Annons
69 posts / 0 new
Last post
2024, February 9 - 13:22
Camelonten
Camelonten's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Brons
Joined: 2023-12-30 22:59

grisen wrote:

Hoppar in här! 😊 Jag opererades idag och mår just nu förvånansvärt bra. Jag var innan operationen livrädd för både narkosen och smärtan efter operationen men det har hittills gått långt över förväntan.

Vill med det bara ge lite perspektiv och pepp till er som har det framför er. Förstår att smärta osv kan vara individuellt och att det förmodligen kommer kännas värre när brösten svullnar dagarna efter operationen. Men jag mår verkligen toppen och är SÅ himla lycklig över att jag äntligen har ett par bröst 😂

Skönt för dig! Själv tyckte jag dag 3 var värst men annars har det gått bra, känner av det när jag råkar göra lite för mycket eller för snabbt men det är ju väntat 😊

27år, 163cm, 63kg

Bröstförstoring
Op 1/2 Mattias Elmer, Nordiska kliniken
470 cc, bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B

2024, February 9 - 16:27
grisen
grisen's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 5 days ago
Silver
Joined: 2013-02-28 07:04

Camelonten wrote:

grisen wrote:

Hoppar in här! 😊 Jag opererades idag och mår just nu förvånansvärt bra. Jag var innan operationen livrädd för både narkosen och smärtan efter operationen men det har hittills gått långt över förväntan.

Vill med det bara ge lite perspektiv och pepp till er som har det framför er. Förstår att smärta osv kan vara individuellt och att det förmodligen kommer kännas värre när brösten svullnar dagarna efter operationen. Men jag mår verkligen toppen och är SÅ himla lycklig över att jag äntligen har ett par bröst 😂

Skönt för dig! Själv tyckte jag dag 3 var värst men annars har det gått bra, känner av det när jag råkar göra lite för mycket eller för snabbt men det är ju väntat 😊

Vilken typ av smärta kom dag 3? Och hur räknar du dagarna? 😅 Jag opererades igår och räknar gårdagen som dag 1 och idag som dag 2 men jag kanske är ute och cyklar 🤪

32 år 162 cm 53 kg och har efter amning av två barn två urammade bröst som knappt fyller ut en A-kupa.

Vill ha: naturliga bröst i proportion till min kropp.

Januari 2024 konsultation Said Saidan
Januari 2024 konsultation Örjan Gribbe

Förhoppningsvis operation februari 2024

2024, February 9 - 21:08
Spindeln
Spindeln's picture
Offline
Last seen: 4 weeks 1 day ago
Silver
Joined: 2021-04-26 15:21

Tack för peppen! Så skönt att höra att du till och med kunnat jobba hemifrån lite :) Jag är så nojig över att inte kunna jobba på flera dagar… tycker liksom att det är svårt att komma på vad jag ska säga till mina kollegor. Vill inte berätta sanningen för dem så att säga, hehe. Men jag har också möjlighet att jobba hemifrån och tänker att man ju alltid kan dra till med vab…

Vad har ni andra sagt till era kollegor?

Bröstförstoring
Konsultation 15 juni -21 Helena Sveinsdottir, Citadellkliniken, Skåne. Rekommenderades hö 300 och vänster 280. Ergomix.

Ny konsultation 24/1 2024, Citadellkliniken Peter Cosmo.

Strl före op: platt 75B (kanske A?)
Strl efter op: vill ha ett naturligt resultat med små bröst
Bakgrund: Efter två barn vill jag ha tillbaka mina bröst - fast lite bättre :)

Annons
2024, February 10 - 14:18
louloudaki
louloudaki's picture
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks ago
Brons
Joined: 2024-02-06 08:31

Spindeln wrote:

Tack för peppen! Så skönt att höra att du till och med kunnat jobba hemifrån lite :) Jag är så nojig över att inte kunna jobba på flera dagar… tycker liksom att det är svårt att komma på vad jag ska säga till mina kollegor. Vill inte berätta sanningen för dem så att säga, hehe. Men jag har också möjlighet att jobba hemifrån och tänker att man ju alltid kan dra till med vab…

Vad har ni andra sagt till era kollegor?

Jag har sagt precis som det är till mina närmaste kollegor och chef, men då har vi också den relationen så att det inte är något konstigt. Om du inte tycker det känns tryggt eller bra att säga något skulle jag bara skylla på influensan! Alla har den nu och då är man dålig typ en vecka.

Jag är post OP dag 5 idag (opererades i måndags) och mår fortfarande bra. Har börjat skava i ena ärret pga bh:n som ligger rakt mot vilket stör mig, men det är det värsta. Mitt högerbröst är fortfarande högre än det vänstra men jag har förstått att de kan falla olika snabbt, ska dock dubbelkolla detta på återbesöket på tisdag.

3 barn, 32 år, 159 cm, 59 kg

Konsultation okt-22 Nordiska Kliniken, Patrik Höijer
Konsultation nov-23 Estetiska Institutet, Anna von Platen

Operation 5 feb-24 Estetiska Institutet, Anna von Platen
310cc bakom muskeln, Motiva Round
Stl före op 75B
Stl efter op vet ej

2024, February 10 - 22:52
Spindeln
Spindeln's picture
Offline
Last seen: 4 weeks 1 day ago
Silver
Joined: 2021-04-26 15:21

Så underbart att du kan vara öppen med dina kollegor! Mycket sitter säkert i mitt huvud.. men jag jobbar på en myndighet och på vårt kontor är vi 900 pers. Anonymt på ett vis men det gör också att jag inte vill bli offer för ryktesspridning. Även om många är öppensinnade idag så finns det nog minst lika många som förknippar bröstoperationer med negativa saker tyvärr.

Influensan låter som en bra idé 😊 ska opereras den 20 mars så får se om det är gångbart även då.

Bröstförstoring
Konsultation 15 juni -21 Helena Sveinsdottir, Citadellkliniken, Skåne. Rekommenderades hö 300 och vänster 280. Ergomix.

Ny konsultation 24/1 2024, Citadellkliniken Peter Cosmo.

Strl före op: platt 75B (kanske A?)
Strl efter op: vill ha ett naturligt resultat med små bröst
Bakgrund: Efter två barn vill jag ha tillbaka mina bröst - fast lite bättre :)

2024, February 11 - 13:28
Camelonten
Camelonten's picture
Offline
Last seen: 3 months 1 week ago
Brons
Joined: 2023-12-30 22:59

grisen wrote:

Camelonten wrote:

grisen wrote:

Hoppar in här! 😊 Jag opererades idag och mår just nu förvånansvärt bra. Jag var innan operationen livrädd för både narkosen och smärtan efter operationen men det har hittills gått långt över förväntan.

Vill med det bara ge lite perspektiv och pepp till er som har det framför er. Förstår att smärta osv kan vara individuellt och att det förmodligen kommer kännas värre när brösten svullnar dagarna efter operationen. Men jag mår verkligen toppen och är SÅ himla lycklig över att jag äntligen har ett par bröst 😂

Skönt för dig! Själv tyckte jag dag 3 var värst men annars har det gått bra, känner av det när jag råkar göra lite för mycket eller för snabbt men det är ju väntat 😊

Vilken typ av smärta kom dag 3? Och hur räknar du dagarna? 😅 Jag opererades igår och räknar gårdagen som dag 1 och idag som dag 2 men jag kanske är ute och cyklar 🤪

Tänker att lördagen var dag 3, opererades tidigt på torsdagen. Det är svårt att beskriva smärtan, men hade väldigt ont i alla typer av rörelser i området för snitten 😅

27år, 163cm, 63kg

Bröstförstoring
Op 1/2 Mattias Elmer, Nordiska kliniken
470 cc, bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B

Annons
2024, February 12 - 11:00
grisen
grisen's picture
Offline
Last seen: 3 weeks 5 days ago
Silver
Joined: 2013-02-28 07:04

Camelonten wrote:

grisen wrote:

Camelonten wrote:

grisen wrote:

Hoppar in här! 😊 Jag opererades idag och mår just nu förvånansvärt bra. Jag var innan operationen livrädd för både narkosen och smärtan efter operationen men det har hittills gått långt över förväntan.

Vill med det bara ge lite perspektiv och pepp till er som har det framför er. Förstår att smärta osv kan vara individuellt och att det förmodligen kommer kännas värre när brösten svullnar dagarna efter operationen. Men jag mår verkligen toppen och är SÅ himla lycklig över att jag äntligen har ett par bröst 😂

Skönt för dig! Själv tyckte jag dag 3 var värst men annars har det gått bra, känner av det när jag råkar göra lite för mycket eller för snabbt men det är ju väntat 😊

Vilken typ av smärta kom dag 3? Och hur räknar du dagarna? 😅 Jag opererades igår och räknar gårdagen som dag 1 och idag som dag 2 men jag kanske är ute och cyklar 🤪

Tänker att lördagen var dag 3, opererades tidigt på torsdagen. Det är svårt att beskriva smärtan, men hade väldigt ont i alla typer av rörelser i området för snitten 😅

Då tänker vi samma kring dagarna 😅 Jag skulle också säga att dag 3 var jobbigast. Jag skulle däremot inte säga att jag har haft ont utan mest varit obekväm. Idag är det dag 5 för mig och jag mår verkligen hur bra som helst. Äter fortfarande Alvedon men thats it. Är så glad över det för jag hade sån ångest för smärtan inför operationen!

32 år 162 cm 53 kg och har efter amning av två barn två urammade bröst som knappt fyller ut en A-kupa.

Vill ha: naturliga bröst i proportion till min kropp.

Januari 2024 konsultation Said Saidan
Januari 2024 konsultation Örjan Gribbe

Förhoppningsvis operation februari 2024

2024, February 12 - 22:13
labrat
labrat's picture
Offline
Last seen: 1 month 4 weeks ago
Brons
Joined: 2024-02-12 20:15

Hej, är ny här. Gjorde min operation i torsdags och bortsett från lite ont ibland så är jag nöjd. Har inte tagit av mig stödbehån ännu och sett resultatet. Det är ju ändå inte helt relevant hur de ser ut nu.
Har inte sagt något till jobbet. Officiellt har jag influensa :)
Tyckte kirurgen förstod vad jag önskade och gjorde ett bra jobb. Eftersom jag har opererat brösten för 20 år sen pga det högra bröstet var ett sk tubulärt bröst, viktuppgång, viktnedgång osv och att bröstvårtorna sitter lite högre upp efter den första operationen så kunde det bli lite slappt nertill på brösten efter denna operationen. Men att jag ska känna efter om ett halvår eller så om jag vill strama till med ett lyft eller ej.
Tyckte det var väldigt svårt att välja storlek. Som de flesta andra här inne känns det som :) Vill ju ha fasta, fylliga, toppiga, men ej plastiga bröst. De behövde fyllas upp för att minska risken för slappheten nertill, samtidigt som de ej får bli för tunga, för då tyngs de ju ner ännu mer.
Ja och nu är det gjort så nu är det vara att vänta och se.

2024, February 13 - 11:23
Stump123
Stump123's picture
Offline
Last seen: 1 month 2 days ago
Silver
Joined: 2024-01-31 20:51

Nu har jag gjort min operation. Opererades igår och det slutade med 405cc demi profil. Känns verkligen rätt och kände att Patrik förstod vad jag ville.
Ska bli så spännande att kika sen när svullnaden lagt sig lite.
Jag hade faktiskt ondare när jag vaknade än vad jag förväntat mig, första natten blev det inte många timmar sömn men det hade jag såklart räknat med. Jag tar alla dom piller jag får ta för att inte plåga mig i onödan Hahah. Kunde gå en lugn promenad imorse till förskolan med min son på 3.5 år. Det gick inte fort men det gick.
Räknar med att det kommer göra ännu lite ondare imorgon och på torsdag för att sedan förhoppningsvis börja avta.

Jag är 165cm väger cirka 65kg och fyller knappt en 75b kupa idag. Önskar efter operation fylla en d-e kupa. Opereras 13 februari, nästan helt säker i mitt val av ergonomix2 full profile. Inte säker ännu på cc

Annons
2024, February 13 - 18:56
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 1 month 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

Åh idag är det en vecka kvar för mig! :D Idag ringde kliniken och berättade vilken tid jag ska komma och jag måste säga att Elite clinic har en så otroligt gullig receptionist! Vi har verkligen klickat och jag ser fram emot att träffa henne irl om en vecka :) Så idag beställdes mina implantat, Mentor siltex high profile xtra 570 cc. Otroligt! Kan knappt tro att det snart är min tur.
Allt i livet är ordnat, mamma kommer och passar barnen de första dagarna så jag kan vila och bo hos pojkvännen, chefen är informerad, förskola/fritids är informerad... Känns som man verkligen har koll på saker.
I helgen ska jag ta lite före bilder tänkte jag så man lättare kan se skillnader under läkningen :) ska ju ändå göra en stor bukplastik med fettsugning och bröstförstoring samtidigt så kommer nog vara gött mör efter :P men så exalterad!

36 år | 174 cm | 80 kg
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 hos Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24, Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln.
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?