Annons
69 posts / 0 new
Last post
2024, February 13 - 21:52
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

Hej alla! Jag opererar mig om 2 dagar på Plastikkirurgen Sthlm, av Örjan Gribbe. Ska lägga in Mentor HP Runda 500 cc. Det känns helt overkligt att det snart är dags! Ni som redan gjort er op: hur många dagar tog det tills ni kunde lyfta era armar och sätta på er tröjor som inte har knappar eller dragkedja?

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 15/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

2024, February 14 - 19:04
Monkybrain
Monkybrain's picture
Offline
Last seen: 1 month 4 days ago
Brons
Joined: 2024-02-14 12:31

Hej på er!
Jag ska operera brösten den 29/2 på nordiska kliniken av Mattias Elmér, sjukt taggad!
Har dock inte bestämt storleksval än... hur säkra var ni på storleksval på implantaten? Han rekommenderade mig 425cc i mellanprofil eller 625cc hög profil.. 625 känns så jäkla stort men det kanske inte är det? Har ca 14cm bredd på mina bröst och har C-kupa nu.. hur ska man kunna bestämma sig? :D

2024, February 15 - 08:08
Stump123
Stump123's picture
Offline
Last seen: 2 weeks 4 days ago
Silver
Joined: 2024-01-31 20:51

Mangomamma wrote:

Hej alla! Jag opererar mig om 2 dagar på Plastikkirurgen Sthlm, av Örjan Gribbe. Ska lägga in Mentor HP Runda 500 cc. Det känns helt overkligt att det snart är dags! Ni som redan gjort er op: hur många dagar tog det tills ni kunde lyfta era armar och sätta på er tröjor som inte har knappar eller dragkedja?


Ja är inne på dag 3 nu eller fyra om man räknar med dagen jag gjorde operationen. Jag kunde sätta upp håret själv igår men det gjordes i slow motion och blev inte så snyggt haha så tröja utan dragkedja hade kanske gått men inte så skönt ännu

Jag är 165cm väger cirka 65kg och fyller knappt en 75b kupa idag. Önskar efter operation fylla en d-e kupa. Opereras 13 februari, nästan helt säker i mitt val av ergonomix2 full profile. Inte säker ännu på cc

Annons
2024, February 15 - 11:04
Camelonten
Camelonten's picture
Offline
Last seen: 4 months 2 weeks ago
Brons
Joined: 2023-12-30 22:59

labrat wrote:

Hej, är ny här. Gjorde min operation i torsdags och bortsett från lite ont ibland så är jag nöjd. Har inte tagit av mig stödbehån ännu och sett resultatet. Det är ju ändå inte helt relevant hur de ser ut nu.
Har inte sagt något till jobbet. Officiellt har jag influensa :)
Tyckte kirurgen förstod vad jag önskade och gjorde ett bra jobb. Eftersom jag har opererat brösten för 20 år sen pga det högra bröstet var ett sk tubulärt bröst, viktuppgång, viktnedgång osv och att bröstvårtorna sitter lite högre upp efter den första operationen så kunde det bli lite slappt nertill på brösten efter denna operationen. Men att jag ska känna efter om ett halvår eller så om jag vill strama till med ett lyft eller ej.
Tyckte det var väldigt svårt att välja storlek. Som de flesta andra här inne känns det som :) Vill ju ha fasta, fylliga, toppiga, men ej plastiga bröst. De behövde fyllas upp för att minska risken för slappheten nertill, samtidigt som de ej får bli för tunga, för då tyngs de ju ner ännu mer.
Ja och nu är det gjort så nu är det vara att vänta och se.

Jag ska också eventuellt lyfta vid ett senare skede beroende på hur det ser ut när brösten är läkte, men tänker att det är först vid återbesöket ca 6 månader bort som det blir mer aktuellt att se över igen

27år, 163cm, 63kg

Bröstförstoring
Op 1/2 Mattias Elmer, Nordiska kliniken
470 cc, bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B

2024, February 15 - 11:06
Camelonten
Camelonten's picture
Offline
Last seen: 4 months 2 weeks ago
Brons
Joined: 2023-12-30 22:59

Mangomamma wrote:

Hej alla! Jag opererar mig om 2 dagar på Plastikkirurgen Sthlm, av Örjan Gribbe. Ska lägga in Mentor HP Runda 500 cc. Det känns helt overkligt att det snart är dags! Ni som redan gjort er op: hur många dagar tog det tills ni kunde lyfta era armar och sätta på er tröjor som inte har knappar eller dragkedja?

Jag hade huvtröja på mig dagen efter operation, tycker det har fungerat bra sen start. Det svåra är att få av den igen samt lyfta upp armarna för att ta saker i skåp mm.

27år, 163cm, 63kg

Bröstförstoring
Op 1/2 Mattias Elmer, Nordiska kliniken
470 cc, bakom bröstmuskeln
Strl före op:75B

2024, February 16 - 11:12
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 2 days 16 hours ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

Monkybrain wrote:

Hej på er!
Jag ska operera brösten den 29/2 på nordiska kliniken av Mattias Elmér, sjukt taggad!
Har dock inte bestämt storleksval än... hur säkra var ni på storleksval på implantaten? Han rekommenderade mig 425cc i mellanprofil eller 625cc hög profil.. 625 känns så jäkla stort men det kanske inte är det? Har ca 14cm bredd på mina bröst och har C-kupa nu.. hur ska man kunna bestämma sig? :D

Jag har också 14 cm i bröstbredd och valde det största implantatet som min kirurg ansåg att jag kunde ha så det var inte så svårt i mitt fall att välja storlek. Jag ska operera mig på tisdag. Helt otroligt spänd är jag :)

36 år | 174 cm | 80 kg
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 hos Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24, Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln.
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?

Annons
2024, February 16 - 11:17
SkullBabe
SkullBabe's picture
Offline
Last seen: 2 days 16 hours ago
Silver
Joined: 2023-08-01 14:17

4 dagar kvar! Tiiiiiiidigt på tisdag så startar bilfärden mot Göteborg och min nya kropp! :D kommer bli helt galet bra det känner jag på mig. Är så väl omhändertagen av min klinik så känner verkligen att jag valt rätt :) Känslan av att snart ha platt mage som jag aldrig haft i hela mitt liv. Att snart ha fylliga bröst som jag aldrig heller har haft i hela mitt liv. Jag kommer gå från en mer manlig kroppsform till en kvinnlig. Det känns som en dröm. I helgen ska det tas massa FÖRE bilder :D så man kan följa utvecklingen bättre senare när man kan se vart man börja...

36 år | 174 cm | 80 kg
3 barn
2 kejsarsnitt - 2015 & 2018
Gastric bypass - 1/10 - 2019 -50 kg

Konsultation: 7/9 -23 hos Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Operation: Full bukplastik med fettsugning + bröstförstoring 20/2 -24, Carolina Borén, Elite Clinic, Göteborg.
Implantat: Mentor Siltex hp xtra 570cc, bakom bröstmuskeln.
Strl före op: A-kupa
Strl efter op: ?

2024, February 16 - 13:18
Mangomamma
Mangomamma's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2021-07-14 20:34

SkullBabe wrote:

4 dagar kvar! Tiiiiiiidigt på tisdag så startar bilfärden mot Göteborg och min nya kropp! :D kommer bli helt galet bra det känner jag på mig. Är så väl omhändertagen av min klinik så känner verkligen att jag valt rätt :) Känslan av att snart ha platt mage som jag aldrig haft i hela mitt liv. Att snart ha fylliga bröst som jag aldrig heller har haft i hela mitt liv. Jag kommer gå från en mer manlig kroppsform till en kvinnlig. Det känns som en dröm. I helgen ska det tas massa FÖRE bilder :D så man kan följa utvecklingen bättre senare när man kan se vart man börja...


Så kul för dig! Verkligen en stor grej när man väntat så länge. Jag är nu post op dag 1 och mår helt ok! Sov som en kratta och har ont men det är överkomligt. Har laddat upp bilder på min sida nu om du ville se före/efter!

37 år, 2 barn. 162 cm, 68 kg. Bokat operationstid på Plastikkirurgen Stockholm Örjan Gribbe 15/2. Ska lägga in mentor 500cc hög profil framför muskeln!

2024, February 20 - 09:59
Hanni
Hanni's picture
Offline
Last seen: 4 days 10 hours ago
Silver
Joined: 2023-10-16 14:15

Lycka till till er som opereras idag 🤗 och @mangomamma dina ser ju otroligt fina ut!!
Jag hade min op igår och var rätt groggy då jag fick morfin ett par gånger pga smärtan.
Idag är jag piggare och tänkte ta en kort promenad. Spänner som attans i ärren men känner mig rätt rörlig. Har svårt med Tradolan då jag av någon anledning blir pigg på morfin 🙄 så varit vaken mest under natten.
Fick hjälp av pojkvännen att ta av bh:n idag för att tvätta av mig och de ser hur fina ut som helst. Så nöjd! Lite vätska dock och massa luftbubblor som går ända upp till halsen, vilket är rätt obehagligt. Dock bättre idag med dem än igår. Blev lite skraj först men verkar vara normalt.

Kvinna 47 år
160 cm, 55 kg
Bokad op Februari 2024. Örjan Gribbe
Har varit utan implantat i 3 år efter uttag av gamla implantat.
Funderar på 340cc Motiva Demi Round.
Storlek innan op: 70AA
Storlek efter op:70B Hallongele framför muskel
Storlek efter 19år innan uttag: 70C
Storlek efter uttag: 70A/B (tom upptill och väldigtlite bröstvävnad)

Annons
2024, February 20 - 10:39
Pao
Pao's picture
Offline
Last seen: 2 months 1 week ago
Silver
Joined: 2024-02-17 19:12

SkullBabe wrote:

4 dagar kvar! Tiiiiiiidigt på tisdag så startar bilfärden mot Göteborg och min nya kropp! :D kommer bli helt galet bra det känner jag på mig. Är så väl omhändertagen av min klinik så känner verkligen att jag valt rätt :) Känslan av att snart ha platt mage som jag aldrig haft i hela mitt liv. Att snart ha fylliga bröst som jag aldrig heller har haft i hela mitt liv. Jag kommer gå från en mer manlig kroppsform till en kvinnlig. Det känns som en dröm. I helgen ska det tas massa FÖRE bilder :D så man kan följa utvecklingen bättre senare när man kan se vart man börja...

Hur har det gått med allt? 🤗 Kändes det bra med kliniken och personalen även på operationsdagen?
Jag har en operationstid bokad hos Carolina i Mars. ☺️

Operation bokad Mars Elite Clinic Carolina Borén 2024

Blivit rekommenderad: Motiva Round Demi, pga platt upptill och lite i underpol. Osäker på cc, velar mellan 285-320cc. Vill ha ett naturligt resultat till min kropp. Ammat 3 barn.