Annons
2 posts / 0 new
Last post
#1 2022, December 26 - 13:01
Bellabulla
Bellabulla's picture
Offline
Last seen: 2 weeks 5 days ago
Silver
Joined: 2022-12-26 10:35

Bröstförstoring 825cc till 925 cc

Hej!
Opererade brösten 2015 hos Örjan Gribbe. La in 350 cc. Kommer ej ihåg vilka implantat eller profil.

Opererade igen hos Örjan Gribbe 2021 då jag ville ha brösten mer ihop. Han rekommenderade högre implantat för att då får ihop brösten. La in Motiva 550 cc round silksurface plus- corsé.
Märkte ärligt talat ingen märkbar skillnad på storleken efteråt. Han sa också att jag skulle ha bh som tröck ihop brösten så de skulle läka så för att komma närmre varandra. Detta hjälpte ju såklart inte , har mer än 3 fingrar mellan brösten nu. har rätt så bred bröstkorg.
Efter både Op har Örjan sagt, tur att vi inte tog större för var trångt och typ det fanns tendens till rippling (han testade större på Op bordet).
Men Örjan gillar ju ej stora bröst så vet ej om det är därför han säger så?

Dom är väldigt fina så det ska jag inte klaga på och en lyckad op!!

Är nu inne på att operera en 3e gång hos Patrik Höijer. Han rekommenderar större implantat för att de ska kunna komma närmre varandra. Han rekommenderar 825- 925 cc.
Men jag är ju rädd för allt Örjan sagt. Vad har ni för erfarenhet? Jag vill gärna se bilder på dom som har dessa cc. Men jag måste vänta på att bli silvermedlem.

Båda operationerna, bakom muskeln.
Innan 1 a operationen hade jag liten B i Bh- storlek.

BellaBulla
0 barn, 168 cm, 57kg.

Bröstförstoring
Op -2015, Örjan Gribbe, Proforma
350 cc low profile bakom bröstmuskeln
Op -2021 Örjan Gribbe, Proforma
550 cc corsé bakom bröstmuskeln
Op -2023 Nordiska Kliniken Patrik Höijer 925cc
Strl före op: 75 D
Strl efter op: ?

Annons
2022, December 30 - 09:24
Emma Emma
Emma Emma's picture
Offline
Last seen: 1 day 9 hours ago
Silver
Joined: 2022-12-16 14:07

Hej, jag har ingen egen erfarenhet att berätta om, det enda jag skulle råda till är att gå på konsultation hos någon till också och beskriva vad du önskar, kanske de har två olika lösningar. Lycka till!

2 barn, 33 år, 170 cm, 60 kg

Bröstförstoring
Avbokat planerad operation feb-23 med kort varsel då jag inte vill riskera en minskad funktion i bröstmuskulaturen. Ett aktivt liv är viktigare än ett par vackra bröst för mig just nu. Känner att det var en lärdom att vara så här nära operationen, och jag är glad att jag vågade dra mig ur.
Strl före op: 75A (urammade)
Önskade återställa fylligheten likt innan barnen, men glädjer mig nu åt funktionen istället :-)