Annons
69 posts / 0 new
Last post
2024, February 25 - 10:57
Phew
Phew's picture
Offline
Last seen: 1 day 19 hours ago
Silver
Joined: 2024-01-09 23:01

louloudaki wrote:

Phew wrote:

louloudaki wrote:

Så kul att fler har gjort sina OP nu och att alla ändå verkar må bra! Jag är post OP dag 18 idag och nu är jag i princip som vanligt förutom att jag inte kan bära tungt eller träna, såklart. Brösten är verkligen SÅ fina och jag tycker redan att det syns att de kommer se ganska naturliga ut, vilket jag verkligen verkligen ville! De syns inte så stor skillnad med kläder på men massor naken, vilket också är precis vad jag önskade. Funderar på om jag ska lägga upp före/efter.

Det högra har droppat långsammare men nu börjar det jämna ut sig med det vänstra och det händer fortfarande en del dag för dag.

Så så glad för att jag tog det här beslutet🙏🏽💗

Så underbart att höra! Jag börjar landa i mitt beslut och längtar redan trots att det är långt kvar. Jag undrar hur rädd du var för att titta på dem första ggn efter op? 😂

Härligt! Hoppas tiden går snabbt!

Nej inte alls faktiskt. Frågade sköterskan om jag fick tjuvkika när hon ringde dagen efter OP och det var inga problem så jag kikade direkt då en snabbis. De är ju mycket finare nu än dagen efter kan man ju lugnt säga haha!

Gud så modigt. Ser att du också har tre barn. Gjorde du lyft och vårtgårdsförminskning också?

3 barn, 37år, 168 cm, 60 kg

Bröstförstoring med lyft
Konsultation 8/10 Zayid Zommorodi, MD PhD, Akademiskt centrum
Op prel 1/11 Zayid Zommorodi, MD PhD, Akademiskt centrum
330 cc mentor, rund texturerad bakom bröstmuskeln
Strl före op:75C
Strl efter op: vet ej

2024, February 25 - 11:49
Hanni
Hanni's picture
Offline
Last seen: 4 days 19 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-16 14:15

Mangomamma wrote:

Jag är prick en vecka efter operation nu och jag känner stor skillnad på smärtan och svullnaden. Så snart är du nog på samma känsla som jag @Hanni! Jag är så himla nöjd med resultatet, och är spänd på återbesöket på tisdag. Ska också bli skönt att köpa sport-bh:ar och slippa den här kirurg-bh:n :)

@Skullbabe: härligt att höra att du mår bra under omständigheterna! Hoppas du nu läker fint och får vila ordentligt!

Herregud vad ett par dagar gör skillnad! Dag 6 idag och sov hela natten för första gången (har vaknat och tagit mer smärtstillande på nätterna) och tagit bort Tradolan helt. Känner mig som en ny människa!
Tog bort de stora plåstren för födelsemärkena och upptäckte då att höger bröst (där stygnen gör mest ont) har blivit sytt lite annorlunda än andra bröstet och stygnen går upp mer som att vävnaden är lite uppdragen. Hoppas det lossnar och blir mer jämt.
Har lagt upp en bild från idag när brösten är lite mjukare och man ser lite skillnad på formen i bröstvecket.
@skullbabe vad skönt att allt gått bra och skönt att besöka kirurgen igen. Jag har också mer ont i ena snittet. Jag har inte tid förrän om en dryg vecka för återbesöket. Men man kanske gör det tidigare med ingreppen du gjort?

Kvinna 47 år
160 cm, 55 kg
Bokad op Februari 2024. Örjan Gribbe
Har varit utan implantat i 3 år efter uttag av gamla implantat.
Funderar på 340cc Motiva Demi Round.
Storlek innan op: 70AA
Storlek efter op:70B Hallongele framför muskel
Storlek efter 19år innan uttag: 70C
Storlek efter uttag: 70A/B (tom upptill och väldigtlite bröstvävnad)

2024, February 26 - 10:23
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

Hanni wrote:

Mangomamma wrote:

Jag är prick en vecka efter operation nu och jag känner stor skillnad på smärtan och svullnaden. Så snart är du nog på samma känsla som jag @Hanni! Jag är så himla nöjd med resultatet, och är spänd på återbesöket på tisdag. Ska också bli skönt att köpa sport-bh:ar och slippa den här kirurg-bh:n :)

@Skullbabe: härligt att höra att du mår bra under omständigheterna! Hoppas du nu läker fint och får vila ordentligt!

Herregud vad ett par dagar gör skillnad! Dag 6 idag och sov hela natten för första gången (har vaknat och tagit mer smärtstillande på nätterna) och tagit bort Tradolan helt. Känner mig som en ny människa!
Tog bort de stora plåstren för födelsemärkena och upptäckte då att höger bröst (där stygnen gör mest ont) har blivit sytt lite annorlunda än andra bröstet och stygnen går upp mer som att vävnaden är lite uppdragen. Hoppas det lossnar och blir mer jämt.
Har lagt upp en bild från idag när brösten är lite mjukare och man ser lite skillnad på formen i bröstvecket.
@skullbabe vad skönt att allt gått bra och skönt att besöka kirurgen igen. Jag har också mer ont i ena snittet. Jag har inte tid förrän om en dryg vecka för återbesöket. Men man kanske gör det tidigare med ingreppen du gjort?


Vad skönt att du mår bättre! Jag ska på återbesök imorgon och har också tagit bort födelsemärken på sidan av båda bröst samt ett under. Tror det ser bra ut men det är en stort blåmärke runt ena som är borttaget. Antar att det är normalt?

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 15/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

Annons
2024, February 26 - 10:24
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 1 month 5 days ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

SkullBabe wrote:

Idag är det dag 5 sen op. Mitt vänstra bröst är mycket större än de högra och gör mer ont i snittet. Antar att det är normalt att dom läker olika. Imorgon har jag återbesök och det ska bli intressant att se vad dom säger om allt och se hur det ser ut


Hur gick återbesöket?😌

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 15/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

2024, February 26 - 13:55
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

Hanni wrote:

Mangomamma wrote:

Jag är prick en vecka efter operation nu och jag känner stor skillnad på smärtan och svullnaden. Så snart är du nog på samma känsla som jag @Hanni! Jag är så himla nöjd med resultatet, och är spänd på återbesöket på tisdag. Ska också bli skönt att köpa sport-bh:ar och slippa den här kirurg-bh:n :)

@Skullbabe: härligt att höra att du mår bra under omständigheterna! Hoppas du nu läker fint och får vila ordentligt!

Herregud vad ett par dagar gör skillnad! Dag 6 idag och sov hela natten för första gången (har vaknat och tagit mer smärtstillande på nätterna) och tagit bort Tradolan helt. Känner mig som en ny människa!
Tog bort de stora plåstren för födelsemärkena och upptäckte då att höger bröst (där stygnen gör mest ont) har blivit sytt lite annorlunda än andra bröstet och stygnen går upp mer som att vävnaden är lite uppdragen. Hoppas det lossnar och blir mer jämt.
Har lagt upp en bild från idag när brösten är lite mjukare och man ser lite skillnad på formen i bröstvecket.
@skullbabe vad skönt att allt gått bra och skönt att besöka kirurgen igen. Jag har också mer ont i ena snittet. Jag har inte tid förrän om en dryg vecka för återbesöket. Men man kanske gör det tidigare med ingreppen du gjort?

Återbesöket gick bra 😊 alla snitt såg fina ut och var bara bra. Har en underboob tatuering som jag trodde skulle bli lite ful eftersom jag trodde att snitten skulle hamna rakt i men hon hade fixat det jättefint!
Jag tror inte att återbesöket hade nåt med just mitt ingrepp att göra. Hon sa redan på konsultationen att dom hade återbesök efter 1 vecka och sen 2 veckor. Så det är nog bara så min klinik valt att göra det 😊 men dom har heller inte dränage

36 år | 174 cm | 80 kg
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 hos Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24, Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln.
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?

2024, February 26 - 18:09
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

Mangomamma wrote:

SkullBabe wrote:

Idag är det dag 5 sen op. Mitt vänstra bröst är mycket större än de högra och gör mer ont i snittet. Antar att det är normalt att dom läker olika. Imorgon har jag återbesök och det ska bli intressant att se vad dom säger om allt och se hur det ser ut

Hur gick återbesöket?😌

Det gick fint! 😊 hon tog bort tejp och mina ärr eller ja sår är det väl än och de läker fint. Om en vecka ska jag tillbaka på nästa återbesök. Sen tror jag de kommer mer sällan. Typ vid 6 mån eller nåt. Men allt såg fint ut och jag fick se mina snitt under brösten för första gången och de såg verkligen fina ut 🙂 jag är så nöjd!

36 år | 174 cm | 80 kg
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 hos Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24, Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln.
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?

Annons
2024, February 26 - 21:25
louloudaki
louloudaki's picture
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks ago
Brons
Joined: 2024-02-06 08:31

Phew wrote:

louloudaki wrote:

Phew wrote:

louloudaki wrote:

Så kul att fler har gjort sina OP nu och att alla ändå verkar må bra! Jag är post OP dag 18 idag och nu är jag i princip som vanligt förutom att jag inte kan bära tungt eller träna, såklart. Brösten är verkligen SÅ fina och jag tycker redan att det syns att de kommer se ganska naturliga ut, vilket jag verkligen verkligen ville! De syns inte så stor skillnad med kläder på men massor naken, vilket också är precis vad jag önskade. Funderar på om jag ska lägga upp före/efter.

Det högra har droppat långsammare men nu börjar det jämna ut sig med det vänstra och det händer fortfarande en del dag för dag.

Så så glad för att jag tog det här beslutet🙏🏽💗

Så underbart att höra! Jag börjar landa i mitt beslut och längtar redan trots att det är långt kvar. Jag undrar hur rädd du var för att titta på dem första ggn efter op? 😂

Härligt! Hoppas tiden går snabbt!

Nej inte alls faktiskt. Frågade sköterskan om jag fick tjuvkika när hon ringde dagen efter OP och det var inga problem så jag kikade direkt då en snabbis. De är ju mycket finare nu än dagen efter kan man ju lugnt säga haha!

Gud så modigt. Ser att du också har tre barn. Gjorde du lyft och vårtgårdsförminskning också?

Yes precis, tre ungar här med. Nej, varken lyft eller vårtgårdsförminskning. Var på gränsen för lyft sa kirurgen men eftersom jag ville ha ett så naturligt resultat som möjligt och inte gör så stora bröst så bestämde vi att vi inte gjorde lyft. Vilket verkligen inte behövdes såhär i efterhand! Har inte fått större vårtgårdar efter amning så det var aldrig frågan om, däremot kommer jag eventuellt vid ett senare skede fixa bröstvårtorna då de är onödigt utåtstående (tänk er Samanthas plastnipples i SATC!!! Haha).

Nu är jag mest trött på den här post-OP bh:n. Usch vad jag vill sova utan den.

3 barn, 32 år, 159 cm, 59 kg

Konsultation okt-22 Nordiska Kliniken, Patrik Höijer
Konsultation nov-23 Estetiska Institutet, Anna von Platen

Operation 5 feb-24 Estetiska Institutet, Anna von Platen
310cc bakom muskeln, Motiva ergonomix mini
Stl före op 75B
Stl efter op vet ej

2024, February 27 - 22:26
Phew
Phew's picture
Offline
Last seen: 1 day 19 hours ago
Silver
Joined: 2024-01-09 23:01

louloudaki wrote:

Phew wrote:

louloudaki wrote:

Phew wrote:

louloudaki wrote:

Så kul att fler har gjort sina OP nu och att alla ändå verkar må bra! Jag är post OP dag 18 idag och nu är jag i princip som vanligt förutom att jag inte kan bära tungt eller träna, såklart. Brösten är verkligen SÅ fina och jag tycker redan att det syns att de kommer se ganska naturliga ut, vilket jag verkligen verkligen ville! De syns inte så stor skillnad med kläder på men massor naken, vilket också är precis vad jag önskade. Funderar på om jag ska lägga upp före/efter.

Det högra har droppat långsammare men nu börjar det jämna ut sig med det vänstra och det händer fortfarande en del dag för dag.

Så så glad för att jag tog det här beslutet🙏🏽💗

Så underbart att höra! Jag börjar landa i mitt beslut och längtar redan trots att det är långt kvar. Jag undrar hur rädd du var för att titta på dem första ggn efter op? 😂

Härligt! Hoppas tiden går snabbt!

Nej inte alls faktiskt. Frågade sköterskan om jag fick tjuvkika när hon ringde dagen efter OP och det var inga problem så jag kikade direkt då en snabbis. De är ju mycket finare nu än dagen efter kan man ju lugnt säga haha!

Gud så modigt. Ser att du också har tre barn. Gjorde du lyft och vårtgårdsförminskning också?

Yes precis, tre ungar här med. Nej, varken lyft eller vårtgårdsförminskning. Var på gränsen för lyft sa kirurgen men eftersom jag ville ha ett så naturligt resultat som möjligt och inte gör så stora bröst så bestämde vi att vi inte gjorde lyft. Vilket verkligen inte behövdes såhär i efterhand! Har inte fått större vårtgårdar efter amning så det var aldrig frågan om, däremot kommer jag eventuellt vid ett senare skede fixa bröstvårtorna då de är onödigt utåtstående (tänk er Samanthas plastnipples i SATC!!! Haha).

Nu är jag mest trött på den här post-OP bh:n. Usch vad jag vill sova utan den.

Jag förstår. Så olika det kan vara! Min vårtgårdar växte jättemkt (hatar det) vilket ser ok ut när de är styva men inte annars 😅

Förstår att du längtar efter det!

3 barn, 37år, 168 cm, 60 kg

Bröstförstoring med lyft
Konsultation 8/10 Zayid Zommorodi, MD PhD, Akademiskt centrum
Op prel 1/11 Zayid Zommorodi, MD PhD, Akademiskt centrum
330 cc mentor, rund texturerad bakom bröstmuskeln
Strl före op:75C
Strl efter op: vet ej