Annons
188 posts / 0 new
Last post
2022, December 16 - 02:22
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 months ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

Hej och välkommen :) 3 månader låter tufft att inte få röra sig ordentligt. Kommer du ihåg hur länge du var svullen sist?

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, December 16 - 05:39
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 months ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

Tuss123 wrote:

Fanny35 wrote:

Vätskar era sår fortfarande? Duschade idag mitt på dagen och tog bort kompresserna, nu på kvällen så har jag fått små blodfläckar på bhn. Någon som vet ifall det är normalt?

Kom på en grej, jag fick inte ta bort mina plåster första två veckorna. Skulle vänta till återbesöket, fick du andra rekommendationer?

Jag ska inte ta bort tejpen, det övriga kunde jag ta bort när jag skulle duscha. Två amningsskydd over brösten och ett par kompresser längst snittet i bröstvecket.

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, December 16 - 05:44
jejubun
jejubun's picture
Offline
Last seen: 11 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2022-10-18 23:26

Igår hände det äntligen! Har klarat mig igenom min första natt nu på kliniken. Blev ärligt talat lite rädd när jag låg där och väntade på min tur... Kunde höra tidigare patienter vakna upp från operation i smärta och förvirring. Smärtan är inte så illa, det var värst när jag precis vaknade men då gav de mig mer smärtstillande. Har inte vågat titta på brösten i spegeln ännu, använder en kompressor-bh men uppifrån ser formen och storleken jätte bra ut! Gick med det mindre alternativet 220cc efter rekommendation från två kirurger, känner att jag kommer bli nöjd.

Fanny, hoppas att du mår bra och snabbt får svar från din klinik. Min kirurg berättade när jag vaknade upp att blödning kan ske om man överansträngner sig. Om några timmar blir jag utskriven med mer information.

0 barn, 22år, 160 cm, 53 kg

December 2022: Bröstförstoring Motiva 220cc framför muskeln
Klinik/Läkare: Victoriakliniken, Marie Jaeger
Storlek före op: 70A
Storlek efter op: 75B

November 2022: hak & käklinje fettsugning
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken, Marcus Ehrström

Annons
2022, December 16 - 08:29
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 months ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

Grattis till nya brösten :) jag pratade med kliniken som sa att det var helt normalt och tipsade om att lägga trosskydd i bhn. Sköterskan sa även att jag kan smsa/ringa kirurgen i helgen om jag känner mig orolig när de inte har öppet. Så nu kan jag nog ta det lugnt till återbesök på måndag :)

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, December 16 - 12:32
NellanBellan
NellanBellan's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 3 days ago
Silver
Joined: 2022-07-11 21:15

pelargontjejen
Jag hade också op 8/12. Bytte från 375 till 240. Just nu känns de typ lika stora som innan, även om formen är annorlunda. Jag gjorde även ett lyft, så absolut inte lika mycket häng nu. Hoppas hoppas att de minskar något.

Grattis till brösten Jejubun. Härligt att du gjort detta äntligen :)

Ang blödning från ärren. Jag bytte tejp på återbesöket igår. Knappt inget blod. Sen byter dom när jag ska dit om en vecka igen. Fick silikontejp nu eftersom jag fått utslag av kirurgtejpen.

Op1: Bröstförstoring 2006 på KKAB av Ivan Letterfors
Före: 75 A
Efter: 75D
375 cc mentor bakom muskel

Op 2: Konsultation i oktober på Novokliniken, Kàtia Gomes. Byte av implantat och lyft.
Operation 8/12. 240 cc och lyft.
Storlek efter op 2: 80C

Op 3: Den 31/5 blir det uttag av implantat då storleken blev mycket större än mitt önskemål efter operation 2. Jag vill nu vara naturell igen.

2022, December 16 - 16:01
pelargontjejen
pelargontjejen's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Brons
Joined: 2022-10-23 14:34

NellanBellan, oj då har vi gjort ungefär samma operation. Är lite orolig över att storleksskillnaden nästan är obetydlig, men visst måste det ändra sig med tiden? Jag tror att jag är ganska svullen, men sen har jag ju en del överbliven hud också som förhoppningsvis drar ihop sig något.

Hur känns det för dig med smärta osv? Nu dag 8 eller vad det är så är jag bara lite öm kring ärren, det som oroar mig är att jag ska råka överanstränga mig eftersom jag inte känner så mycket smärta längre

Pelargon

Annons
2022, December 16 - 16:34
NellanBellan
NellanBellan's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 3 days ago
Silver
Joined: 2022-07-11 21:15

pelargontjejen
Brösten kommer ju absolut mjukna till och falla ner lite. Minns inte hur lång tid det tog förra gången. Men mjuknade efter ett tag.
Har inte haft så ont. Första dagarna var det svårt att ta sig ur sängen och självklart var jag öm. Men trodde det skulle göra mycket mer ont i ärren kring bröstvårtorna. Men har inte känt nån smärta alls där. Jag är noga med att inte bära tungt eller sträcka mig efter saker.

Op1: Bröstförstoring 2006 på KKAB av Ivan Letterfors
Före: 75 A
Efter: 75D
375 cc mentor bakom muskel

Op 2: Konsultation i oktober på Novokliniken, Kàtia Gomes. Byte av implantat och lyft.
Operation 8/12. 240 cc och lyft.
Storlek efter op 2: 80C

Op 3: Den 31/5 blir det uttag av implantat då storleken blev mycket större än mitt önskemål efter operation 2. Jag vill nu vara naturell igen.

2022, December 17 - 07:29
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 weeks ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

jejubun wrote:

Igår hände det äntligen! Har klarat mig igenom min första natt nu på kliniken. Blev ärligt talat lite rädd när jag låg där och väntade på min tur... Kunde höra tidigare patienter vakna upp från operation i smärta och förvirring. Smärtan är inte så illa, det var värst när jag precis vaknade men då gav de mig mer smärtstillande. Har inte vågat titta på brösten i spegeln ännu, använder en kompressor-bh men uppifrån ser formen och storleken jätte bra ut! Gick med det mindre alternativet 220cc efter rekommendation från två kirurger, känner att jag kommer bli nöjd.

Fanny, hoppas att du mår bra och snabbt får svar från din klinik. Min kirurg berättade när jag vaknade upp att blödning kan ske om man överansträngner sig. Om några timmar blir jag utskriven med mer information.

Känns ändå ovanligt att vakna upp med smärta? Man är ju superbedövad direkt efteråt. Vet inte vad läkarna gav patienterna på mitt uppvak men alla var väldigt harmoniska och glada. Skönt att du fick smärtstillande och ännu skönare att du känner dig nöjd redan nu :D att lyssna på kirurgerna är nog klokt :)

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.

2022, December 17 - 09:27
Zophiee
Zophiee's picture
Offline
Last seen: 7 months 1 week ago
Silver
Joined: 2022-08-13 17:23

Hur är smärtan för er nu?
Jag är nu på dag 3 efter bröstförstoringen och tycker smärtan är lika ihärdig, alltså inte klingat av ännu. Får väldigt ont några timmar efter jag tagit medicinerna och längtar tills jag får ta dom igen. Är helt sängliggandes men går bara några extra steg när jag ska på toa för att få igång lite blodcirkulation. Hur rörliga är ni? Jag kanske är lite mesig och borde röra på mig mer men har så ont och är också rädd att överanstränga mig..

1 barn, 30 år, 168 cm, 60 kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/8 Gabriella Sellman, AK
Op 14/12 Gabriella Sellman, AK
315 cc hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 A
Strl efter op: 70 C

Annons
2022, December 17 - 11:50
jejubun
jejubun's picture
Offline
Last seen: 11 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2022-10-18 23:26

Tack NellanBellan och Fanny :)

Tuss123 ja, hade bara opererats en gång innan och då var det ingen smärta alls när jag vaknade. Sjuksköterskan förklarade att det var muskeln var spänd och att det inte var något smärtstillande inte hjälpte mycket med. Angående andra patienter tror jag någon vaknade från nästplastik och försökte hela tiden ta på sitt ansikte när hon var nyvaken. Det lugnade ner sig ganska snabbt men jag hörde också lite stön och sådant från övriga patienter. Hur kände ni andra direkt efter att ni vaknade?

Zophiee jag är på dag två och i samma sits, smärtan är ungefär likadan och jag går endast runt i lägenheten. Fortfarande sömnig, sitter kanske vid datorn 1-2 timmar i taget innan jag lägger mig i sängen igen. Kirurgen rekommenderade att jag går upp och rör på mig ungefär 5 minuter varje timme under dagtid.

0 barn, 22år, 160 cm, 53 kg

December 2022: Bröstförstoring Motiva 220cc framför muskeln
Klinik/Läkare: Victoriakliniken, Marie Jaeger
Storlek före op: 70A
Storlek efter op: 75B

November 2022: hak & käklinje fettsugning
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken, Marcus Ehrström