Annons
188 posts / 0 new
Last post
2022, December 4 - 16:58
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Lovelie wrote:

Jag har alltid haft ganska små bröst och är inte ute efter att ha stora ”bomber” nu, utan att fylla upp det som blivit tomt och lite till. Vill ha ett naturligt resultat och blivit rekommenderad att köra ristestet med start på motsvarande 300cc -vilket jag tycker låter stort!! Jag är ganska axelbred, så vill inte heller att jag ska se större ut på något sätt.
Min partner tycker att jag är fin som jag är, men förstår samtidigt att vill återfå mer volym. Tränar en hel del vilket också gjort att det som fanns kvar efter amning till stor del försvunnit. Han stöttar mig och vet att jag gör detta för min skull, så det känns fantastiskt!

Hej Lovelie
Du skall inte enbart stirra dig blind på cc-måttet, blir så olika beroende på hur stor bröstbredd du har och vilken projektion du väljer samt framför eller bakom muskel, hur stora bröst du får i slutändan.
Bakom muskeln gömmer ett par % av implantat storleken.
Mini och Demi projektion ger oxå utseendet att storleken ser mindre ut än High eller coarse projektion även om alla har samma cc.

Har du fåttt en 3D skanning hos kirurgen ? jag föreslår att du går till 2-3 st kliniker och får vetas vad alla kirurger säger. Tror att du kommer få istort sett samma svar av dem vad dem anser passa just dig.

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

2022, December 4 - 19:27
Zophiee
Zophiee's picture
Offline
Last seen: 7 months 1 week ago
Silver
Joined: 2022-08-13 17:23

Insåg jag skulle kunna vara sjukskriven och ta ut semester en längre period kring jul än i november. Så kommer sammanlagt vara ledig 3 1/2 vecka vilket jag hoppas gör att jag verkligen hinner återhämta mig.

1 barn, 30 år, 168 cm, 60 kg
Bröstförstoring
Konsultation 8/8 Gabriella Sellman, AK
Op 14/12 Gabriella Sellman, AK
315 cc hp bakom bröstmuskeln
Strl före op:70 A
Strl efter op: 70 C

2022, December 4 - 21:09
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 weeks ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

Zophiee wrote:

Insåg jag skulle kunna vara sjukskriven och ta ut semester en längre period kring jul än i november. Så kommer sammanlagt vara ledig 3 1/2 vecka vilket jag hoppas gör att jag verkligen hinner återhämta mig.

Slipper du komplikationer så kommer det garanterat räcka väl för återhämtning tror jag :) jag jobbade efter en vecka efter första op men då var jag ganska stel och öm (har kontorsjobb).

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.

Annons
2022, December 4 - 21:12
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 weeks ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

Petra1979 wrote:

Lovelie wrote:

Jag har alltid haft ganska små bröst och är inte ute efter att ha stora ”bomber” nu, utan att fylla upp det som blivit tomt och lite till. Vill ha ett naturligt resultat och blivit rekommenderad att köra ristestet med start på motsvarande 300cc -vilket jag tycker låter stort!! Jag är ganska axelbred, så vill inte heller att jag ska se större ut på något sätt.
Min partner tycker att jag är fin som jag är, men förstår samtidigt att vill återfå mer volym. Tränar en hel del vilket också gjort att det som fanns kvar efter amning till stor del försvunnit. Han stöttar mig och vet att jag gör detta för min skull, så det känns fantastiskt!

Hej Lovelie
Du skall inte enbart stirra dig blind på cc-måttet, blir så olika beroende på hur stor bröstbredd du har och vilken projektion du väljer samt framför eller bakom muskel, hur stora bröst du får i slutändan.
Bakom muskeln gömmer ett par % av implantat storleken.
Mini och Demi projektion ger oxå utseendet att storleken ser mindre ut än High eller coarse projektion även om alla har samma cc.

Har du fåttt en 3D skanning hos kirurgen ? jag föreslår att du går till 2-3 st kliniker och får vetas vad alla kirurger säger. Tror att du kommer få istort sett samma svar av dem vad dem anser passa just dig.

Mkt bra tips. Alla cc mått ser sååå olika ut på olika personer.

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.

2022, December 5 - 07:05
Lovelie
Lovelie's picture
Offline
Last seen: 9 months 5 days ago
Silver
Joined: 2022-09-17 16:49

Tack för tipset :)

Jag ska också vara hemma i tre veckor, tyckte också det passade bra över jul så det funka att va hemma. Känns som det kommer bli en lugn jul iår, hoppas på lite smärta.

Gällande träning efter så kommer ja inte riktigt ihåg va min kirurg sa, tror att informationen ja fick var att första veckan ska man inte göra nått, vecka två promenader om de det känns bra och lättare träning efter 6 veckor. Vad har ni andra fått höra?

34år, 2 barn

Op dec -22
350 cc bakom muskel

2022, December 5 - 12:37
Lillaprinsessan
Lillaprinsessan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Brons
Joined: 2022-12-05 11:19

Hej! Ska göra mina bröst den 13e hos Patrik Höijer pp NK.. så himla taggad! Gått i så många år och varit missnöjd med mina bröst, och när de blev ÄNNU värre efter ett års amning så blev det olidligt! Nu ska jag äntligen opereras, känns som en dröm som blir sann.. höll på att börja gråta hos koordinatorn när vi satte datumet för operationen. Så otroligt lycklig!! 🥰

Nu velar jag lite mellan 725 cc och 765 cc. Jag har bröstbredd på 14,5 och enda skillnaden på 725 och 765 är att de är 725orna är 14,5 i bredd och 765orna är 14,7 i bredd.. vad tror ni?!

29 år, 167 cm, 66 kg.
Bröstförminskning 2010 via landstinget (var inte nöjd med form etc)
Konsultation 1/12-22.
Opererades 13/12-22 hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Mentor siltex 725 cc, bakom muskeln.
Bröstbredd: 14,5 cm
BH-storlek innan op: 80B

Annons
2022, December 5 - 15:34
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Vad har Patrik sagt om dem bägge implantaten??
Jag tror inte satt 2mm spelar någon roll alls samt 40cc i difff är liten skillnad med, är dem i samma projektion så tror jag inte att man ser skillnad när dem är i kroppen.

Du kommer bli lycklig oavsett :) Har du fått någon 3D skanning? Lägg gärna upp när du blir silvermedlem.

På min sida hittar du mina 3D bilder

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

2022, December 5 - 16:03
Lillaprinsessan
Lillaprinsessan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 months ago
Brons
Joined: 2022-12-05 11:19

Han sa bara att det skulle bli lite lite bredare, så det är exakt samma projektion men 2 mm bredare.. 😂 lär nog gå på 765 😁
Han gjorde en 3D-bild men han tyckte den blev så himla missvisande när han fick upp den i datorn, så fick ingen 3D-bild jag 😂

29 år, 167 cm, 66 kg.
Bröstförminskning 2010 via landstinget (var inte nöjd med form etc)
Konsultation 1/12-22.
Opererades 13/12-22 hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Mentor siltex 725 cc, bakom muskeln.
Bröstbredd: 14,5 cm
BH-storlek innan op: 80B

2022, December 5 - 16:46
Petra1979
Petra1979's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2022-10-30 16:22

Du kommer att bli så nöjd heart  Om 2 veckor bara Imorgon vid den här tiden så har jag mina efterlängtade boobisar , som jag längtar!!

Är en transtjej som är snart har haft hormon behandling i över 2 år.

43 år , är 180cm och 70kg
20/12-22 Operation hos Art Clinic Uppsala
Mått före Op: Liten 85A kupa.
Konsultation: April 2022 och Oktober 2022 med 3D skanning.
Implantat: Mentor CPG 322-375cc under muskel. Blev framför muskel vid Op. då jag har för tajta bröstmuskler.
Mått efter Op: 80D-85C verkar det sluta på :)

Annons
2022, December 5 - 18:51
Tuss123
Tuss123's picture
Offline
Last seen: 1 year 2 weeks ago
Silver
Joined: 2019-09-26 21:33

Härligt nu är ni nära! Ta hellre den större än den mindre storleken om ni velar. Vanligare att man gånger sig att man inte gjorde större än tvärt om (har jag hört).

Idag berättade jag för min närmaste vän att jag opererat mig igen. Hon blev så chockad då vi hängt i helgen men hon har inte märkt ngt. Jag kommer nog inte berätta för någon annan, omgivningen får fundera bäst fan de vill :) Längtar tills jag slipper bröstbandet, det är nästa milstolpe. Från och med 15 dec behöver jag bara ha bröstband på dagtid..

Op 1/12-22. Implantatbyte. Hade fortfarande lös hud på implantaten och trendens till ”dubbelbröst” innan op. Ville undvika lyft så provade gå upp i storlek.
Op 20/2-2020. 330 cc. Anatomiska, bakom bröstmuskeln. Mentor medium height, moderate profile. Önskade ”naturligt” resultat på konsultationen.
Utgångsläge: små tomma bröst efter amning. Kanske 75B-70C innan. Flesta BH:ar kändes inte bra.