Annons
188 posts / 0 new
Last post
2022, December 9 - 22:22
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 week ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

Lillaprinsessan wrote:

Okej till mina nojor då.. 😂 Läst många som säger ”välj inte för stort för du kommer aldrig hitta BH och alla kläder kommer vara för små” , huuur sant är det och blir det verkligen den pinan som många säger tro?!

Och så är jag lite halvnojjig över att sövas.. har blivit sövd många gånger men ändå är jag superängslig över det haha.. får man något slags lugnande innan?

Oooch så är jag orolig över smärtan efter; tål typ inte morfin och sånt men det kanske man inte ens får utskrivet? Spyr rakt ut av det tyvärr haha

Angående storlek så var det helt omöjligt för mig att hitta en bh på Kappahl, Lindex eller hm redan vid 330cc. Jag köper bara bh-ar på nätet eller renodlade underklädesbutiker såsom hukemöller.. Det finns oändligt med alternativ i mer ”udda” storlekar.

Instämmer.. Narkosen är det läskigaste med hela operationen. Men har du blivit sövd förut så är det säkerligen inga problem :)

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.

2022, December 10 - 09:37
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 4 weeks 6 hours ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

jejubun wrote:

Hej allihopa! Läste igenom tråden, kul att så många är taggade. Jag har bokat in mig den 15 December hos Victoriaklinken så det är bara en vecka kvar. Super nervös men ser fram emot att äntligen ha det gjort. Är rätt petit så blir bara 220-265cc, ska välja storlek på operationsdagen för jag är så osäker.

Å så spännande för dig :D och känns dit val av implantat rätt så är det just det som är bäst för dig.
Jag har op-dag 20Dec och valt 375 anatomiska oxå ett relativt moderat storlek jag är större än dig.

Det kommer bli så bra så :) lycka till nu !

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

2022, December 10 - 09:41
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 4 weeks 6 hours ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

NellanBellan wrote:

Jag opererades igår på Novokliniken. Det var min andra bröstoperation. Vid första op kändes det som att det satt en elefant på min bröstkorg när jag vaknade upp på uppvaket. Kunde inte få luft. Denna gång vaknade jag upp under en härlig värmelampa, men låg ändå o skakade. Fick lugnande och kunde slappna av.
Jag har varit rädd för smärtan, men måste säga att det är hanterbart just nu. Gör ont i ärren och är svullen, men kan ändå röra mig ok. Vid första op hade jag svårt att röra armarna och jag hade ett program med stretchövningar. Det behövdes inte nu.
Första op 350/375 cc runda mentor bakom muskel. Efter att jag fött två barn blev brösten hängiga och fula. 16 år efter första op, sitter jag nu här med 240 cc och ett bröstlyft. Svårt att se något resultat då det är mycket tejp o sånt över ärren. Var väldigt trött på mina stora tuttar. Har alltid tyckt att de blev lite för stora första gången. Men lyssnade på kirurgen som sa att de flesta ångrar att de tog för små implantat.
Stor eloge till hela teamet på Novokliniken. Så nöjd med valet av kirurg, Katia Gomes.

Tack för att du delar med dig av din historia och alltid trevligt med att få höra hur olika människor upplever sin smärta oavsett om det är första andra eller sin tredje operation :)

Hoppas du får en fin läkningsperiod nu.

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

Annons
2022, December 10 - 16:21
Zophiee
Zophiee's picture
Offline
Last seen: 7 months 5 days ago
Silver
Joined: 2022-08-13 17:23

Vet att det finns flera trådar om vad som är bra att ha/ köpa och tänka på inför operation, men bollar gärna med er om allt från stort till småsaker som kan underlätta.

Jag har tänkt på dessa saker:
- En nackkudde att ha som stöd när man ligger mycket
- Många mellanmål/enkel mat att äta
- Lägga fram kläder för flera dagar så man slipper sträcka sig i onödan
- Ställa i ordning där jag ska ligga, ställa fram allt jag kan tänkas behöva första dygnet, vattenflaska, hudkräm, läppsyl, snacks, laddad ipad, hörlurar..

1 barn, 30 år, 168 cm, 60 kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/8 Gabriella Sellman, AK
Op 14/12 Gabriella Sellman, AK
315 cc hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 A
Strl efter op: 70 C

2022, December 11 - 06:15
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

Zophiee wrote:

Vet att det finns flera trådar om vad som är bra att ha/ köpa och tänka på inför operation, men bollar gärna med er om allt från stort till småsaker som kan underlätta.

Jag har tänkt på dessa saker:
- En nackkudde att ha som stöd när man ligger mycket
- Många mellanmål/enkel mat att äta
- Lägga fram kläder för flera dagar så man slipper sträcka sig i onödan
- Ställa i ordning där jag ska ligga, ställa fram allt jag kan tänkas behöva första dygnet, vattenflaska, hudkräm, läppsyl, snacks, laddad ipad, hörlurar..

Lägga fram lite fler kläder var bra tips :) hade jag inte tänkt på.
Jag har fryst in några lådor med slät soppa så jag kan dricka mat med sugrör om det är jobbigt att röra armarna.
Köpte gran i helgen och pyntade med barnen så vi hann göra det tillsammans. Har även handlat i princip alla julklappar så jag slipper släpa paket.

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, December 11 - 14:33
jejubun
jejubun's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2022-10-18 23:26

Petra1979 wrote:

jejubun wrote:

Hej allihopa! Läste igenom tråden, kul att så många är taggade. Jag har bokat in mig den 15 December hos Victoriaklinken så det är bara en vecka kvar. Super nervös men ser fram emot att äntligen ha det gjort. Är rätt petit så blir bara 220-265cc, ska välja storlek på operationsdagen för jag är så osäker.

Å så spännande för dig :D och känns dit val av implantat rätt så är det just det som är bäst för dig.
Jag har op-dag 20Dec och valt 375 anatomiska oxå ett relativt moderat storlek jag är större än dig.

Det kommer bli så bra så :) lycka till nu !

Ah älskar resultaten av anatomiska, jag valde runda motiva i slutet pga komplikationer men hoppas verkligen att de kommer ge ett liknande resultat. Ja storlek handlar verkligen om individens egna mått, 375 kommer säkert passa super på dig :)

Nu är det snart dags, spännande!

0 barn, 22år, 160 cm, 53 kg

December 2022: Bröstförstoring Motiva 220cc framför muskeln
Klinik/Läkare: Victoriakliniken, Marie Jaeger
Storlek före op: 70A
Storlek efter op: 75B

November 2022: hak & käklinje fettsugning
Klinik/Läkare: Nordiska Kliniken, Marcus Ehrström

Annons
2022, December 12 - 13:20
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

Nu är mina nya tuttar på plats! Operationen gick bra :)

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

2022, December 12 - 19:38
Zophiee
Zophiee's picture
Offline
Last seen: 7 months 5 days ago
Silver
Joined: 2022-08-13 17:23

Härligt, grattis! Jag har min i övermorgon!

1 barn, 30 år, 168 cm, 60 kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/8 Gabriella Sellman, AK
Op 14/12 Gabriella Sellman, AK
315 cc hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 A
Strl efter op: 70 C

2022, December 13 - 00:12
Fanny35
Fanny35's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver
Joined: 2022-09-12 14:58

Tack :) är du nervös? Jag vaknade vid två och kunde inte somna om igår! Hittills är smärtan helt hanterbar men mår illa, tror det är av mina smärtstillande, ska höra om jag kan få nåt mot det imorgon om det inte lägger sig.

Kvinna, 35 år, 2 barn, 157 cm

Konsultation bröstlyft bokad hos Per Windh på Art Clinic Göteborg 26/10-22

Operation bokad på Art Clinic 12/12-22

Vill ha ett lyft, större och rundare bröst samt mindre vårtgårdar.

Annons
2022, December 13 - 16:54
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 4 weeks 6 hours ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Gratulerar Fanny till tvillingarna :) Härligt för dig Ja vi andra ramlar in på löpande band nu , lycka till Jejubun och Zophiee om några dagar heart
Själv så om 7 dagar så har jag precis i skrivande stund fått lämna kliniken med mina nya tvillingar heart

Hur går det för dig Tuss ? det har snart gått 2 veckor nu heart

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)