen att inte få sova. Jag har även två barn hemma. 10 och 13 år. Jag har inte sagt att jag gjort op till dom. Jag är ”bara” sjuk.

Op1: Bröstförstoring 2006 på KKAB av Ivan Letterfors
Före: 75 A
Efter: 75D
375 cc mentor bakom muskel

Op 2: Konsultation i oktober på Novokliniken, Kàtia Gomes. Byte av implantat och lyft.
Operation 8/12. 240 cc och lyft.
Storlek efter op 2: 80C

Op 3: Den 31/5 blir det uttag av implantat då storleken blev mycket större än mitt önskemål efter operation 2. Jag vill nu vara naturell igen.

Annons
2022, December 15 - 11:43
Zophiee
Zophiee's picture
Offline
Last seen: 7 months 4 days ago
Silver
Joined: 2022-08-13 17:23

Jag har en 2åring som gärna vill krypa upp och gosa och hon verkar lite frågande till att jag bara ligger ner 😅 men tror det kommer gå bra. Min sambo får helt enkelt dra det tyngsta lasset nu några dagar eller veckor. Blir en lugn jul hemma.
Nu är det dagen efter operation och jag har väldigt ont men ändå hanterbart.

1 barn, 30 år, 168 cm, 60 kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/8 Gabriella Sellman, AK
Op 14/12 Gabriella Sellman, AK
315 cc hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 A
Strl efter op: 70 C