Annons
69 posts / 0 new
Last post
2024, January 4 - 21:44
Camelonten
Camelonten's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Brons
Joined: 2023-12-30 22:59

Mest nervös för att storleken inte kommer kännas helt rätt, men så känns det nog oavsett vad man väljer 😅
Hur känns det själv? :)

27år, 163cm, 67kg

Bröstförstoring
Op 1/2 Mattias Elmer, Nordiska kliniken
470 cc, bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B

2024, January 10 - 14:40
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

Camelonten wrote:

Mest nervös för att storleken inte kommer kännas helt rätt, men så känns det nog oavsett vad man väljer 😅
Hur känns det själv? :)

Ja det tror jag med :P hehe Men jag är bara spänd och exalterad just nu. Det känns overkligt och jag vill bara att dagarna ska gå tills det är dags. Har informerat chefen och alla inblandade så det känns overkligt men så kul! :D ÄNTLIGEN! liksom... så känns det

35 år | 174 cm | 85 kg (kämpar mig neråt!)
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 Carolina Borén, Elite Clinic
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24 Carolina Borén, Elite Clinic
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?

2024, January 15 - 19:01
Camelonten
Camelonten's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Brons
Joined: 2023-12-30 22:59

SkullBabe wrote:

 

Camelonten wrote:

Mest nervös för att storleken inte kommer kännas helt rätt, men så känns det nog oavsett vad man väljer 😅
Hur känns det själv? :)

 

 

Ja det tror jag med :P hehe Men jag är bara spänd och exalterad just nu. Det känns overkligt och jag vill bara att dagarna ska gå tills det är dags. Har informerat chefen och alla inblandade så det känns overkligt men så kul! :D ÄNTLIGEN! liksom... så känns det

Förstår helt! Det känns så nära men ändå så långt bort. Tror inte nervositeten kommer komma först samma dag 😅

27år, 163cm, 67kg

Bröstförstoring
Op 1/2 Mattias Elmer, Nordiska kliniken
470 cc, bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B

Annons
2024, January 22 - 19:38
Hanni
Hanni's picture
Offline
Last seen: 4 days 19 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-16 14:15

SkullBabe wrote:

Hanni wrote:

SkullBabe wrote:

Hanni wrote:

Jag har en op inbokad 19/2 på Plastikkirurgen
Har haft implantat innan i nästan 20 år men tog ut dem för 3 1/2 år sen. Nu är det dax igen, trivs inte då jag är väldigt platt.
Hur känns det för er? Något ni är nervösa över?

Spännande! :D dagen före mig ju! Min klinik hade bara övernattningar på tisdagar så därför blev mitt den 20e feb :P plus att jag ville ha i närhet till sportlovet så man slapp stress med barnen till skola och grejer. Men första två veckorna ska pojkvännen ta hand om mig och vi ska bo hos han :)
Detta är min första kosmetiska operation. Är så otroligt tänd. Har räknat ner dagarna sen jag var på konsultationen i september då jag bokade operationen. Jag har varit platt i hela mitt liv och alltid haft mer av en manlig form. stor mage och platta bröst. Så detta kommer verkligen bli en investering i mig själv.
Snart bara en månad kvar och jag längtar så otroligt mycket!! :D Är lite nervös över smärtan efter eftersom jag kommer göra magen och brösten samtidigt och kommer behöva mycket hjälp den första tiden efter.
Hur känns det för dig? Vad ska du ha för storlek denna gång?

Ja vi op nästan samtidigt:) Det är en skön känsla att kunna ha fina underkläder och att kläder sitter mer smickrande. Denna gång blir det mellan 300-340. Större blir nog inte fint på mig, är rätt liten.
Det var dock inget självklart val att operera mig igen. Tycker det är lite läskigt att ha material i kroppen som inte ska vara där och som i värsta fall kan påverka hälsan. Men jag är så trött på att vara platt. Och blev inte dålig på de 20 år jag hade dem innan :)
Vad skönt att pojkvännen tar hand om dig!! Man blir rätt handikappad några dar. Jag är särbo med 2 barn (tonåringar) så får lite hjälp också :)

Ja du är mindre än mig så jag förstår att du inte vill gå större :) alla kroppar är olika och man ska gå efter hur man själv känner. Jag har aldrig haft bröst men tycker att en kurvig kropp är vacker så jag vill ha fylligare bröst.
jag har opererat mig förr men aldrig kosmetiskt eller lagt in nåt i kroppen så detta blir helt nytt. Men jag är redo och så spänd för det.
Är så glad att jag får hjälp första tiden även om mina barn inte är jättesmå och klarar sig rätt bra själva.

Jag tycker också att en kurvig kropp är väldigt vacker! Det är en härlig känsla att ”få” ett par bröst efter att alltid varit platt. Att känna sig mer proportionerlig och kunna fylla ut en bh/bikini, För mig var det en boost för självförtroendet:) Jag tycker iof att små bröst är supervackert -på andra 🤩 jag känner mina revben genom brösten typ, så lite vävnad har jag idag (en del försvann när de tog ut de gamla implantaten)

Ska bli kul att få följa er på resan och håller tummarna att vi alla blir nöjda med resultaten!
Jag känner mig trygg med Örjan på Plastikkirurgen, jag har fått en bra känsla och han verkar förstå vad jag är ute efter!

Kvinna 47 år
160 cm, 55 kg
Bokad op Februari 2024. Örjan Gribbe
Har varit utan implantat i 3 år efter uttag av gamla implantat.
Funderar på 340cc Motiva Demi Round.
Storlek innan op: 70AA
Storlek efter op:70B Hallongele framför muskel
Storlek efter 19år innan uttag: 70C
Storlek efter uttag: 70A/B (tom upptill och väldigtlite bröstvävnad)

2024, January 28 - 20:38
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

Hanni wrote:

SkullBabe wrote:

Hanni wrote:

SkullBabe wrote:

Hanni wrote:

Jag har en op inbokad 19/2 på Plastikkirurgen
Har haft implantat innan i nästan 20 år men tog ut dem för 3 1/2 år sen. Nu är det dax igen, trivs inte då jag är väldigt platt.
Hur känns det för er? Något ni är nervösa över?

Spännande! :D dagen före mig ju! Min klinik hade bara övernattningar på tisdagar så därför blev mitt den 20e feb :P plus att jag ville ha i närhet till sportlovet så man slapp stress med barnen till skola och grejer. Men första två veckorna ska pojkvännen ta hand om mig och vi ska bo hos han :)
Detta är min första kosmetiska operation. Är så otroligt tänd. Har räknat ner dagarna sen jag var på konsultationen i september då jag bokade operationen. Jag har varit platt i hela mitt liv och alltid haft mer av en manlig form. stor mage och platta bröst. Så detta kommer verkligen bli en investering i mig själv.
Snart bara en månad kvar och jag längtar så otroligt mycket!! :D Är lite nervös över smärtan efter eftersom jag kommer göra magen och brösten samtidigt och kommer behöva mycket hjälp den första tiden efter.
Hur känns det för dig? Vad ska du ha för storlek denna gång?

Ja vi op nästan samtidigt:) Det är en skön känsla att kunna ha fina underkläder och att kläder sitter mer smickrande. Denna gång blir det mellan 300-340. Större blir nog inte fint på mig, är rätt liten.
Det var dock inget självklart val att operera mig igen. Tycker det är lite läskigt att ha material i kroppen som inte ska vara där och som i värsta fall kan påverka hälsan. Men jag är så trött på att vara platt. Och blev inte dålig på de 20 år jag hade dem innan :)
Vad skönt att pojkvännen tar hand om dig!! Man blir rätt handikappad några dar. Jag är särbo med 2 barn (tonåringar) så får lite hjälp också :)

Ja du är mindre än mig så jag förstår att du inte vill gå större :) alla kroppar är olika och man ska gå efter hur man själv känner. Jag har aldrig haft bröst men tycker att en kurvig kropp är vacker så jag vill ha fylligare bröst.
jag har opererat mig förr men aldrig kosmetiskt eller lagt in nåt i kroppen så detta blir helt nytt. Men jag är redo och så spänd för det.
Är så glad att jag får hjälp första tiden även om mina barn inte är jättesmå och klarar sig rätt bra själva.

Jag tycker också att en kurvig kropp är väldigt vacker! Det är en härlig känsla att ”få” ett par bröst efter att alltid varit platt. Att känna sig mer proportionerlig och kunna fylla ut en bh/bikini, För mig var det en boost för självförtroendet:) Jag tycker iof att små bröst är supervackert -på andra 🤩 jag känner mina revben genom brösten typ, så lite vävnad har jag idag (en del försvann när de tog ut de gamla implantaten)

Ska bli kul att få följa er på resan och håller tummarna att vi alla blir nöjda med resultaten!
Jag känner mig trygg med Örjan på Plastikkirurgen, jag har fått en bra känsla och han verkar förstå vad jag är ute efter!


Ja jag tror verkligen att detta kommer ge mitt självförtroende en ordentlig boost och det ser jag fram emot :) små bröst kan definitivt också vara vackra på sitt sätt. Men på min kropp så passar ett par större bröst just eftersom jag är lång och rejäl :D haha. ja mina bröst och min mage bara hänger när jag ligger på sidan och det är så oattraktivt. Jag vill bara att dagarna ska springa iväg nu! Men 23 dagar kvar! Kommer bli underbart.
jag kommer snart ta lite "före" bilder i olika klädesplagg... så att man lättare kan se utvecklingens gång och hur kroppen förändras eftersom det kommer pågå under flera månader. Otroligt spännande!!

35 år | 174 cm | 85 kg (kämpar mig neråt!)
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 Carolina Borén, Elite Clinic
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24 Carolina Borén, Elite Clinic
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?

2024, January 31 - 18:52
Spindeln
Spindeln's picture
Offline
Last seen: 4 weeks 1 day ago
Silver
Joined: 2021-04-26 15:21

Hanni wrote:

SkullBabe wrote:

Hanni wrote:

Jag har en op inbokad 19/2 på Plastikkirurgen
Har haft implantat innan i nästan 20 år men tog ut dem för 3 1/2 år sen. Nu är det dax igen, trivs inte då jag är väldigt platt.
Hur känns det för er? Något ni är nervösa över?

Spännande! :D dagen före mig ju! Min klinik hade bara övernattningar på tisdagar så därför blev mitt den 20e feb :P plus att jag ville ha i närhet till sportlovet så man slapp stress med barnen till skola och grejer. Men första två veckorna ska pojkvännen ta hand om mig och vi ska bo hos han :)
Detta är min första kosmetiska operation. Är så otroligt tänd. Har räknat ner dagarna sen jag var på konsultationen i september då jag bokade operationen. Jag har varit platt i hela mitt liv och alltid haft mer av en manlig form. stor mage och platta bröst. Så detta kommer verkligen bli en investering i mig själv.
Snart bara en månad kvar och jag längtar så otroligt mycket!! :D Är lite nervös över smärtan efter eftersom jag kommer göra magen och brösten samtidigt och kommer behöva mycket hjälp den första tiden efter.
Hur känns det för dig? Vad ska du ha för storlek denna gång?

Ja vi op nästan samtidigt:) Det är en skön känsla att kunna ha fina underkläder och att kläder sitter mer smickrande. Denna gång blir det mellan 300-340. Större blir nog inte fint på mig, är rätt liten.
Det var dock inget självklart val att operera mig igen. Tycker det är lite läskigt att ha material i kroppen som inte ska vara där och som i värsta fall kan påverka hälsan. Men jag är så trött på att vara platt. Och blev inte dålig på de 20 år jag hade dem innan :)
Vad skönt att pojkvännen tar hand om dig!! Man blir rätt handikappad några dar. Jag är särbo med 2 barn (tonåringar) så får lite hjälp också :)

Blir nyfiken på hur det kom sig att du tog utbasuna gamla implantat för 3,5 år sedan Hanni? Jag har själv en inplanerad förstoring den 20 mars. Planerar att lägga in 320 CC. Börjar bli rädd att det blir för stort på min kropp… vill ha ett naturligt resultat och har alltid haft väldigt små bröst i mig själv… Men jag har lite tid att fundera. Undrar också över hur dina bröst känns nu efter att du tagit ut dina gamla implantat? Känns de uttänjda och tomma? Eller känns och ser de ungefär likadana ut som innan du opererade dig första gången?

Bröstförstoring
Konsultation 15 juni -21 Helena Sveinsdottir, Citadellkliniken, Skåne. Rekommenderades hö 300 och vänster 280. Ergomix.

Ny konsultation 24/1 2024, Citadellkliniken Peter Cosmo.

Strl före op: platt 75B (kanske A?)
Strl efter op: vill ha ett naturligt resultat med små bröst
Bakgrund: Efter två barn vill jag ha tillbaka mina bröst - fast lite bättre :)

Annons
2024, February 1 - 06:41
Stump123
Stump123's picture
Offline
Last seen: 1 month 2 days ago
Silver
Joined: 2024-01-31 20:51

Ååå spännande, jag ska också operera mig i februari på Nordiska Kliniken. Inte helt säker ännu hur många cc men kommer lägga in Ergonomix2 full profile :)

Jag är 165cm väger cirka 65kg och fyller knappt en 75b kupa idag. Önskar efter operation fylla en d-e kupa. Opereras 13 februari, nästan helt säker i mitt val av ergonomix2 full profile. Inte säker ännu på cc

2024, February 1 - 21:01
Camelonten
Camelonten's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Brons
Joined: 2023-12-30 22:59

Nu är operationen genomförd för min del. Blev väl omhändertagen och allt gick bra 470cc med något kirurgen beskrev som intern lyft blev det.laugh

27år, 163cm, 65kg

Bröstförstoring
Op 1/2 Mattias Elmer, Nordiska kliniken
470 cc, bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B

2024, February 1 - 21:25
Hanni
Hanni's picture
Offline
Last seen: 4 days 19 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-16 14:15

Spindeln wrote:

Hanni wrote:

SkullBabe wrote:

Hanni wrote:

Jag har en op inbokad 19/2 på Plastikkirurgen
Har haft implantat innan i nästan 20 år men tog ut dem för 3 1/2 år sen. Nu är det dax igen, trivs inte då jag är väldigt platt.
Hur känns det för er? Något ni är nervösa över?

Spännande! :D dagen före mig ju! Min klinik hade bara övernattningar på tisdagar så därför blev mitt den 20e feb :P plus att jag ville ha i närhet till sportlovet så man slapp stress med barnen till skola och grejer. Men första två veckorna ska pojkvännen ta hand om mig och vi ska bo hos han :)
Detta är min första kosmetiska operation. Är så otroligt tänd. Har räknat ner dagarna sen jag var på konsultationen i september då jag bokade operationen. Jag har varit platt i hela mitt liv och alltid haft mer av en manlig form. stor mage och platta bröst. Så detta kommer verkligen bli en investering i mig själv.
Snart bara en månad kvar och jag längtar så otroligt mycket!! :D Är lite nervös över smärtan efter eftersom jag kommer göra magen och brösten samtidigt och kommer behöva mycket hjälp den första tiden efter.
Hur känns det för dig? Vad ska du ha för storlek denna gång?

Ja vi op nästan samtidigt:) Det är en skön känsla att kunna ha fina underkläder och att kläder sitter mer smickrande. Denna gång blir det mellan 300-340. Större blir nog inte fint på mig, är rätt liten.
Det var dock inget självklart val att operera mig igen. Tycker det är lite läskigt att ha material i kroppen som inte ska vara där och som i värsta fall kan påverka hälsan. Men jag är så trött på att vara platt. Och blev inte dålig på de 20 år jag hade dem innan :)
Vad skönt att pojkvännen tar hand om dig!! Man blir rätt handikappad några dar. Jag är särbo med 2 barn (tonåringar) så får lite hjälp också :)

Blir nyfiken på hur det kom sig att du tog utbasuna gamla implantat för 3,5 år sedan Hanni? Jag har själv en inplanerad förstoring den 20 mars. Planerar att lägga in 320 CC. Börjar bli rädd att det blir för stort på min kropp… vill ha ett naturligt resultat och har alltid haft väldigt små bröst i mig själv… Men jag har lite tid att fundera. Undrar också över hur dina bröst känns nu efter att du tagit ut dina gamla implantat? Känns de uttänjda och tomma? Eller känns och ser de ungefär likadana ut som innan du opererade dig första gången?

Hej :)
Jag valde att ta ut dem för att de var så hårda att ta på, väldigt ”knöligt” - något jag trodde var implantaten man kände men var faktiskt kapseln runt implantaten . Den var supertjock och stenhård! Samt att efter 19 år är det dax att byta eftersom de kan gå sönder lättare. Jag var rädd hur jag skulle se ut efter.. vet inte om du kan se bilder men har en bild på hur de ser ut nu. Jag har alltid haft jättesmå bröst men nu är de ju inte lika fasta som de var när jag var 24 innan jag satte in implantat. Jag trivs helt enkelt inte med dem.. trötta och indragen bröstvårta på ena bröstet (hade det på båda utan implantat)
Jag hade 250 cc innan vilket var lagom på mig då, 10 kg lättare :) Nu blir det 340 och jag tror det blir perfekt

Kvinna 47 år
160 cm, 55 kg
Bokad op Februari 2024. Örjan Gribbe
Har varit utan implantat i 3 år efter uttag av gamla implantat.
Funderar på 340cc Motiva Demi Round.
Storlek innan op: 70AA
Storlek efter op:70B Hallongele framför muskel
Storlek efter 19år innan uttag: 70C
Storlek efter uttag: 70A/B (tom upptill och väldigtlite bröstvävnad)

Annons
2024, February 1 - 22:34
Hanni
Hanni's picture
Offline
Last seen: 4 days 19 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-16 14:15

Camelonten wrote:

Nu är operationen genomförd för min del. Blev väl omhändertagen och allt gick bra 470cc med något kirurgen beskrev som intern lyft blev det.laugh

Vad skönt att op gick bra 😊 Hur känns storleken? Kanske svårt att veta iof i början när de är svullna och inte ”satt sig”

Kvinna 47 år
160 cm, 55 kg
Bokad op Februari 2024. Örjan Gribbe
Har varit utan implantat i 3 år efter uttag av gamla implantat.
Funderar på 340cc Motiva Demi Round.
Storlek innan op: 70AA
Storlek efter op:70B Hallongele framför muskel
Storlek efter 19år innan uttag: 70C
Storlek efter uttag: 70A/B (tom upptill och väldigtlite bröstvävnad)